Opel Corsa C MT/AT 2002 Loopt erg stug, bokt met geen foutcode

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C MT/AT 2002 Loopt erg stug, bokt met geen foutcode

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren geleden door .
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #18392622

    Hallo allemaal

    ik heb hier een Opel Corsa C Easytronic uit 2002 met een 1.0 motor.

    Deze auto loopt voor geen meter, hij loopt zeer slecht, Bokt en je voelt de auto bewegen bij stationair draaien
    als deze warm is dan trekt hij niet meer op of ik moet heel langzaam het gaspedaal indrukken dan beweegt hij enigszins en vervolgens rijd hij weer normaal.
    Maar hij loopt niet soepel.

    kan het ook de katalysator verstopt zijn?

    Wat heb ik gedaan:
    EGR + Gasklephuis schoon gemaakt
    Bobine Vervangen
    Bougies vervangen
    Het probleem blijft voortbestaan

    Na het schoon maken van het Gasklephuis kreeg ik een p1300 melding met als beschrijving
    dat de Brandstoftank leeg zou zijn deze code heb ik gewist en nogmaals de auto gestart
    deze foutcode kwam niet meer terug…

    het is raar dat ik geen foutcodes krijg ondanks dat deze motor zo slecht loopt
    Wat mij opviel is dat de LongFT op 0.0 blijft staan ook wanneer ik gas geeft beweegt deze amper en gaat zelfs naar -0.8 of lager
    Met koud start gaat de LMM naar 17KG/u , erg hoog niet?

    Onder ziet U de waardes:

    OpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002

    Alvast bedankt voor de hulp.

    #18392647

    injectietijd 5.6 ms is te hoog. lmm 8 kg/u is te hoog. Zie ik de motor temperatuur niet. Meet brandstofdruk 3.8 bar.

    #18392662

    Injectietijd te hoog hoe los ik dat op

    LMM 8KG/u is dat te hoog ik dacht onder de 3.05gr/s of onder de 11Kg/u goed is…mmm

    ik heb geen optie onder Delphi of AutoCom waar de temp van de motor te lezen
    Ik heb dan maar de koelvloeistof temp erbij gezet

     

    OpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-1aOpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-1bOpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-2aOpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-2b
    OpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-2c
    De tijd van 19:11:48 is de stationair stand waardes
    de tijd van 19:15:43 heb ik de toerental omhoog gehaald om de waardes te zien veranderen
    bij de laatste is de LMM op 21kg/u…dat is wel erg hoog
    ik zou dan toch foutcodes moeten zien
    de Short- en de LongFT zijn wel binnen de grens maar reageren nauwelijks

    zou hij ergens valse lucht aan trekken
    of moet ik het verder zoeken?

    #18392664

    Om het geluid te horen van de motor ga dan hier heen

    https://youtu.be/aUNAKMlJhAQ

    het beeld is donker
    als het niet goed is dan kan ik ook morgen een andere maken

    dit geluid is echt niet gezond
    dank je voor jou snelle reactie liviu2004

    #18392666

    Distributie timing nog goed? Uitlaatspruitstuk lek?

    #18392668

    Kan ook detoneren door brandstof te kort (Te lage brandstofdruk)

    #18392674

    Binnen 2 weken 1 maand is de ketting kapot en de motor ook.

    #18392680

    Dank jullie allemaal voor de geweldige reacties

    Een te lage brandstofdruk, dan zal ik toch een foutcode behoren te krijgen ..niet dan?
    Ik krijg geen foutcodes en zoals jullie gehoord hebben loopt de motor waardeloos

    lek aan de Uitlaat spuitstuk niet naar gekeken ik zal dan die kap eraf moeten halen
    Distributie Ketting ja die is al erg oud
    vanaf 2007 die auto gekocht toen zat er al 40D op de teller nu 90D op de teller die is nooit vervangen.
    Mijn vrouw rijd vaak korte stukken ongeveer 3 tot max 8 KM per keer

    en met die korte stukken die ze rijd kan ook dmeer roet vorm geven.
    Ik heb bijvoorbeeld 4 mnd geleden de Bougies vervangen toen de auto 2 weken slecht liep
    heb deze weer vervangen en waren de uiteindes erg vuil tot zelfs zwart

    Misschien toch maar een Distributie set gaan kopen dan :scratch:

