distributieketting versprongen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum distributieketting versprongen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277413

    Helaas weer een keer pech….

    Na dat ik alle bobines moest vervangen reed de auto perfect, maar helaas is de ketting versprongen denk ik.
    Hij ploft uit de uitlaat en hij maakt een schrapend geluid :shock: :shock:
    Heeft geen vermogen meer.

    Iemand ervaring met het verspringen van de ketting.
    Dit zal toch altijd motor schade tot gevolg hebben??

    het rare is hij klinkt station

    #18323274

    2.2?

    #18323275

    Vectra 2.8 v6 turbo uit 2006

    #18323276

    Sowieso zit er iets in het blok niet goed.
    Ben nu rond aan het kijken voor een andere motor.
    Ik weet dat ik de Z28net heb maar zit daar nog verschil in bepaalde types of zijn ze allemaal het zelfde ?

    #18323277

    Versprongen ketting hoeft geen schade aan te brengen, zou eerst een kijken of ie versprongen is.

    #18323278

    Maar ik heb gelezen dat de ketting een dure grap is.

    Het klinkt of er iets schraapt en als de motor warmer is is het nog erger.

    de vorige eigenaar heeft niet echt veel onderhoud gedaan en veel getrapt met de auto.
    En nu ik hem even heb hoor ik alle kleppen wel tikke soms harder dan andere keren.

    Ik twijfel dus sowieso over de staat van het blok.
    Iemand een idee wat de kosten zijn voor de ketting en onderdelen

    #18323279

    @dunja wrote:

    Maar ik heb gelezen dat de ketting een dure grap is.

    Iemand een idee wat de kosten zijn voor de ketting en onderdelen

    Kijk nou eerst of de ketting uberhaupt versprongen is. Beetje dure hobby om blind allerlei dingen te gaan vervangen.

    Eerst kijken wat er aan de hand is, dan pas diagnose stellen en een oplossing zoeken. Niet allerlei aannames doen en op basis daarvan spullen gaan vervangen.

    #18323280

    En een andere motor is geen dure grap? eerst kijken wat er aan de hand is!

    #18323281

    @Renkema wrote:

    @dunja wrote:

    Maar ik heb gelezen dat de ketting een dure grap is.

    Iemand een idee wat de kosten zijn voor de ketting en onderdelen

    Kijk nou eerst of de ketting uberhaupt versprongen is. Beetje dure hobby om blind allerlei dingen te gaan vervangen.

    Eerst kijken wat er aan de hand is, dan pas diagnose stellen en een oplossing zoeken. Niet allerlei aannames doen en op basis daarvan spullen gaan vervangen.

    Ik heb een vriend van mij laten kijken zojuist(automonteur) en eerste wat die zei ketting versprongen. Dus ook mijn gedachte.

    En ook koppakking die niet goed meer is, ook al iets waar ik aan twijfelde.
    Koelvloeistof vandaag gecheckt en ook die bleek te verdwijnen.

    #18323282

    @Opeltje17 wrote:

    En een andere motor is geen dure grap? eerst kijken wat er aan de hand is!

    Ja is ook duur maar reparatie wat er nu aan gaat komen is waarschijnlijk duurder dan een nieuwe motor.

    Ik denk dat ik voor een splinternieuwe ga en dan zit ik met kosten op hetzelfde

    #18323283

    Zijn allemaal aannames, hoe kan je met een dichte motor zien dat een ketting versprongen is??

    Daar heb je afstel gereedschap etc voor nodig, is niet zomaar even gedaan, deze blokken hebben problemen met de kettingen(3x) dus de kans is zeker aanwezig.

    Als je graag een ander blok wilt kijk dan is op onderdelen lijn bij ”gebr klein gunnewiek” zit in groenlo deze hebben nog nieuwe A28NET’s staan insignia motor( is één op één over te bouwen) volgens mij ook nog een Z28NET(H)(L)

    #18323284

    @Opeltje17 wrote:

    Zijn allemaal aannames, hoe kan je met een dichte motor zien dat een ketting versprongen is??

