corsa C automaat met F code

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa C automaat met F code

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277731

    s’morgens wil de corsa niet starten
    fout melding F in het display
    wordt hij een honderd meter langzaam gesleept verdwijnt de foutmelding en kan er gewoon gestart worden
    verder op de dag geen enkele moeite meer en loopt het 1 liter motortje als een zonnetje
    je begrijpt dat je dan niet veel hebt aan zo’n auto waar je s’morgens mee naar je werk wilt
    we hebben geen handleiding er bij gekregen dus alles is vreemd voor ons
    wat kunnen we doen om die F storing eruit te krijgen zodat hij weer start
    hij is al is uitgelezen en gaf dan aan storing 1607 of 1706 en 1631 of 1731
    over de 16 en 17 twijfel ik

    #18325050

    P1607 – POSITIESENSOR KOPPELINGS ACTUATOR STORING

    P1731 – 1-2 SHIFT MALFUNCTION

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18325051

    oke
    en wat is er aan te doen zodat hij normaal start
    is het een kwestie van de goeie sensor/connector los halen en met een beetje contactspray inspuiten
    of is er wat meer aan de hand

    #18325052

    Deze easytronic bak is een drama!

    #18325053

    beste liviu2004
    daar vraag ik niet om
    ik vraag hoe de storing te verhelpen is zodat hij weer normaal iedere keer start

    #18325054

    Oplossing: met veel veel geld.

    Kan dat:
    – bak stuk
    – koppeling stuk
    – versnellingen actuator motor
    – bak ecu
    – bak hydraulische pomp
    – bak remolie (nog niet vervangen?)

    Succes met reparatie.

    #18325055

    vandaag heeft hij dus met de F code stilgestaan
    zojuist weer is naar gekeken en nog steeds deze melding
    dan maar is wat uitproberen
    pluspool van de accu losgehaald
    rechts van het blok de bovenste stekker los gehaald
    daaronder nog een los gehaald
    en daarlangs nog een los gehaald
    daarna alles weer in elkaar geplugd
    de accuklem er weer op
    contact aan nog de F code
    ik doe de schakelhandel een keer van parkeerstand naar de rijstand
    en weg was de code
    sleutel doorgedraaid en warrempel hij slaat aan
    loopt dan nog wel op niet alle cilinders volgens mij want met ingedrukt gaspedaal nog maar goed 600 toeren
    een paar keer af gezet en weer gestart
    dan gaat hij elke keer effe flink in toeren omhoog maar zakt dan weer terug
    dat zo even vastgehouden en nog een paar keer gestart
    en hij draait mooi op toeren en volgt goed het indrukken van het gaspedaal
    contact af
    en weer proberen te starten
    dan is er weer de F code
    en niet meer starten

    wie kan mij nu vertellen wat er mis is
    ja in de electronica zit ergens iets niet goed of is er iets vuil
    maar wat en waar

    #18325056

    ik denk als je de stekkers los gehad hebt en weer vast gemaakt is dat er niks met de electra aan de hand is. maar eerder mechanisch in de bak niet goed is…
    anders als je alles weer terug zou zetten zou je meteen de fout code weer moeten krijgen…

    #18325057

    weer een keer kort de accu pool eraf gehad
    probeer te starten en hoor niets en gelijk weer de F melding
    daarna is 15 min de pluspool weer los gehad
    na het aansluiten contact aan
    nu hoor je direct dat er wat in elkaar schuift of ergens wat opschuift
    ik vermoed het automatisch koppel pedaal
    nu komt de normale N in het display
    daai het contact verder door
    en hij loopt
    ook direct in bijna volle toeren
    nou klep dicht en proefritje
    volgens mij is het dan normaal dat hij vrij laat overschakelt
    bij de 6000 toeren schakelt hij naar de 3 dacht ik met een snelheid van rond de 100 km
    daarna weer bij de 6000 toeren ongeveer weer naar de 4
    het schakelmoment wordt dan bij elke keer weer optrekken wat lager
    accu spanning is bij niet bdraaiende motor rond de 12.3
    dat lijkt mij vrij laag en misschien wel de oorzaak dat de automatische koppeling niet inkomt
    morgen weer opnieuw testen en meten
    het eerste de accu spanning
    begin er aan te denken dat daar in combinatie met de automatische koppeling het probleem zit
    dan blijven er nog maar 2 mogelijkheden over
    of te lage accuspanning in de morgen na lang stil staan
    of de automatische koppeling gaat te zwaar
    of krijgt dan te weinig spanning om los te komen