    #18392692

    [quote quote=18392680]Een te lage brandstofdruk, dan zal ik toch een foutcode behoren te krijgen ..niet dan? Ik krijg geen foutcodes[/quote]

    Sensor bestaat niet, dus geen foutcode …

    #18392722

    Dank je liviu2004 dat wist ik niet

    Helaas heb ik geen Brandstof druk meter om dat te testen…
    Misschien eens tijd om dat maar eens te doen dan.(die is nu Besteld)

    Het kan de Brandstof pomp zijn en/of de brandstoffilter, ik hoop niet de injectoren die zijn ongeveer € 50 p/st

    maar…de distributieketting en meer…kijk maar
    20201011_09301820201011_09283820201011_09310320201011_09274620201011_092832

     

    nou dat ziet eruit zeg
    Die ketting moet echt vervangen worden
    de deksel is ook kapot aan de binnen kant (zie 3de foto), is dat een probleem zou ik die dan ook moeten vervangen?

    Ik ben aan het twijfelen om de injectoren, Brandstofpomp en de brandstoffilter te vervangen ivm die hoge Injectie tijd

    Ik heb die injectie tijd ook getest bij mijn Opel Corsa C die is 3.00MS wanneer deze warm is ong. 83 C° is dat goed?

    wat ik nog moet gaan doen is

    1. brandstofdruk meten
    2. Ketting verwisselen
    3. dan testen of de motor beter gaat lopen

    ik laat het jullie weten als ik iets nieuws heb gevonden

    #18392734

    Dit is inderdaad zoals ze er vaak uit zien als ze veel korte afstanden rijden, ik zou nieuwe pakking monteren in het huidige deksel. Beetje vloeibare pakking op het gescheurde deel. Ketting vervangen en denk dat je dan al een stuk minder rammelende motor hebt.

    Daarna pas kijken of je brandstofdruk goed is, injectoren raken wel s verstopt maar meestal is het filter verstopt of brandstofpomp versleten.

    #18392738

    dankje Haasje17

    IK heb ook al die filter besteld altijd wel goed om die eens per 25d KM te verwisselen
    over een paar dagen dan kan ik die druk testen het is indd wel verstandig om die pas te testen als die Ketting vervangen is
    daar deze erg gerekt is.. ik kon hem met weinig trekkracht makkelijk 1cm omhoog van die brug bewegen,
    die staat echt op springen. De kans is dan ook groot dat het net zal gebeuren als ik die brandstofdruk ga testen. dan maar ff wachten dan.

    #18392771

    Ik heb in de tussentijd ook de oliedruksensor vervangen, wat mij opviel is dat er Olie eruit kwam.
    Ik heb deze vaker moeten vervangen maar nog nooit gehad dat er Olie uit kwam lopen

    https://opel-forum.nl/forums/topic/kapotte-pakking-van-oliedrukschakelaar-corsa-c/

    dit lijkt mij geen goed teken toch?

    #18392772

    Daar hoort zeker olie uit te lopen, zou me eerder zorgen maken als dat niet het geval is.

    #18392899

    [quote quote=18392772]Daar hoort zeker olie uit te lopen, zou me eerder zorgen maken als dat niet het geval is.[/quote]

    Als je de sensor er uit draait dan kan er olie uitkomen.
    Als er olie uit de stekker van de sensor komt, dan kan dat doorsijpelen naar je ECU en deze om zeep helpen.

    #18393018

    [quote quote=18392899]

    Daar hoort zeker olie uit te lopen, zou me eerder zorgen maken als dat niet het geval is.

    Als je de sensor er uit draait dan kan er olie uitkomen. Als er olie uit de stekker van de sensor komt, dan kan dat doorsijpelen naar je ECU en deze om zeep helpen.[/quote]

    Ja dat klopt maar niet naar de ECU deze kan niet daar naar toe lopen omdat deze via de kabelgootje loopt en die licht hoger dan de Sensor :good: .

    Ik denk dat ik wel die oliepomp moet reviseren.
    als ik toch die Ketting ga vervangen dan kan die net zo goed erbij pakken toch?

    #18393050

    [quote]Ja dat klopt maar niet naar de ECU deze kan niet daar naar toe lopen omdat deze via de kabelgootje loopt en die licht hoger dan de Sensor :good:[/quote]

    Hoe krijgen bomen water? Er is geen pomp.

