chassis GTS, wel of niet verlaagd?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum chassis GTS, wel of niet verlaagd?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277609

    Snelle vraag

    Ben toe aan nieuwe dempers achter voor mn Z19DT GTS. Heb ik nu wel of geen verlaagd chassis gezien ik deze opties krijg?

    Mister auto komt automatisch op wel maar schokdempershop zegt weer van niet. Auto onderdelen 24 ook standaard chassis.

    Voor zover ik weet heeft hij een verlaagd chassis als ik naar de vectra sedans kijk.

    #18324283

    fabriekaf verlaging is dacht ik alleen bij een sport chassis…
    maar ik denk wel dat jij dat hebt met de gts..
    anders hier je chassis nummer doorheen halen.. kom je er snel achter
    http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18324284

    Alle gts’en zijn verlaagd tegen over de sedan.

    #18324285

    Net even gekeken op ECAT24 adhv het chassis nummer. Geeft aan lowered sports chassis dus zal wel verlaagd chassis zijn dan

    #18324286

    Is verlaagd met 20mm inderdaad.

    #18324287

    Nou nog steeds onduidelijkheid.

    Op diverse sites kan ik dus niet kiezen dat ik een verlaagd chassis heb. Ik zoek dan op kenteken. Er is een enkele site die de optie, buiten het standaard chassis, aangeeft. Voor de zekerheid maar de VOD gebeld. Die geeft t volgende aan: Er zijn drie type dempers. de IDS(300euro ps :wtf ) De standaard en de GTS. Dus ik vraag aan hem waarom ik dan niet die optie(GTS oftewel verlaagd chassis) krijg bij bestellen. Kon hij mij geen antwoord op geven. Voor de zekerheid is hij maar gaan kijken wat voor chassis ik dan heb en hij kon dus ook niet zien of hij wel of niet verlaagd was. Eindpunt: Weet nog steeds niet welke demper.

    Ter vergelijking heb ik op dezelfde sites ook het kenteken van een sedan ingevoerd. Zelfde dempers komen weer naar voren inclusief zelfde nummers.(GTS dus gelijk aan sedan)

    Moet ik nou gewoon de dempers bestellen op een site die wel aangeven voor vtg met verlaagd chassis? Ik snap er namelijk helemaal niets meer van.

    Ik begin bijna te denken dat de dempers allemaal hetzelfde zijn alleen dat de veren anders zijn. De VOD geeft dan weer aan dat als de veren anders zijn de dempers dit ook moeten zijn.

    Im confused….Iemand die dit recentelijk ondervonden heeft en t verschil ongeveer kan vertellen in de sedan en de gts demper?(Liefst in mm)

    #18324288

    of een gts standaard verlaagd is weet ik niet.
    wat ik je wel kan vertellen is dat standaard en sport chassis andere dempers zijn, bij opel, of hier veel verschil in zit durf ik niet te zeggen.
    het verschil kan goed in de slag van de demper zitten.
    ik weet niet wat dempers bij mister auto kosten, heb zelf slechte ervaringen met hun goedkopen onderdelen lijn, maar bij opel kosten de dempers 98,25 ex btw per stuk.
    persoonlijk vind ik dit niet duur.

    #18324289

    Lynx84, kun je de mensen van de site,s waar je gekeken heb niet een mailtje sturen, dan
    Kun je ze het vragen, misschien hebben ze wel antwoord op jou vraag.

    Vr,gr, jac.

    #18324290

    anders als je geen keus kan maken.. een bilstein zet pakken.. meerdere leden rijden er al mee.. en als je gts standaard verlaagd is zul je met de bilstein op het zelfde uitkomen… bij standaard niet verlaagd ga je dan 2 a 3 cm lager… dat is een set van dempers en veren tussen de 500 a 700 euro voor de set

    #18324291

    @bart-gsi wrote:

    anders als je geen keus kan maken.. een bilstein zet pakken.. meerdere leden rijden er al mee.. en als je gts standaard verlaagd is zul je met de bilstein op het zelfde uitkomen… bij standaard niet verlaagd ga je dan 2 a 3 cm lager… dat is een set van dempers en veren tussen de 500 a 700 euro voor de set

    Voor 700 euro heb je zelfs een hele b12 set. Veren en dempers rondom.

    #18324292

    @arjontje wrote:

    Voor 700 euro heb je zelfs een hele b12 set. Veren en dempers rondom.

    dat bedoel ik… dan lijkt het mij een betere keus inplaats van jezelf wezeloos zoeken op internet..

    #18324293

    @bart-gsi wrote:

    anders als je geen keus kan maken.. een bilstein zet pakken.. meerdere leden rijden er al mee.. en als je gts standaard verlaagd is zul je met de bilstein op het zelfde uitkomen… bij standaard niet verlaagd ga je dan 2 a 3 cm lager… dat is een set van dempers en veren tussen de 500 a 700 euro voor de set

    Sinds wanneer wordt je auto lager als je alleen de dempers vervangt….
    Verlaging wordt geregeld via je veren, bij te grote verlaging heb je wel verkorte dempers nodig.

    Waarschijnlijk heb je gewoon 2 dempers voor de Vectra standaard en sport, waarbij de laatste gewoon stugger is dan de standaard.

    Maar goed de Bilstein optie lijkt mij het ook een zeer goede optie!

    Wat ik zo snel op de site van mister auto zie is dat er voor de voorkant van de GTS geen keuze is qua verlaagd / standaard en bij de achterzijde de keuze voor sport / verlaagd. Wel raar is dat er voor de achterzijde van een GTS al 4 verschillende dempers van Sachs zijn….

    #18324294
    Corsa_GSi wrote:
    Sinds wanneer wordt je auto lager als je alleen de dempers vervangt….
    Verlaging wordt geregeld via je veren, bij te grote verlaging heb je wel verkorte dempers nodig.

    Waarschijnlijk heb je gewoon 2 dempers voor de Vectra standaard en sport, waarbij de laatste gewoon stugger is dan de standaard.

    Maar goed de Bilstein optie lijkt mij het ook een zeer goede optie!
    quote]

    omdat bilstein sport kits levert .. ik zie op hun site geen een kit staan die een standaard rijhoogte aanhoudt.. ( bij de b2 en b12 pro kit)
    dus bij een standaard vectra zal er een verlaging plaats vinden van 2 a 3 cm en bij een vectra met sport onderstel een verlaging van maximaal 1 cm

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.