    vraagje
    klopt mij vermoeden ?? of zit daar enig sinds een mogelijkheid in

    #18325058

    zo te horen niks elektrisch.. puur mechanisch een defect…
    ik zou `m gewoon ter controle naar een goede opel dealer brengen voor diagnose
    ik zou er ook niet te lang mee door rijden en vooral niet te hoog in toeren z`n ding laten doen.. kans is dan groter dat je een kostenplaatje krijgt van een bak revisie

    #18325059

    afgelopen nacht de accu lader eraan gehad
    dat maak in het starten niets uit vanmorgen
    als ik het contact aanzet terwijl hij bijvoorbeeld in de A stand staat
    gaat ook de A in het display branden
    schakel ik dan terug naar handmatig schakelen staat hij in de 4
    daar komt hij niet uit wat ik ook op en neer doe met de schakel hendel
    het schakelen naar een lagere versnelling reageert hij niet op en de 4 blijft erin staan
    schakel ik terug naar retour gaat de R branden
    zet ik hem dan in parkeer stand komt eerst de N en dan komt de F
    is het normaal dat hij in de 4e versnelling blijft staan
    verder hoor je wel een hoop gepiep en een heel licht geratel
    maar verder gebeurd er niet veel meer

    #18325060

    P1607 is een bekende storing.
    Kans is groot dat de koppelingsactuator stuk is, stuurapparaat voorop de bak zal dan gerepareerd of vervangen moeten worden.
    En deze bakken zijn inderdaad een drama. Gewoon naar de dealer brengen en een diagnose laten doen.
    Op deze manier ga je echt niet verder komen.

    #18325061

    stuk is er volgens mij niets
    op het moment dat hij wel start, loopt en schakelt hij als een nieuwe bij wijze van spreken
    zou een luchtbel in het olie reservoir een oorzaak kunnen zijn
    nu een paar maal de bak in zijn eerste versnelling weg gezet en de voorkant lager als de achterkant
    s’morgens contact aan
    dan in zijn vrij zetten
    dan start hij wel
    staat hij met de voorkant omhoog
    start hij s’morgens niet

    #18325062

    nadat ik m`n comment even had verwijderd.. ga ik maar eens de boel aankijken.. kijken hoelang je vol blijft houden dat er niks mee aan de hand is en de meeste hier toch gelijk hebben dat je bak naar de knoppen aan het gaan is als je hiermee door blijft rijden…
    toen je auto van de band rolde kon deze overal met de sleutel gestart worden.. nooit alleen met de neus naar beneden en met de accu los voor een nacht..

    #18325063

    Bart
    nou kun je wel agressief reageren en roepen je bak gaan naar de klo….
    maar kun je dat ook onderbouwen
    ik vind het vreemd dat wanneer hij wel start er geen vuiltje aan de lucht is en loopt als een tierelier
    ik vind het vreemd dat wanneer ik hem in zij 1 weg zet er niets aan de hand is en gewoon start
    ik vind het vreemd dat wanneer hij voorover staat in zijn 1 hij morgens gewoon start
    ik vind het vreemd dat wanneer hij achterover staat in zijn 1 hij morgens niet start
    ik vind het vreemd dat wanneer ik morgens niet hoor dat ( ik noem het maar de koppelingen motor) hij niet start
    verder vind ik het een beetje vreemd dat in het display wel de stand van de book weer gegeven word ongeacht welke stand dan ook
    en zodra hij dan naar zijn vrij wordt gezet de storingsmelding erin komt
    ik hoor wel van div personen
    het zijn probleem bakken
    maar ik hoor van niemand die zegt probeer dit of dat is
    iedereen roept gelijk duur grapje
    is er dan niemand die zich verdiept heeft in deze materie ????