    Daar heb je afstel gereedschap etc voor nodig, is niet zomaar even gedaan, deze blokken hebben problemen met de kettingen(3x) dus de kans is zeker aanwezig.

    Als je graag een ander blok wilt kijk dan is op onderdelen lijn bij ”gebr klein gunnewiek” zit in groenlo deze hebben nog nieuwe A28NET’s staan insignia motor( is één op één over te bouwen) volgens mij ook nog een Z28NET(H)(L)

    Ja ik weet dat het allemaal aannames zijn maar het wordt me steeds duidelijker hoe slecht er om is gesprong met dit blok.
    En aannamens zijn wel door monteurs gedaan en geloof me als je een blok hoor dan hoor je of het je nog een hoop geld gaat kosten en dan het blok gaar is.

    Ik ben nu van plan om er een nieuw blok vanaf fabriek in te gooien aangezien ik het helemaal beu ben.
    Heb een mooie prijs denk ik

    2500 euro voor een heel nieuw blok af fabriek. Dus met btw 3025 euro
    Al met al reken ik op 3500 euro.

    #18323285

    Ik help het je hopen voor dat bedrag :thumb

    #18323286

    @Opeltje17 wrote:

    Ik help het je hopen voor dat bedrag :thumb

    Ja ik doe het zelf ik ben geen arbeid loon kwijt.
    Maar is het een schappelijke prijs 3000 voor een blok nieuw ?

    Vliegwiel versnellingsbak endergelijke moeten overgezet worden.

    Maar zie het als een leuk project :)

    #18323287

    Wat voor blok Z28NET?

    #18323288

    Ja z28net

    #18323289

    Deze even bekijken https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/motorcode/a28net/onderdeel/motor/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zijn nieuwe insignia motoren voor hetzelfde geld, ook met aanbouwdelen, hier zullen ook wel de gemodificeerde kettingsets op zitten.

    #18323290

    Is alles dan nog 1 op 1 over te zetten?

    #18323291

    Als het goed is wel, anders corsabc20xe even vragen hier van het forum die heeft pas zo’n motor in z’n signum

    #18323292

    Dat valt mij erg mee. 2500 euro voor een nieuw blok incl. turbo, gasklep en spruitstukken.

    #18323293

    Wel ex de btw dus rond de 3K

    #18323294

    @Opeltje17 wrote:

    Wel ex de btw dus rond de 3K

    Ja inderdaad 3000 inclusief

    #18323295

    De 2.8 van de vectra tot insignia bouwjaar ergens helft van het jaar 2010 zijn de kettingen zeer slecht, dit heeft opel ook erkend maar doen ze niks mee.
    Bij de insignia vanaf 2010 ergens is een aanpassing gedaan.

    Maar hier heb je natuurlijk niks aan.
    Zelf zou ik eerst eens kijken wat onderdelen kosten voor je huidige motor en even goed de boel bekijken.
    Ik weet niet waar je woont maar er zijn genoeg mensen die het wel eventueel willen doen :thumb

    #18323296

    Neem even contact op met kc performance. Die zijn ook met mijn signum bezig. Als het goed is heeft klein gunnewiek geen a28net nieuw meer. Liggen allebei in Oisterwijk. 1 in me signum en 1 op de plank. 1 op 1 overzetten is het niet. Er zijn zeker wel wat veranderingen doorgevoerd met de a28net. Oa nokkenas verstelling op in en uitlaat kant.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    #18323297

    @corsabc20xe wrote:

    Neem even contact op met kc performance. Die zijn ook met mijn signum bezig. Als het goed is heeft klein gunnewiek geen a28net nieuw meer. Liggen allebei in Oisterwijk. 1 in me signum en 1 op de plank. 1 op 1 overzetten is het niet. Er zijn zeker wel wat veranderingen doorgevoerd met de a28net. Oa nokkenas verstelling op in en uitlaat kant.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    Maar 1 op 1 over zetten bedoel ik turbo dynamo startmotor enzo
    En die sensoren enzo zitten al gemonteerd. Die hoef ik dan niet over te zetten als je een compleet blok haal

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.