verwachten prijs nieuwe mokka E

Forumindex Forums Modellen Mokka verwachten prijs nieuwe mokka E

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18377952

    Opel Mokka-e
    Elektrische Auto – 12% Bijtelling

    mokka 1
    € 37 500 *Prijs vanaf
    45.0 kWh *Accu Bruikbaar
    255 km *Actieradius
    176 Wh/km *Verbruik
    Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
    Specificaties met een * zijn schattingen
    Vanaf 4 juni 2020: subsidie voor particulieren!
    Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
    Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.
    Prijs vanaf *€ 37 500
    Bestelbaar
    Nee, verwacht
    Verwacht vanaf *
    Februari 2021
    Leverbaar tot

    Leasen vanaf *€ 450 /mnd
    Netto Bijtelling 2021 (Schijf 1) *
    € 139 /mnd
    Netto Bijtelling 2021 (Schijf 2) *
    € 186 /mnd
    Wegenbelasting (MRB)
    € 0 /mnd
    De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
    Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
    Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
    Praktische Actieradiustussen 180 – 385 km
    Stad – Winter *
    255 km
    Snelweg – Winter *
    180 km
    Gecombineerd – Winter *
    215 km
    Stad – Zomer *
    385 km
    Snelweg – Zomer *
    230 km
    Gecombineerd – Zomer *
    290 km
    Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.
    (Advertisement)

    Prestaties
    Acceleratie 0 – 100 km/u *
    8.5 sec
    Topsnelheid
    150 km/u
    Actieradius Elektrisch *
    255 km
    Totaal Vermogen
    100 kW (136 pk)
    Totaal Koppel
    260 Nm
    Aandrijving
    Voor
    Accu en Opladen
    Accu Capaciteit *
    50.0 kWh
    Laadaansluiting *
    Type 2
    Locatie Laadpoort
    Linkerzijde – Achter
    Laadvermogen
    11 kW AC
    Laadtijd (0->255 km)
    5 uur
    Laadsnelheid
    53 km/u
    Kosten Publiek Laden
    €5,81 per 100 km
    Kosten Vroaming
    €3,87 per 100 km
    Accu Capaciteit Bruikbaar*
    45.0 kWh
    Snellaadaansluiting *
    CCS
    Locatie Snellaadpoort
    Linkerzijde – Achter
    Snellaadvermogen (max)
    100 kW DC
    Snellaadtijd (26->204 km)
    27 min
    Snellaadsnelheid
    390 km/u
    Kosten Snelladen
    €10,38 per 100 km
    Kosten Vroaming
    €3,87 per 100 km
    Klik hier voor alle laadmogelijkheden
    Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
    Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.
    (Advertisement)

    Energieverbruik
    EVDB Real Range
    Actieradius *
    255 km
    Verbruik Voertuig *
    176 Wh/km
    CO2 Uitstoot
    0 g/km
    Benzine Equivalent Voertuig *
    2.0 l/100km
    WLTP Normering
    Actieradius
    322 km
    Verbruik Normering
    Geen Data
    Verbruik Voertuig
    140 Wh/km
    CO2 Uitstoot
    0 g/km
    Benzine Equivalent Normering
    Geen Data
    Benzine Equivalent Voertuig
    1.6 l/100km
    Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
    Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
    Praktisch Energieverbruiktussen 117 – 250 Wh/km
    Stad – Winter *
    176 Wh/km
    Snelweg – Winter *
    250 Wh/km
    Gecombineerd – Winter *
    209 Wh/km
    Stad – Zomer *
    117 Wh/km
    Snelweg – Zomer *
    196 Wh/km
    Gecombineerd – Zomer *
    155 Wh/km
    Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
    Afmeting en Gewicht
    Lengte *
    4150 mm
    Breedte *
    1750 mm
    Hoogte *
    1525 mm
    Wielbasis *
    2650 mm
    Massa Rijklaar *
    1550 kg
    Toegestane Max. Massa
    Geen Data
    Bagageruimte
    Geen Data
    Bagageruimte Max
    Geen Data
    Trekgewicht Ongeremd
    Geen Data
    Trekgewicht Geremd
    Geen Data
    Daklast Maximaal
    Geen Data
    Laadvermogen Maximaal
    Geen Data
    Overige
    Zitplaatsen
    5 personen
    Isofix Voorbereid
    Geen Data
    Draaicirkel
    Geen Data
    Carrosserie
    SUV
    Segment
    B – Compacte Klasse
    Dakrails
    Geen Data
    Bijtelling Overzicht
    Op kenteken in 2021
    Bijtelling
    12% / 22%
    12% beperkt tot
    € 40 000
    Netto (Schijf 1) *
    € 139 /mnd
    Netto (Schijf 2) *
    € 186 /mnd
    Op kenteken in 2022
    Bijtelling
    16% / 22%
    16% beperkt tot
    € 40 000
    Netto (Schijf 1) *
    € 186 /mnd
    Netto (Schijf 2) *
    € 248 /mnd
    Op kenteken in 2023
    Bijtelling
    16% / 22%
    16% beperkt tot
    € 40 000
    Netto (Schijf 1) *
    € 186 /mnd
    Netto (Schijf 2) *
    € 248 /mnd
    Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
    Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
    Bekijk de Mokka-e op de website van Opel
    * = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