    #18325064

    iedereen roept geijk een duur grapje.. omdat het een duur grapje is…
    (semi) automaten dienen altijd en de parkeerstand (P stand) weggezet te worden.. niet in de versnelling…
    als je auto niet start in de neutrale versnelling.. is er iets met je bak aan de hand.. wij kunnen het niet anders vertellen dan dat..
    het is een drama bak zoals gezegd en het wordt er niet beter op…
    als je er niet tegen kunt dat mensen vertellen dat het duur gaat worden.. dan heb ik nieuws voor je… bij de garage/dealer gaat het niet goedkoper worden..
    transmissie problemen zijn eenmaal duur…

    #18325065

    en de comment was niet agressief bedoelt.. eerder een wake up call… wij proberen je te helpen met je probleem maar je slaat de hulp in de wind omdat het te duur is…

    #18325066

    Waar staat dat ik iets te duur vindt
    Ik wil alleen maar weten of er mogelijkheden zijn om het probleem precies te lokaliseren
    Mijn vertrouwen in garage bedrijven is helaas te veel beschadigd en heb helaas giga rekeningen gehad en achteraf niets vervangen

    #18325067

    @De Mat wrote:

    maar ik hoor van niemand die zegt probeer dit of dat is
    iedereen roept gelijk duur grapje
    is er dan niemand die zich verdiept heeft in deze materie ????

    hierin haalde ik uit dat je het duur vond…

    als je een rekening krijgt en er is niks vervangen.. had je juridisch wat kunnen doen om je geld terug te krijgen..

    voor een diagnose zou je toch naar een GOEDE garage moeten of het liefste een goede dealer..
    via een forum ga je niet veel verder komen aangezien wij vanaf een scherm jouw auto niet kunnen zien..
    geen een auto is het zelfde

    #18329810

    nu 3 maanden later
    probleem is al een tijd opgelost
    maar ik wilde zekerheid dat het ook zeker goed was
    er zijn enkele sensoren vervangen en de lambdasonde
    kosten alles bij elkaar nog geen €150
    ja ik was eigenwijs
    maar hij doet het nog steeds geweldig

    #18361467

    De mat, heb je nog iets meer info over de oplossing? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met dezelfde auto.

    Groet leon

    #18361469

    Koolborstel defect, komt vaak met deze bak.

    @De Mat: lambda sonde? Nee, nooit te maken met bak en motor starten.   :praying02:

    #18394724

    Het probleen is tot heden verholpen.

    door Dit te doen.

     

    °1 Open de motorklep.

    °2 sleutel in het contact en luisteren naar wat de auto doet (Bij de motor) hoorde een getik en getak *Geluid van schakel element* Terwijl je hem alleen on contact hebt

    °3 auto in neutral zetten (Sleutel er uit hallen. en daarna deze bout (zie foto) helenaal naar rechts draaien . tot dat hij blockeerd.  Daarna auto aanzetten. en terug draaien. Je voelt van zelf een tegen draai. *rustig tegen in draaien*

    (Je voelt namelijk een terug slag Van de Bout 2 a 3x doen)

    En als het goed is moet je nu geen Getik bij de motor horen. En dan kijkje weer achter de stuur dan Moet er N staan inplaats Van F

    daarna gewoon weer in P

    En je kan weer starten. :yahoo:

    Deze oplossing vind je niet snel.

    (Omdat het Een manier is om de Easytronic te reseten.

     

    We gaan vandeweek nog even kijken als de fout melding weg is met het uitlezen

     

    mvg Bens.20201029_192716

    #18395267

    Dag leden,

     

    Die bout kan ik niet vinden, bij mij ziet het er zo uit.

    Mogelijk zit het onder die zwarte dop?, is het een draai knop deze dop? (links of rechtsom uitdraaien?)

     

    fiestaeasytronic corsa c

    #18395973

    [quote quote=18395267]Dag leden, Die bout kan ik niet vinden, bij mij ziet het er zo uit. Mogelijk zit het onder die zwarte dop?, is het een draai knop deze dop? (links of rechtsom uitdraaien?) fiestaeasytronic corsa c[/quote]

    Ja onder de Dop zit die.

    als je de melding daarna weer krijgt Dan heeft het niks geholpen. Dan moet je hem wel laten na kijken.

    Aangezien wij de melding ook weer hadden en dacht die het nog even 4x maar daarna krijg je het weer in beeld tijdens het rijden. dan moet je gelijk aan de kant vandeweg gaan anders krijg je meer problemen.

    Dus gewoon 1x proberen.

    helpt het niet nalaten kijken wat het probleem is.

    “Nieuwe sensor”

    of andere problem.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.