juiste afstelling distributieketting cih

Forumindex Forums Techniek Cih juiste afstelling distributieketting cih

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343094

    hoi, ik heb zonet een 20E ingebouwd in mijn Ascona B,
    bij controle bleek de ketting 1 tand verkeerd te zitten, heb deze weer juist gezet.

    Maar later keek ik in de vraagbaak, en daar stond in dat het pijltje niet hoort op het
    bolletje te staan maar erlangs ongeveer 1cm en de inboring in het nokkenastandwiel ter hoogte
    van de inkeping… klopt dit ?

    moet wel zeggen was wel een tekening waar het kettinghuis er nog niet opstond, mss
    door de kettingspanner in te draaien dat deze wel op het bolletje dan komt te staan.

    Vreemd is wel 15 jaar geleden maar dacht dat ik toen altijd het bolletje op de pijl plaatste
    en de inboring ter hoogte van de inkeping..

    alvast bedankt voor de reacties..

    Rob

    #18343186

    Hier zit ik dus ook mee te klooien. Mijn 3.0NE heeft geen markering op het vliegwiel. Volgens het ascona handboek (die cih’s zijn aan de voorzijde toch allemaal gelijk) Moet de spie van de krukas loodrecht omhoog staan en de boring in nokkenastandwiel tegenover die inkeping. En de ketting moet aan de rechterzijde strak staan (langs de lange geleider).

    Had hem in eerste instantie dus op krukaspulley en nokkenas afgesteld maar dan staat de boel 5 graden (pak hem beet 1 cm) verkeerd. Rijdt voor de rest prima, alleen stationair erg rommelig…

    #18343368

    Als je de motor in bdp zet moet de in en de uitlaat zowat gelijke lift hebben
    Zodra de ketting 1 tand verkeerd staat (te vroeg of te laat) zie je dat direct aan de niet gelijke lift van de stoters :-)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.