    Opladen van Opel Mokka-e (0 -> 100%)
    Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Opel Mokka-e. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

    Type 2 (Mennekes – IEC 62196)

    Type-2-Mennekes-IEC-62196

    Laadpunt
    Maximaal
    Vermogen
    Tijd
    Snelheid
    Stopcontact (2.3 kW)
    230V / 1x10A
    2.3 kW
    23u15m
    11 km/u
    1-fase 16A (3.7 kW)
    230V / 1x16A
    3.7 kW
    14u30m
    18 km/u
    1-fase 25A (5.8 kW)
    230V / 1x25A
    5.8 kW
    9u15m
    28 km/u
    1-fase 32A (7.4 kW)
    230V / 1x32A
    7.4 kW
    7u15m
    35 km/u
    3-fase 16A (11 kW)
    400V / 3x16A
    11 kW
    5 uur
    51 km/u
    3-fase 25A (17 kW)
    400V / 3x16A
    11 kW †
    5 uur
    51 km/u
    3-fase 32A (22 kW)
    400V / 3x16A
    11 kW †
    5 uur
    51 km/u
    † = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

    (Sponsored Content)

    Wat kost het opladen?

    Regulier
    Vroaming
    Locatie
    1 kWh100 km
    1 kWh100 km
    Thuis Laden
    €0,22€3,87
    €0,22€3,87
    Publiek Laden (laag)
    €0,18€3,17
    €0,22€3,87
    Publiek Laden (gemiddeld)
    €0,33€5,81
    €0,22€3,87
    Publiek Laden (hoog)
    €0,40€7,04
    €0,22€3,87
    Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
    Kosten ‘Vroaming’ zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
    Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
    Snelladen van Opel Mokka-e (10 -> 80%)
    Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Opel Mokka-e.

    Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
    Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
    Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
    Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
    Combined Charging System (CCS Combo 2)

    Combined-Charging-System-CCS-Combo-2

    Laadpunt
    Maximaal
    Gemiddeld
    Tijd
    Snelheid
    CCS (50 kW DC)
    50 kW
    40 kW †
    50 min
    210 km/u
    CCS (100 kW DC)
    100 kW
    75 kW †
    27 min
    390 km/u
    CCS (150 kW DC)
    100 kW †
    75 kW †
    27 min
    390 km/u
    † = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

    De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
    (Sponsored Content)

    Wat kost het snelladen?

    Regulier
    Vroaming
    Locatie
    1 kWh100 km
    1 kWh100 km
    Snelladen (laag)
    €0,35€6,16
    €0,22€3,87
    Snelladen (gemiddeld)
    €0,59€10,38
    €0,22€3,87
    Snelladen (hoog)
    €0,69€12,14
    €0,22€3,87
    Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
    Kosten ‘Vroaming’ zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
    Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
    (Advertisement)

    Nieuws over de Opel Mokka-e
    Nieuw gezicht voor tweede generatie Opel Mokka
    Gepubliceerd: 24 juni 2020 16:35 | E-DriversOpel presenteert de nieuwe, elektrische Mokka-e. Nu Opel deel uitmaakt van de PSA Group waait er merkbaar een frisse wind door de Duitse gelederen. De tweede generatie van de Mokka is ontworpen volgens Opels nieuwe designstrategie en kun je onder anderen herkennen aan de nieuwe ‘Vizor’.
    Opel is vernieuwde Mokka volop aan het testen
    Gepubliceerd: 19 mei 2020 13:43 | E-DriversNa de nieuwe Corsa-e is Opel bezig met het vernieuwen van de Mokka. Deze wordt – net als het huidige model – compact en stoer. Maar volgens Opel op een “maar op een progressievere, moderne manier”. Hij is nog compacter voor in de stad en daarnaast nóg stoerder, waarmee Opel een grotere doelgroep hoopt…
    Alles over de Opel Mokka-e
    Prijs, lease en bijtelling
    De Opel Mokka-e heeft een geschatte prijs vanaf €37 500. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €139 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €186 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Opel Mokka-e voor het eerst leverbaar wordt (2021).

