Astra ’95 acculampje / Rem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra ’95 acculampje / Rem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277854

    Goedendag allen,

    Rik is m’n naam en we rijden thuis in een Opel Astra uit 95.
    Recentelijk begon het acculampje ineens te branden tijdens het rijden. Ook, na de sleutel uit het contact te hebben gehaald, ging ineens de radio aan zodra de auto maar een beetje bewoog. Radio uit, acculampje bleef branden. Afgewacht en volgende morgen accu leeg. Accu eruit gehaald en bijgeladen.
    Vervolgens deed de auto het een paar dagen normaal, (toeval denk ik, heb alle zekeringen er uit gehad, dashboard open en gekeken of er ergens kortsluiting was Maar niks gevonden.. Accu lampje bleef iig niet meer branden !) maar gister begon het lampje ineens weer t branden, maar merkte ik ook dat bij het intrappen van de rem, als de auto uit staat, de radio ook weer aangaat. Ook is het vreemd dat de auto niet start en het motorlampje gaat knipperen op het moment dat de rem niet is ingedrukt.. De auto gaat dan aan maar slaat direct weer af.

    Oftewel, ik moet nu de rem ingedrukt houden om de auto te kunnen starten. Heb nu de accu losgekoppeld in de auto staan, zodat deze iig niet leegloopt.

    Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

    #18325765

    Wilde gok, maar uit ervaring met andere astra uit ’95 kan ik melden dat een knipperende motormanagement lampje duidt op een blokkerende startonderbreker. Aangezien hij ook kuren geeft met de radio zodra contact uit is zou ik een het contactslot inspecteren. En dan met name het contactblok wat zich achter de hele cilindertoestand bevind. Denk dat daar het euvel zit. Deze dus :) https://www.winparts.nl/sensoren-elektronica/contactsloten-schakelaars/opel/astra-f-van-55-bouwjaar-1991-10-1999-01/c628-588-14666/contactschakelaar/p118450.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18325766

    Ik had een gelijkaardige probleem met mijn Astra uit 94, met isuzu diesel motor.

    Probeer eens een start kabel van je negatieve terminaal van je accu naar je motorblok te leggen.
    normaal als je die verbinding legt, dan moet alles weer normaal zijn

    De aarding kabels durft bij deze wagens nogal roesten. Waardoor er allerlei rare dingen gebeuren met de elektronica :)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.