Terugroepactie actie brief IntelliLink radio

Forumindex Forums Modellen Astra Terugroepactie actie brief IntelliLink radio

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339693

    Ik heb een brief gekregen, dat er problemen zijn ontdekt met de radio, wat schade aan radio systeem kan veroorzaken.
    Verzoek om naar dealer te gaan voor software Update.

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

    #18339699

    Ik had hem al gezien in de app. De auto is vanochtend terug van 2 dagen onderzoek (stoelinstelling) en updaten. Maar nu ben ik OnStar en mijn WiFi kwijt :(

    OnStar en Vodafone (had al een nieuwe koopbundel in gebruik) zijn er druk mee bezig. Wat er precies aan de hand is, is onduidelijk.

    Dus of het handig is om nu al te updaten…..

    (ik weet niet of het toeval is of niet: rond de tijd dat de monteur bezig was om de 2e sleutel opnieuw in te lezen, kreeg ik een diefstalmelding van mijn auto… Hopelijk heeft dat er niet voor gezorgd dat alles er uit is gegooid)

    #18339707

    Mijn navigatie werd net tijdens het rijden ineens zwart, waarna een “Waiting for update media” melding in het scherm kwam. Deze bleef gewoon aan terwijl de auto uit stond en de deuren op slot waren.

    Meteen garage gebeld, die me inderdaad ingelicht hebben dat er een terugroepactie is, dus meteen maar een afspraak gemaakt.

    #18339709

    Ik heb contact opgenomen met de dealer (Broekhuis-Zwolle). Wat bleek nu: de brief is niet terecht naar u verstuurd. De dealer had een lijst waar op de terugroepcodes/kenteken staan die geen update nodig hebben. Vervolgens ontstond discussie of ik wel of niet over nieuwste software zou beschikken. Ik denk van niet, gezien de vele berichten die langs kwamen over de mogelijkheid om bijv. Android Auto te installeren.
    Ook bij mij valt het scherm wel eens uit of start opnieuw op.
    Maar helaas geen gratis update voor mij.
    Ik ga maar eens bij de dealer langs om eens te kijken wat er mogelijk is. De garagemannen zijn immers niet allemaal zo ICT up to date.

    #18339716

    Vreemd zeg..
    Ik ben bij Broekhuis Harderwijk en vroeg er om en kreeg de Update.
    Nu worden ze weer met nieuwere software afgeleverd zag ik
    Aflevering
    [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170302/c510b8869f4828af40f903c1f183ff0c.jpg[/IMG]
    Update Android
    [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170302/34079a3a7f91119a0d1cdaa64ab809ec.jpg[/IMG]

    Tegenwoordige aflevering
    [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170302/7903a5f5168f309ca678076a2bd493ff.jpg[/IMG]

    Over de nieuwste software moet ik ook nog praten met dealer.
    Ook of mijn Astra dan ook moet..

    #18339724

    Hoi, Betreft de terug roep actie niet de kapotte HMI Module’s.
    Deze is mijn Astra al vervangen, kreeg steeds een zwart scherm en waiting for update media…elders een topic over geopend op dit forum

    na het vervangen van de hmi module geen storingen meer gehad

    groet

    #18339725

    In de brief staat Update multimedia IntelliLink 900
    Software wordt vervangen tegen stuk gaan radio… Bij langdurig gebruik.

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

    #18339743

    Vandaag terugkoppeling van OnStar. Ik moest naar de dealer om hardware te laten controleren. En ik moest Vodafone bellen om te overleggen (dit laatste had ik gisteravond al gedaan en zij konden niets aan hun kant vinden; mijn abonnement moest gewoon werken) Bij aankomst bij de dealer was een monteur net met OnStar aan het overleggen wat te doen. Om kort te gaan: de complete OnStar-module wordt vervangen.

    Toeval of niet: voor de software-update werkte alles, daarna grote problemen met OnStaraccount (OnStar was nog niet geactiveerd) en het volledig ontbreken van de Hotspot WiFi. Dus als je gaat updaten, neem je een grote gok ;)

    #18339744

    Ik heb ook een brief gehad en ostar werk al een maand niet meer..
    vanmiddag naar de garage voor een battery reset dat is het probleem volgens onstar..
    ik neem de brief wel gelijk mee misschien is dit het probleem..

    gr Willem

    #18339778

    inmiddels bij de garage geweest en de accu reset gedaan maar nog steeds geen onstar?? maandag neemt de ict afdeling van onstar contact op met de dealer voor verdere actie.
    En de brief voor een update was ook niet voor mijn auto, opel nederland verstuurd naar verkeerde mensen de update is tot nadere orde stopgezet..

    #18339803

    idd ook geen update voor mij, kreeg ook de melding van My Opel. Bij mij is de HMI module al vervangen
    Garage zei al dat ze een fout hadden gemaakt.

    #18339811

    Inderdaad ook een brief van Opel Nederland ontvangen.
    Digitaal een afspraak gemaakt met de dealer.
    Wordt ik terug gebeld met de mededeling dat het vervangende onderdeel nog niet is geleverd en dat de afspraak voorlopig is geannuleerd.

    #18340079

    Ongelofelijk: ik ben vanmiddag gebeld door OnStar. Wat ze hebben gedaan, weet ik niet,maar alles werkt weer. Na de update wel de apps kwijt uit de shop. De shop geeft ook geen apps meer weer….

