Ditributie gebroken x16szr,nu motorschade?

Forumindex Forums Modellen Astra Ditributie gebroken x16szr,nu motorschade?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277776

    Bij de Astra van mn schoonmoeder (een x16szr van 1999) is bij stationair lopen de riem gebroken. Hoe groot is de kans dat er kleppen krom zijn?? (dan weet ik of ik dr gerust kan stellen of dr ziek moet maken,en mezelf ook want ik zal moeten fixen :???: )

    #18325362

    Lees dat het eigenlijk een vrijloop motor is.
    Maar het snelste is een disriem er op leggen en compressie meten.

    #18325363

    En niet vergeten nokkenas(sen) en krukas op de markeringen gelijk te zetten…

    #18325364

    Is GEEN vrijloop motor, de kans is groot dat er kleppen krom zijn

    #18325365

    Is met stationair gebeurt dus kan is ook groot dat het goed gegaan is.

    Gewoon effe een nieuw setje erop.

    #18325366

    @b07 wrote:

    Is GEEN vrijloop motor, de kans is groot dat er kleppen krom zijn

    Dan had ik verkeerde info.

    #18325367

    Het is WEL een vrijloop motor! Ik hem hem zelf ook gehad in mn astra.
    Volgens mij zijn zelfs alle 8V vrijloop, behalve de 1.4 en 1.2.

    Stationair + vrijloop = goede kans dat als je de boel weer “op tijd” zet, er niks aan de hand is

    #18325368

    @xladage wrote:

    Het is WEL een vrijloop motor! Ik hem hem zelf ook gehad in mn astra.
    Volgens mij zijn zelfs alle 8V vrijloop, behalve de 1.4 en 1.2.

    Stationair + vrijloop = goede kans dat als je de boel weer “op tijd” zet, er niks aan de hand is

    Klopt idd de 1.4 en de 1.2 zijn geen vrijloop motoren de 1.6 8v wel

    #18325369

    jullie praten allemaal poep, ik heb een x16szr uit 1999 gehad en, heb het zelf getest door de krukas rond te draaien zonder riem

    #18325370

    en toen kreeg je hem niet door de compressie heen en denk je nu dus dat het geen vrijloopmotor is

    #18325371

    Nee zonder bougies erin draai je em heel makkelijk rond, je hoort en, voelt em duidelijk tegen de kleppen aan tikken

    #18325372

    Dan gaan we het meemaken als TS er een andere riem op gooit.

    #18325373

    ik kijk toe.. heb dit soort situaties al vaker ervaren dat ik wat zei en het niet klopte.. nu een kijken vanuit een andere hoek wie voor de prijs achter deur 1 of 2 kiest :jerry -offtopic

    ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de kop eraf halen.. de riem is er al af.. dus dan 10 bouten om de kop los te halen en te kijken hoe de kleppen zijn.. hoef je niet te gokken en weet je ook meteen hoe groot je schade is.. als er schade is…

    #18325374

    Gaat bij de X16SZ(R) bijna altijd goed wanneer de riem knapt.

    Op tijd zetten, nieuw riempje er omheen en kijken hoe het loopt. Waarschijnlijk is het goed gegaan. Maar er is idd een kans op kromme kleppen.

    #18325375

    Heb het al paar keer gehad bij een 1.6 riem gebroken, nieuwe riem met spanner en pomp erop, en gaan weer

    #18325376

    Ja die mazzel heb je wel vaker met 8 kleppers, zeker als die stationcar breekt

    #18325377

    in ieder geval ook een nieuwe waterpomp en spanrollen plaatsen als je toch bezig bent.

    #18325378

    Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.

    Motor op tijd.
    Riem erop.
    En proberen maar.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18325379

    @wim-v6 wrote:

    Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.

    Motor op tijd.
    Riem erop.
    En proberen maar.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.

    #18325380

    @b07 wrote:

    ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.

    Maar wim heeft ook niet gezegd dat het altijd goed ging…
    Jij leest wat je zelf wilt lezen…

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18325381

    Ik zou zeggen (zoals wim al aan gaf… ) probeer het maar. Misschien valt het wel mee.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18325382

    @KRSA2000 wrote:

    @b07 wrote:

    ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.

    Maar wim heeft ook niet gezegd dat het altijd goed ging…
    Jij leest wat je zelf wilt lezen…

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    ik heb ook niet gezegd dat het altijd goed of fout gaat, dus wie leest er nou wat die wil lezen :thumbdown

    #18325383

    mensen… lekker nederlands.. anderen aanwijzen.. so what!! en lekker offtopic want vingers wijzen gaat de TS niks aan.. en zal hem ook niks boeien…

    #18325384

    maar aan de juiste informatie hebben mensen wel wat, waar we niks aan hebben zijn die mensen die altijd maar wat roepen zonder kennis van zakken en, zo verkeerde informatie de wereld in helpen

    #18325385

    dat snap ik.. maar wat bij de een gebeurd is hoeft bij de ander niet te gebeuren.. en dan komt heel het wijzen en zeuren en daar zit de topicstarter niet op te wachten…
    zoals ik eerder al gezegd heb.. wil je zekerheid hebben dat je kleppen goed zijn en de zuigers.. haal de kop eraf… dan kun je het zien namelijk.. door er gewoon een riem op te gooien en te starten heb je kans dat je meer schade aanbrengt.. en dat is juist wat je niet wil als je via een forum advies krijgt..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.