Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346449

    Kan je dat verstellen oid want lijkt me niet dat die de motorkap hoort te raken?

    Zag dat die ook vakkundig een gedeelte van de lak heeft weggehaald waardoor er daar nu roestvorming zit…

    [IMG]http://i68.tinypic.com/a3e3bo.jpg[/IMG]

    #18346452

    Zit een dopje aan het begin van de wisser deze los halen, dan kan je de wisser van het mechaniek af “wiebelen”

    En dan iets hoger terug plaatsen zodat ie hoger in z’n 0 positie komt.

    En de motorkap niet meer raakt.

    #18346456

    [quote quote=18346452]Zit een dopje aan het begin van de wisser deze los halen, dan kan je de wisser van het mechaniek af “wiebelen”

    En dan iets hoger terug plaatsen zodat ie hoger in z’n 0 positie komt.

    En de motorkap niet meer raakt.

    [/quote]

    Moet je nog wat losdraaien oid met gereedschap?

    Ben leek :scratch:

    #18346457

    ja.. een doppenset bij de hand hebben… werkt het makkelijkste… dan zoals hierboven vermeld wat los wiebelen en een tandje omhoog zetten en de wisser weer vast draaien…

    #18346460

    [quote quote=18346457]ja.. een doppenset bij de hand hebben… werkt het makkelijkste… dan zoals hierboven vermeld wat los wiebelen en een tandje omhoog zetten en de wisser weer vast draaien…

    [/quote]

    Zoals deze kerel?

    Alleen hoe plaats je een “hoger” want je duwt meestal alles toch tot op z’n einde alvorens je er een moer op gooit?

    http://imgur.com/a/Wuy2S

    Kan je dat ding omhoog duwen? Is dat die “Dop” die jullie bedoelen?

    #18346461

    Wisser eraf halen en dan iets verdraaien ten op zichten van hoe die zat, zodat de wisser iets hoger op het raam rust, en niet op je motorkap.

    #18346462

    alleen het kapje omhoog klappen ( eventueel verwijderen als dat gaat)
    dan de moer los halen
    het beste is de ruitenwisser omhoog te klappen ( net als bij de wisserbladen vervangen) en `m dan loswiebelen want anders blijft de veer van de wisserarm de arm naar beneden trekken aan het andere eind..
    dan de arm een stukje met de klok mee draaien dat de arm wat hoger staat en dan weer terug erop drukken waar je je moer vast draait
    van dat vast draaien dat je eerst de arm op z`n plek wil hebben klinkt logisch.. maar werkt vaak niet als geplanned als de wisserarm op de voorruit ligt… ( wat ik hiermee bedoel zie je vanzelf wanneer je de boel aandraait met de wisserarm op de voorruit) dus dan met de moer aandraaien en die drukt de arm verder aan op het wissermechaniek
    waar je wisserarm aan zit is een split einde…

    btw het filmpje wat je post is van een vectra b… dat van jouw is anders.. jij hebt volgens mij gewoon een kapje zoals op het plaatje wat je al gepost hebt

    het duurt langer om er over te praten dan het te doen… is in princiepen niet zo moeilijk…
    en die roestvorming kun je opschuren en wat bij laten werken… ( of zelf creatief zijn met een lakstiftje)

    #18346469

    Nou geprobeerd.

    Dat kapje is gebroken :-(

    Wisser kreeg ik ook niet af want moer zat rete strak, maar nadat ik dat kapje eraf had (gebroken) beetje ging wiebelen zit die nu wel weer goed en niet tegen de motorkap aan. Kon een beetje omhoog krijgen eigenlijk alsof die diep naar benenden was gevallen.

    Nu weer een andere kap zoeken denk ik.

    #18346498

    Als je dat zo kan doen is de vertanding op je wisser mechaniek niet goed.

    En komt ie binnen de kortste keren weer tegen je kap aan!!

    #18346557

    Zoals hierboven, de as is staal, en het ‘oog’ onderaan de wisserarm gietaluminium. De vertanding is/was dus (nu) verneukt. Nu op zoek naar een complete wisserarm dus…

    En als je die moer te strak vond zitten had je niet het juiste gereedschap. Gebruik GEEN tang!! Zoals al gezegd een fatsoenlijke dop er op!!

    #18346589

    Nou hij zit weer tegen de kap aan. De moer is wel los.

    Alleen ik kan die wissers wel weer goed recht zetten, maar als ik 1x de wisser gebruik dan gaat die weer scheef zitten. Zeg maar hij verschuift steeds bij dat rubbere gedeelte daaronder.

