engine swap

Forumindex Forums Modellen Corsa engine swap

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277528

    hallo,

    ik ben nu bezig met een leuk vakantie projectje, een motorombouw .

    het word een 2.0 ecotech in een tigra 1.4 , en aangezien deze technisch gelijk is aan de corsa en en hier vele malen meer activiteit is als in het tigra gedeelte post ik het hier ook maar even.

    nu schiet ik al aardig op maar stuit op een probleempje , de startonderbreker…

    ik heb alles compleet sleutel ,sleutelring met stekker , en ecu .

    maar waar moet ik nu de stekker van de sleutelring in de kabelboom verwerken?

    ik neem aan dat deze vlak achter de stekker van de ecu kan komen , daar lopen ook dezelfde draadkleuren….. maar weet dit niet zeker :hmmz

    graag zou ik in contact komen met andere ”ombouwers” om dit op te lossen :thumbup

    (ik heb gezien dat er een 2.0 ombouw topic is maar om nu 83 paginas door te worstelen is mijn vakantie om voor ik klaar ben)

    mvrg Rob

    #18323891

    Gaat het hier om een Tigra A of Tigra B?

    #18323892

    Moet een A tigra zijn in de B tigra zijn alleen een 1.4 en een 1.8 geleverd. en een 1.3 diesel ;)

    #18323893

    Gaat inderdaad om een A tigra

    #18323894

    Kom op jongens..
    ik begrijp dat er volk op vakantie is , maar ik ben toch niet de eerste die dit doet??
    Is er niemand die hier mee kan/wil helpen?

    Mvrg Rob

    #18323895

    misschien dat dit je van pas zal komen
    http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=720099&hid=1220&lhid=&lvid=&mid=15″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    ik weet niet welke draden je moet hebben of dat je de stekker over moet solderen… maar als er verder geen reactie is… misschien dat de link je een uitkomst bied

    of stuur ze een mailtje…

    #18323896

    Je precieze vraag is me niet geheel duidelijk.

    Maar, je legt de ecu bij de bijrijder, de transponder ring monteer je aan je stuurkolom, de bedrading hiervan sluit je enkel en alleen aan op de ecu, heeft verder niets te maken met overige apparatuur in je auto. Je zorgt dat je een werkende transponder in je sleutel hebt of op je transponder plakt. En je bent klaar.

    De huidige kabelboom kun je negeren, wat betreft transponder. Deze laten vervalen en de originele c20xe transponder inclusief bedrading laten zoals deze in de afkomstige auto zat. En jah daar zat die direct aan de ecu.

    Hebben ze de bedrading afgeknipt? Zonder Stekkers? Anders kon je het vrijwel direct plug and play aansluiten.

    EDIT: Wellicht dat Kadett 4×4 je hier bij kan helpen als de draadboom niet helemaal meer klopt.

    Mijn voorkeur gaat uit naar het om programmeren van de ecu en de transponder laten vervallen (Zijn genoeg partijen die start blokkering verwijderen uit de ecu).

    #18323897

    Tja met een beetje zoeken is al deze informatie op meerdere forums al zo veel vaker geschreven

    #18323898

    Eerst thanx voor het meedenken :thumbup

    Zal het beter proberen uit te leggen.

    het gaat om een x20xev ecotech in een tigra A.

    de kabelboom van de xev heb ik al aangesloten op de 9 polige stekker van de tigra , alles kleur op kleur op 1na.
    In de tigra hou ik een dikke rode over en in de xev boom een dikke zwarte , ga ervan uit dat deze aan elkaar moeten.
    verder zitten er geen andere stekkers aan de xev boom.
    op de ecu stekker na dan.

    verder heb ik dan nog de transponderring van de xev over die ergens “tussen”moet.
    de sleutel met chip heb ik er al op getaped.

    volgens meerdere beschrijvingen moet je die op de xev boom aansluiten , ook kleur op kleur.

    de kleuren kan ik wel vinden , die kan je vinden achter de ecu stekker.
    maar knip je deze door en verbind je de transponder daarop, of strip je deze en zet je de transponder erbij??

    #18323899

    Uit welke wage heb je de x20xev? Een astra F?

    #18323900

    Hallo
    deze komt uit een vectra B .

    Mvrg Rob

    #18323901

    Bij een kabelboom uit astra of andere auto heb je dit zelfde geval.

    #18323902

    @Corsaliefhebber wrote:

    Tja met een beetje zoeken is al deze informatie op meerdere forums al zo veel vaker geschreven

    Laat maar eens weten of zien waar jij dit allemaal gevonden heb voor een xev…

    Ik vind het niet …alleen voor xe maar dit is toch even wat anders.

    #18323903

    ik zal vanavond eens in de originele kabelboom kijken hoe dat ook alweer zit in de corsa / tigra..
    Heb geen x20xev boom liggen, welke draden heb je daarvan nog over?

    #18323904

    He , top dat je dat wil doen.

    het punt is dat ik van de draadboom van de xev de zwarte draad heb die ook overal beschreven word , maar in de 9 polige stekker van de tigra een rode over houd met dezelfde dikte.
    de rest heb kleur op kleur aan kunnen sluiten.

    Op de rode die nu nog in de tigra zit staat continu 12v.
    volgens mij moet op de zwarte van de xev een geschakelde plus.

    daar loop ik een beetje op vast.

    als jij me daar mee kan helpen zou top wezen.

    mvrg Rob

    #18323905

    dit is niet als dom idee bedoeld maar..
    zou je er niet een gezekerde schakelaar tussen kunnen zeten tussen de rode en zwartedraad…
    als je de schakelaar omgooit en het is fout aangesloten brand de zekering door maarja.. kun je zo wel kijken of je hiermee wel je auto kunt starten..
    kan zijn dat de rode een constant is wat vanaf een schakelaar als geschakeld door moet gaan

    #18323906

    al weet ik niet waar de zwarte kabel naartoe gaat of waar het op aangesloten zit…

    #18323907

    Zwarte is meestal geschakelde plus (contactslot) en rode constante.

    #18323908

    dat snap ik.. maar waar gaat die zwarte geschakelde draad heen?? vanaf het contactslot naar… of van af een relais e.d.??
    vandaar dus dat ik als suggestie had om een gezekerde schakelaar er tussen te zetten.. kijken wat er gebeurd.. als het niet goed is dan brand je zekering door..
    of kijken of op de zwarte draad spanning staat of niet…

    #18323909

    De zwarte gaat onder andere naar de ecu.
    daarom ga ik er liever niet mee gokken.

    #18323910

    waar haal je nu de constante spanning weg voor de ecu?
    je ecu heeft namelijk constante spanning nodig en geschakelde spanning..

    Die geschakelde draad ligt bij de corsa b in de motorruimte die daar normaal weer op de originele draadboom komt.
    In een aantal 2.0 bomen zit de constante plus niet bij de ecu maar juist weer in de motorruimte.

    Dat is soms een beetje verwarrend. Dus niet de rode op de zwarte aansluiten.
    Dat gaat niet goed komen met uitzetten van je motor en je ecu trekt je accu dan leeg :angel

    verder zat ik ff te spitten in de originele 1.6 boom maar nog niet gevonden wat ik zocht mbt de transponder.
    Maar ik moet eerst ff checken of dit geen c16xe boom is.

    Heb namelijk een c16xe en x14xe boom liggen :hmmz :hmmz :hmmz
    dus ben op dat punt nog niet echt verder gekomen voor je.
    Moet ff naar mijn andere hal toe daarvoor

    #18323911

    @corsaboy
    je heb als het goed is een pm :thumbup

    Mvrg Rob

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.