    De Opel Mokka-e is te leasen vanaf ongeveer €450 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

    Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling
    Aandrijving en prestaties
    De Opel Mokka-e is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Opel Mokka-e is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 260 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

    Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
    Accu en opladen
    De accu van de Opel Mokka-e heeft een geschatte capaciteit van 50 kWh. Daarvan is 45 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 255 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

    Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 180 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 385 km te behalen.

    Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 23 uur 15 minuten.

    Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 100 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 75 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 175 kilometer aan actieradius toegevoegd.

    Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto
    Energieverbruik
    Het geschatte energieverbuik van de Opel Mokka-e is ongeveer 17,6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

    Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 25 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,7 kWh/100km te behalen.

    Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
    CO2 Uitstoot
    De Opel Mokka-e stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

    Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
    Meer informatie van Opel
    Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Mokka-e op de officiële site van Opel.

    Naar de Mokka-e op de website van Opel.
    Opel Mokka-e
    Elektrische Auto – 12% Bijtelling

    https://ev-database.nl/auto/1278/Opel-Mokka-e

    #18390616

    https://www.opel.de/content/dam/opel/germany/fahrzeuge/mokka-new/downloads/DE_Mokka_Mokka_e_21-0_Preisliste_web.pdfOp zoek naar een nieuwe (elektrische) crossover? Dan wil je vast weten hoeveel de nieuwe Opel Mokka en Mokka-e kosten.

    Opel is de auto al een aantal maanden aan het teasen, maar eindelijk weten we hoeveel het nou kost: de Opel Mokka en de Opel Mokka-e. Deze crossover is tamelijk belangrijk voor Opel, het is namelijk de eerste auto met het nieuwe familiegezicht van het bedrijf. Daarnaast is het een crossover, een auto waarvan je sowieso veel stuks moet kunnen verkopen. Én de auto wordt verkocht als benzine- en dieselvariant en elektrische auto. Voor ieder wat wils, dus.

    Kosten Opel Mokka
    Maar we beginnen met de verbrandingsmotoren. Opel gaat de Mokka verkopen met in ieder geval twee 1,2 Turbo-benzinemotoren. Deze driecilinders kunnen 100 pk en 205 Nm leveren, of 130 pk en 230 Nm. Kopers kunnen kiezen uit een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten, of een achttrapsautomaat. De handgeschakelde 1,2 Turbo met 100 pk kost 26.299 euro. Privateleasen kan ook, voor 339 euro per maand (contract van 60 maanden en 10.000 kilometer per jaar).

    Daarnaast komt er, zoals gezegd, een dieselvariant. Deze Mokka krijgt een 1,5-liter dieselmotor, die 110 pk levert. De prijs van deze Mokka, inclusief die van de 1,2 Turbo met 130 pk, maakt Opel ‘binnenkort’ bekend. Op dat moment zijn de Mokka’s ook te bestellen.

    Wil je echter meer pk en de wereld redden? Dan moet je voor de Opel Mokka-e gaan. Deze krijgt namelijk een elektromotor die 136 pk produceert. Met de 50 kWh-accu kan de Mokka-e 322 WLTP-kilometers rijden. De Opel Mokka-e is te koop voor 35.399 euro, of te privateleasen voor 465 euro per maand (60 maanden en 10.000 kilometer per jaar).

    Standaard krijgt de Mokka LED-lampjes rondom, een elektrische parkeerrem en verkeersbordherkenning. Uiteraard zijn er ook opties te bestellen, zoals een achteruitrijcamera, automatische Park Assist, ACC met stop & go en Active Lane Positioning. De koplampen zijn daarnaast te koop als IntelliLux LED Matrix-verlichting. Een sportieve GS Line-uitvoering, massagestoelen, een grotere 10″ touchscreen (standaard 7″) en actuele verkeersinformatie zijn eveneens optioneel.

    Concurrentie

    Qua (elektrische) concurrenten hebben we onder meer bovenstaande DS 3 Crossback E-Tense. Deze rijdt op hetzelfde platform als de Mokka, al kan de Fransoos 2 kilometer minder ver rijden. Oh, en je moet 43.840 euro betalen, 8000 euro meer dan voor de Opel.

    Een andere concurrent is de MG ZS EV. Deze is nu te koop voor 30.985 euro, 5000 euro minder dan de Opel Mokka-e. Wel heeft deze elektrische crossover een actieradius van slechts 263 kilometer, wat een aardig verschil is met de 322 kilometer van de Duitser.

    #18391445

    mokka a price

    mokka price b

    mokka price c

     

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.