    #18393559

    Ik ontdekte dat het veertje ven de Ketting Spanner stuk is.

    Opel Corsa C -AT Easytronic ketting spanner stuk van de distributie Ketting
    En een van de nokkenas liep totaal niet meer synchroon die zat ongeveer 1 uur ernaast (als ze horizontaal zitten(nokkenas plaatje) dat is dan 9 en 3 uur dan liep de andere of op 8 of 2 uur) dus met andere woorden de rechter was later dan de linker as…(de linker as stond wel goed)

    De ketting en de tandwielen waren ook niet meer in een betrouwbare staat dus die worden zeker vervangen( dat was ik al van plan)
    De linker geleider zat dus niet opgespannen de rechter geleider was niet goed vast gezet waardoor de timing uit zijn doen was

    de spanveer van de multi-riem is ook stuk( de metalen strip aan de binnenkant)
    Die moet dus ook vervangen worden.

    morgen het gene wat ik los heb gehaald schoon maken
    dan de nokkenas los halen en naar de tuimelaars en stoters controleren

    ik hou jullie op de hoogte

    #18393627

    Ik hoop voor jou dat je geen motorschade heb!

    #18393631

    [quote quote=18393627]Ik hoop voor jou dat je geen motorschade heb![/quote]

    Ja dat was ook mijn zorg

    ik heb de motor voor zover het mogelijk was visueel geïnspecteerd en wat ik kon zien zag het er nog goed uit.
    Natuurlijk alleen oppervlakkig maar niet intern, het enige intern dat ik kon zien was de Ketting kant en boven de nokkenassen.
    Dat zag er toch nog goed uit.

    ik hoop op het beste

    #18393871

    Misschien is het wel (deels) gevolgschade van te lang met de olie doorrijden of niet helemaal optimale olie, want je hebt redelijk wat black sludge achtige vervuiling zitten.
    Ieder moet doen wat ie wil, maar ik ververs met de best mogelijke olie om de 10.000 km bij al mijn auto’s, gebruikt originele filters en ze blinken als een spiegeltje van binnen. Ik denk dat dit zich lange termijn terugbetaalt.

    Gr,
    The Duke

    #18393897

    [quote quote=18393871]Misschien is het wel (deels) gevolgschade van te lang met de olie doorrijden of niet helemaal optimale olie, want je hebt redelijk wat black sludge achtige vervuiling zitten. Ieder moet doen wat ie wil, maar ik ververs met de best mogelijke olie om de 10.000 km bij al mijn auto’s, gebruikt originele filters en ze blinken als een spiegeltje van binnen. Ik denk dat dit zich lange termijn terugbetaalt. Gr, The Duke[/quote]

    100% met jou eens!
    dit bewijst dat onderhoud  erg van belang is.
    Ik heb vaak goedkope troep gebruikt of de filters en andere onderdelen maar ook veel te lang doorgereden met dezelfde olie, ja,dat is indd waar.
    Het is een beetje luiheid :-(
    Het is echt beter om goed naar kwaliteit te kijken als het om filters, Koelvloeistof en olie gaat

    Misschien alles eens goed doorspoelen
    Ik houd jullie op de hoogte

    #18394700

    Hallo allemaal

    Als het goed is krijg ik morgen mijn onderdelen
    Dan wordt het klussen in de weekeinde

    ik hoop dat het snel aankomt want het heeft nu ongeveer 3 weken geduurd

    het beste allemaal

    #18395053

    Hallo allemaal

    Hij loopt weer als een zonnetje
    https://youtu.be/EHlvTvbmFnQ

    Het was de Ketting spanner, gelukkig voor zover ik kan horen en merken geen schade aan de motor.
    De multi-riem en spanrol ook vervangen.

    Ik heb de olie druk en de brandstof druk nog niet gemeten maar ik heb voor nu geen olie lampje zien branden tijdens het rijden.
    De brandstof Meter die ik heb, draait de slang niet volledig op de Brandstof ventiel waardoor ik drukverlies heb tijdens het testen
    ik moet een andere sluitring hebben die wat dikker is!

    Bij deze wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie geweldige adviezen en toewijding wat heeft geresulteerd bij het oplossen van mijn probleem.
    Ook mijn vrouw is jullie erg dankbaar.

    dank je wel
    :dank-u: :dank-u:

     

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.