Motormanagement lampje Opel Astra h 1.6 2005

Forumindex Forums Modellen Astra Motormanagement lampje Opel Astra h 1.6 2005

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327910

    Hi,

    Sinds enige tijd brandt het motormanagement lampje en wanneer deze knippert heeft de auto totaal geen vermogen meer.

    Onderstaande foutcodes komen:
    P0300
    P0301
    P0302
    P0303
    P0304
    P0314

    Heeft blijkbaar te maken met verbranding en cilinders die een slag overslaan. Op advies van een ander forum lid vandaag de bobine en bougies vervangen en tevens een reiniger in de tank gegooid. Helaas brandt weer het lampje en nog steeds hetzelfde probleem ?.

    Wie herkent dit en heeft de oplossing of tips?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18327912

    Jammer dat de bobine en bougies geen oplossing hebben geboden voor je.
    Het kan ook zijn de je EGR klep ernstig vervuild is en daardoor overslag op de cilinders veroorzaakt, heb dit namelijk zelf ook gehad.
    Heb toen ook van alles vervangen en niks bleek te helpen. Destijds de EGR klep laten reinigen en geen overslag meer gehad.

    Succes!

    Groeten.

    #18327993

    Hi Mich89,

    Dank voor deze tip. Voordat ik dit ga proberen heb je nog enig idee wat de kosten ongeveer zijn? is de EGR klep een andere naam voor de gashuisklep btw?

    groet

    #18328013

    Hoi Dhalid,

    Ik heb hier ook last van.
    Heel erg hinderlijk vooral als ik aan het inhalen ben of even wat extra vermogen nodig heb dan gaat ie aan en is mijn power verdwenen.
    cruisecontrol werkt ook dan niet meer.
    Ik ben al bij diverse garages geweest en geen enkele kan de fout vinden aangezien het een constatering is en niet een blijvende fout of error.
    Je reset hem met de motor uitzetten.
    Mijn garage had het over dat de turbosensor misschien niet goed is. Of dat de leiding vanaf de censor naar de turbo misschien lek is.
    Hij gaat deze onderdruk zetten om te kijken of er iets mankeert.
    of de turbosensor die bepaalt hoeveel de turbo nodig heeft vervangen.
    Ik ben benieuwd want het is super hinderlijk.

    #18329783

    EGR klep is wat anders dan het gasklephuis. EGR klep zorgt voor een dat uitlaatgassen nogmaals door de inlaat worden gevoerd en zo een tweede verbranding plaatst vind. Deze klep wordt snel ernstig vervuild daardoor. vrij logisch eigenlijk.Dit noemen ze dan milieubewust rijden haha.
    In het apparaat zit een klepje wat open en dicht gaat bij het belasten van de motor, als dit klepje niet goed meer werkt d.m.v. Koolaanslag krijg je ook rare en aparte storingen.

    De kosten hiervan weet ik zo niet maar is zeker een aanrader om te laten doen of eventueel zelf te gaan doen als je wat handig bent.
    overigens EGR klep is veel over te vinden hier op dit forum en anders google.nl ;)

    Succes!

    Groeten.

    #18335500

    Bij deze een update.

    Inmiddels zijn we al een tijdje verder en helaas is de storing nog steeds niet verholpen. In de tussentijd heb ik de bobine, bougies en onlangs de egr klep vervangen. Helaas nog steeds hetzelfde probleem en dezelfde storingen. Het begint onderhand zeer frusterend te worden want ben inmiddels 500 euro lichter en kan met de auto gewoon geen lange afstanden rijden.

    Wie heeft tips? Desbetreffende garage had het over de nokkenas sensor. Iemand ervaring hiermee?

    #18336011

    Inmiddels ook de nokkenas positie sensor vervangen. Echter weer gaat de lamp branden met dezelfde foutcodes ?.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18336017

    Kan je komen naar mijn plaats, voor en diagnose?

    #18337531

    Ik ben heel erg benieuwd wat hier uit is gekomen!
    kunnen jullie de uitslag hier delen

    #18349448

    Na een lange tijd een update.

    Met het vervangen van de nokkenassensor was het probleem met de noodloop verdwenen en reed de auto weer normaal. Echter bleef motormanagementlampje branden met de storing misfire cilinder 1,2,3,4. Al die tijd doorgereden en niks gemerkt aan de auto. Onlangs de bougies, olie en oliefilter vervangen ivm jaarlijkse beurt. Nu doet de auto raar! Wanneer de auto warm is valt de auto uit tijdens het rijden. Vooral bij het wachten bij de stoplicht. Starten gaat heel moeilijk. Tot nu toe vervangen:

    1: Bobine
    2: Bougies
    3: Egr klep
    4: Nokkenassensor
    5: Olie
    6: Oliefilter
    7: Tankreiniger gebruikt
    8: Injector reiniger gebruikt

    Tevens rij ik met de melding koelvloeistofpomp. De sensor in het expansievat is defect maar mij is verteld dat dit geen kwaad kan verder.

    Wie o wie heeft tips???