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18340080

    [quote quote=18339811]Inderdaad ook een brief van Opel Nederland ontvangen.
    Digitaal een afspraak gemaakt met de dealer.
    Wordt ik terug gebeld met de mededeling dat het vervangende onderdeel nog niet is geleverd en dat de afspraak voorlopig is geannuleerd.

    bij mij hetzelfde verhaal het materiaal zou pas half april binnen zijn was de verwachting afspraak kon niet worden vastgelegd volgens dealer

    #18340082

    Ongelofelijk: ik ben vanmiddag gebeld door OnStar. Wat ze hebben gedaan, weet ik niet,maar alles werkt weer. Na de update wel de apps kwijt uit de shop. De shop geeft ook geen apps meer weer….

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    apps kwijt leg uit aub dit snap ik niet. kun je zelf apps toevoegen dan?

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

    #18340084

    [quote quote=18339811]Inderdaad ook een brief van Opel Nederland ontvangen.
    Digitaal een afspraak gemaakt met de dealer.
    Wordt ik terug gebeld met de mededeling dat het vervangende onderdeel nog niet is geleverd en dat de afspraak voorlopig is geannuleerd.

    bij mij hetzelfde verhaal het materiaal zou pas half april binnen zijn was de verwachting afspraak kon niet worden vastgelegd volgens dealer

    het Is toch een software Update.. Wat voor onderdeel hebben ze dan nodig?
    Ik moet ook volgens dealer. Moet nog ff een afspraak maken gelijk met andere zaakjes..

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

    #18340100

    In de shop stonden 2 apps: weather en Glympse. De shop lijkt nu leeg te zijn. Shop is te vinden op het 2e tabblad; dus ff swipen in je intellilinkscherm.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18340102

    In de shop stonden 2 apps: weather en Glympse. De shop lijkt nu leeg te zijn. Shop is te vinden op het 2e tabblad; dus ff swipen in je intellilinkscherm.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Oeps wist niet dat je kon swipen en tabbladen had..
    Zal eens extra het boekje naslaan.

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

    #18340103

    “aapje1963”

    Inderdaad staat in de brief maar degene die mij terug belde gaf aan dat er een onderdeel vervangen moet worden.
    Was met mijn zoon afgelopen vrijdag bij een andere dealer en die had het inderdaad over software.
    Zelf weet ik het niet meer dus wacht maar af.
    Het systeem werkt op dit moment verder goed.

    #18340343

    [quote quote=18340100]In de shop stonden 2 apps: weather en Glympse. De shop lijkt nu leeg te zijn. Shop is te vinden op het 2e tabblad; dus ff swipen in je intellilinkscherm.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    [/quote]

    Kun jij uitleggen hoe dat swipen werkt, ik blijf gewoon de home pagina joden van IntelliLink.
    Of is het alleen bij Apple of Android carplay?

    Mischien een kleine uitleg voor deze nurd…. Sorry

    #18340396

    Druk op home. Je kunt swipen of je drukt op het pijltje aan de linker- of rechterkant van het scherm. Daar zie je het icoontje “shop”.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18340577

    Goedendag, ik heb een Astra k 2017 sports tourer met Intellilink 900. Mijn auto werd in februari opgeleverd, maar in de shop staan geen apps. Ondersteuning is echt slecht. Nog steeds geen Android, geen apps in de appstore.

    #18341205

    Ik neem aan dat jullie het hier over de brief met kenmerk 17-R-20 / IntelliLink Radio voor een software update hebben.
    Is er iemand die weet of het een merkbaar probleem is dat met de update wordt opgelost?
    Ik heb sinds een maand paar maanden ronduit slechte DAB+ en FM ontvangst.
    DAB+ hikt regelmatig en valt soms helemaal weg, bij FM hoor je de geluidskwaliteit af en toe gewoon wegzakken.
    Vorige maand is de auto hiervoor naar de dealer geweest, niks gevonden en natuurlijk gebeurde het toen net niet……
    Inmiddels wel al filmpjes met geluid gemaakt waarop het wel gebeurt.
    Inmiddels een afspraak gemaakt voor de update.
    Wordt dit probleem met de update opgelost??

    #18341206

    “Ik neem aan dat jullie het hier over de brief met kenmerk 17-R-20 / IntelliLink Radio voor een software update hebben.
    Is er iemand die weet of het een merkbaar probleem is dat met de update wordt opgelost?
    Ik heb sinds een maand paar maanden ronduit slechte DAB+ en FM ontvangst”

    Inderdaad gaat het over het schrijven 17-R-20 maar bovenstaand probleem herken ik niet.
    Heb inmiddels een schrijven van opel gehad dat mijn voertuig niet voor de terugroep in aanmerking komt.
    Heb wel problemen dat het scherm (zwart) uitvalt en na een aantal minuten weer opnieuw opstart.
    Vindt het nog steeds vreemd dat mijn dealer eerst verteld dat de onderdelen er niet zijn en dan weer een rectificatie kreeg dat mijn radio niet in aanmerking komt.
    Vraag me steeds meer af of Opel de klachten met de Astra K wel serieus neemt.

    #18341345

    Ik heb de update gister gehad. Duurde ca 2.5 uur. Ik merk eigenlijk niets aan het systeem. Geen andere knoppen oid zichtbaar.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.