    Ga morgen even dat andere testen van stukje met de klok meedraaien, maar komt die dan eigenlijk bij het wissen niet tegen de rand van het raam aan?

    #18346591

    Joh, als de vertanding er uit ligt dan kan je beunen tot je een ons weegt, niks gaat dan nog helpen dan de wisserarm gewoon vervangen.

    #18346594

    Ja vince vergeet ff dat van bovenstaande.

    De wisserarm zit gewoon goed vast maar dat stokje/mechanisme is datgene wat heen en weer beweegt.

    #18346595

    Dan is waarschijnlijk het wissemechaniek in de parfaan versleten. Of, zoals ik ook wel eens heb gezien dat de schroeven van de aandrijfmotor los zaten. Je komt er waarschijnlijk snel achter als je de parfaan los haalt en je het mechanisme daar onder eens bekijkt.

    #18346597

    [quote quote=18346595]Dan is waarschijnlijk het wissemechaniek in de parfaan versleten. Of, zoals ik ook wel eens heb gezien dat de schroeven van de aandrijfmotor los zaten. Je komt er waarschijnlijk snel achter als je de parfaan los haalt en je het mechanisme daar onder eens bekijkt.

    [/quote]

    Ja dit ding

    http://imgur.com/a/eNrTW

    Maar heb beetje rondgekeken kan je dat mechanisme niet loskrijgen? Zie ze overal voor 160 euro staan…

    #18346598

    http://www.onderdelenlijn.nl staan genoeg astra G-tjes op de sloop.. dus daar zullen ze vast wel een wissermechanisme hebben ( op voorraad) voor niet veel..

    #18346599

    [quote quote=18346598]http://www.onderdelenlijn.nl staan genoeg astra G-tjes op de sloop.. dus daar zullen ze vast wel een wissermechanisme hebben ( op voorraad) voor niet veel..

    [/quote]

    Hoorde kwam vaak voor bij de G-tjes dus vandaar dat nieuw me beter lijkt?

    #18346610

    het gaat alleen kapot als mensen eraan komen die niet weten hoe ze iets moeten maken.. ( beunhaas) daarmee bedoel ik niet jouw maar de persoon voor jouw.. want aangezien er roestvorming zit speelt dit al langer bij jouw astra

    normaal gaat het dus niet kapot… en de delen bij onderdelenlijn ( mechanische delen) wordt wel bij gekeken of er speling op zit en staat vaak ook bij of je garantie hebt of niet.. dus dan is een paar 10tjes beter te overzien dan 160 euro.. mocht 160 euro te duur zijn

    #18346628

    Dit is dan wel weer een zwak punt. Toevallig een maat van me waarbij dit ook kapot is, en al vaker voorbij zien komen.

    Als je de parafaan plaat los hebt, zie je dat het punt waar de wissers vast zitten op het mechanisme, is afgebroken. Je zal dus de hele as moeten loshalen. Zijn 2 of 3 moertjes zo uit het hoofd.

    Greetz Emiel

    #18346642

    [quote quote=18346628]Dit is dan wel weer een zwak punt. Toevallig een maat van me waarbij dit ook kapot is, en al vaker voorbij zien komen.

    Als je de parafaan plaat los hebt, zie je dat het punt waar de wissers vast zitten op het mechanisme, is afgebroken. Je zal dus de hele as moeten loshalen. Zijn 2 of 3 moertjes zo uit het hoofd.

    Greetz Emiel

    [/quote]

    Ja die wisserarmen krijg ik met geen mogelijkheid af van dat mechanisme dus kom niet eens onder de parafaan. Dingen zitten onwijs vast…

    Moeren wel los en al meerdere malen ingespoten met Wd-40.

    #18346643

    Je doet de moer er af, dan arm omhoog klappen en een paar keer heen en weer wiebelen, dan komt hij zo los hoor!

    Wiebelen uiteraard niet in de scharnierende richting!

    #18346644
    #18346647
    #18346648

    Dit is Valeo nieuw:

    https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_sop=15&_nkw=24450202&rt=nc&LH_ItemCondition=3&_trksid=p2045573.m1684

    Die valt wel mee qua prijs.

    Misschien zijn ze wel uitwisselbaar?

    #18346653

    Ik geef de arm zelf, of t draadeinde ook wel eens een schriktik met de hamer. Niet lopen rammen, maar gewoon een goede klap er op. Pas wel op dat je niet mist en je raam raakt :rolling:

    Greetz Emiel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.