    #18349450

    hi liviu,

    waar ben je gevestigd?

    #18349454

    [quote]Wanneer de auto warm is valt de auto uit tijdens het rijden. Vooral bij het wachten bij de stoplicht. Starten gaat heel moeilijk.
    [/quote]

    wat voor 1.6 heb je?

    ik lees namelijk nergens dat je,je gasklephuis al eens gereinigd hebt, bij de z16xe zit hier o.a ook de carterventilatie op aangesloten.

    Er zit in het huis een heel klein gaatje , indien deze verstopt zit wil de motor moeilijk starten als deze warm is

    #18349456

    ik heb de 1.6 z16xep twinport.

    gashuisklep heb ik nog niet gereinigd. kan het proberen met een reiniger denk ik dan?

    #18349457

    [quote quote=18349450]hi liviu,

    waar ben je gevestigd?

    [/quote]

    Capelle a/d IJssel

    Niemand weet wat dat is???

    #18349490

    hi liviu.

    is dat de inlaatspruitstuk?

    denk je dat die vervuild en schoongemaakt moet worden?

    #18349494

    Waar denk je Field Remedy komt van? Opel
    Zelf.

    #18349504

    na het reinigen van de gashuisklep. moet deze opnieuw ingeleerd worden dan?

    #18349506

    Nee, ecu inleren elke keer met contact aan. Elke keer.

    #18349507

    denk je dat het het proberen waard is om eerst met een egr reiniger te proberen in plaats van het inlaatspruitstuk te demonteren?

    #18349508

    In een van jou vorige post’s vertelde jij dat je de EGR klep vervangen had, het lijkt me sterk dat deze nu alweer zo ernstig vervuild is, niks is onmogelijk natuurlijk.
    Zoals liviu al zegt heb je een grote kans dat jou inlaatspruitstuk gewoon dicht geslipt is met troep. Heb dit zelf ook gehad en merkte daarna een wereld van verschil.

    Heb destijds ook het volgende gedaan:
    Bobine,bogies, egrklep, inlaatspruitstuk incl. wervelklepjes, vacuumsensor, nokkenassensor, lambasonde 1 en 2. misschien nog wel wat onderdelen vergeten.. :cry:
    injector cleaner geprobeerd, motor flushen etc..

    Helaas zit ik nu zelf wederom met foutcode P0171 mengsel te arm, erg vervelend omdat er bij deze foutcode nergens een specifiek onderdeel naar voren komt.
    Nu zit ik waarschijnlijk met een kapotte katalysator omdat mijn auto het ook lekker vind om olie te gebruiken waardoor deze sneller kapot gaat.

    inlaatspruitstuk schoonmaken is zeker de moeite waard!

    Groeten :bye:

    #18349525

    he mich89,

    bedankt voor je post. heb je enig idee wat de kosten ongeveer zijn om het schoon te laten maken?

    #18349540

    De kosten hiervan weet ik niet. Maar is wel een aantal uurtjes aan arbeid, denk 2 a 3 uurtjes :no-money:

    Hoop dat jou probleem hiermee dan ook wordt opgelost.

    Groeten

    #18349541

    als je in de field remedy kijkt zie je daar tc staan met 90 erachter, ga er ff van uit dat dit de tijd is die opel opgeeft om het te verhelpen.
    dat is dus 1,5 uur is een kleine 150 euro inclusief kleinmateriaal.

    Quote: Niemand weet wat dat is???

    Neem aan dat je de dealer bedoeld, heb zelf zeer slechte ervaringen met de dealer :-( waaronder gebroken klepveer in de motor en een defect aan cabriodak beide keren een opgaaf van minimaal 1900 euro en in het laatste geval zelfs geen garantie dat het opgelost kon worden omdat de ecu van het dak niet kan worden uitgelezen!!!

    Aan dit soort reparaties verdient de dealer niks daarom weten ze het ook niet, en vervangen ze liever onderdelen wat meestal ook niet werkt maar jij wel met kosten wordt opgescheept.

    #18349550

    Inmiddels extra foutmeldingen erbij gekregen. Heb nu ook foutmelding met de injectoren. Ik vrees het ergste en kan de auto wss beter verkopen in plaats van kosten te maken :cry:

    Denken jullie dat een vervuilde inlaat ook problemen aan de injectoren kan geven of deze kapot heeft gemaakt?

    #18349565

    Het is allemaal wel heel toevallig, weet niet hoe het bij een astra H zit maar heb je je mischien ergens een slechte massa op je blok zitten.

    behalve een vervuilt EGR traject zijn de overige storingen vooral van electronische aard, ik zou als eerste een extra massa naar het blok leggen met name naar het inlaat spruitstuk.

    De foutcodes hebben is mooi, ze vertellen in welke richtig je moet zoeken maar geven niet altijd het probleem of defecte onderdeel aan.

    Een bepaalde foutcode kan best het gevolg zijn van bijv. een slechte massa wat in dat geval de oorzaak is

    vooral sommige dealers hebben daar nog wel eens een handje van, ze bestrijden de symptomen maar lossen het probleem niet op

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.