Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd)

Forumindex Forums Techniek Cih Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277402

    Help, ben laatst staande gehouden door de politie , was een grote controle met RDW.
    Nu heb ik een WOK melding op mijn kenteken.
    De meeste problemen heb ik opgelost,nu alleen het blok (2.4) nog.

    Net gebeld met de RDW en die deden nogal moeilijk omdat ik niet wist waar dit blok vandaan komt / in welke auto het gelegen heeft.
    Nu zei de technische helpdesk van de RDW dat ik misschien geluk had omdat de Manta van 71 is en geen cilinder inhoud op kenteken heeft.

    Maar het zou wel beter zijn als ik meer info over de motor had , net met Opel gebeld en die zouden ook proberen mij te helpen.

    Dacht altijd dat ik een 2.4 omega blok had maar dan zou het motor nummer toch met C24NE moeten beginnen?

    #18323213

    De 24E zoals op de foto is orgineel blok wat afkomstig is uit een ascona b of manta b.

    En ligt dus in je Manta A.

    Maar dis dus weer een gevaletje omkeuren jongens. Ook al staat er geen inhoud op kenteken, moternummer moet geregistreerd staan bij de RDW.
    Als ze het controleren en het klopt niet en je hebt pech krijg je dus ook WOK status.

    #18323214

    Dat nummer is niet bij meneer Opel ingeslagen.
    Je kon dus ook een nieuw onderblok kopen bij de dealer of waar dan ook.
    En daar stond dus geen nummer in.
    Dus de eerste eigenaar van die motor had nog een set slagletters liggen.
    Opel Omega en Frontera hadden die af fabriek, die 2.4E.

    Plaats ook ff een fotoke van den gehelen motor.
    De bouten voor de carterpan 2.4 is M8, M6 zat in de andere CIH motoren.

    #18323215

    Heb M6 erin zitten en voor het vliegwiel heb ik ook geen speciale paspennen/bouten hoeven te kopen.
    Dit is gewoon hetzelfde als een 2.0 of 2.2.

    #18323216

    @jethro wrote:

    Dat nummer is niet bij meneer Opel ingeslagen.
    Je kon dus ook een nieuw onderblok kopen bij de dealer of waar dan ook.
    En daar stond dus geen nummer in.
    Dus de eerste eigenaar van die motor had nog een set slagletters liggen.
    Opel Omega en Frontera hadden die af fabriek, die 2.4E.

    Plaats ook ff een fotoke van den gehelen motor.
    De bouten voor de carterpan 2.4 is M8, M6 zat in de andere CIH motoren.

    Waaruit concludeer jij dat dit niet bij opel is ingeslagen?

    #18323217

    De E en het sterretje is niet van opel…

    En de 2.4 cih heeft nooit af fabriek in een b manta / b ascona gelegen…..

    Zoals al gepost is
    Enkel in de omega en frontera……

    #18323218

    Das niet helemaar waar. de Manta I240 was een 2.4E (LE-jetronic 136 pk)
    Omega/Frontera is volgens mij enkel als C24NE geleverd (motronic 125 pk)

    #18323219

    @DevilraY wrote:

    Das niet helemaar waar. de Manta I240 was een 2.4E (LE-jetronic 136 pk)
    Omega/Frontera is volgens mij enkel als C24NE geleverd (motronic 125 pk)

    Niet van meneer Opel, die Manta I240 heeft meneer Irmscher gebouwd.
    Was gewoon een verbouwde GSI, of was het toen de GT/E?
    Werd wel verkocht via de Opel dealers.
    Yep, de C24NE zat in de Omega en Frontera wat ik eerder al had bericht.

    Maar wat deze motor aangaat…………
    Kan zijn dat er iemand was die wat meer aanzien bij zijn vrienden wou.
    Kocht een set slagletters, en HUP hij had een 2.4E ;) king:
    Dus ff verder kijken controleren wat het is.

    #18323220

    Hoe zit het dan met dit:

    Waaraan zien jullie dat de ster niet van opel is?

    #18323221

    Vergelijk beide plaatjes maar eens met elkaar
    Jou foto heeft wel de juiste E en *

    :thumb

    #18323222

    Je hebt toch geen wok melding gekregen alleen vanwege de gewijzigde motor ?

    #18323223

    Nee er waren nog een paar andere probleempjes.
    Knipperlichten voor waren zwart maar zitten inmiddels weer originele op.
    Nummerplaat zat link onder op gte spoiler mocht ook niet , bumper er weer opgezet en nu hangt ie weer op de juiste plek.
    En mijn banden / velgen mochten ook niet omdat de banden de wielkasten raakte, maar zitten inmiddels andere velgen op.

    Dus dat is nu allemaal goed , had gebeld met rdw voor keuringsafpraak maar toen ik wat doorvroeg deden ze eerst heeel moeilijk over het andere blok omdat ik niet wist waar het vandaan komt / precies uit welke auto ivm diefstal ofzo. (maar het blok lag er al in toen ik de auto kocht)
    Maar toen ik mijn kenteken doorgaf en ze zagen alleen 4 cil op kenteken staan en dat hij van 1971 was toen was het ineens niet meer zo een probleem maar kreeg nog niet echt een duidelijk advies.
    De technische helpdesk van de RDW zei zou het er gewoon op gokken , maja wat moet je daar nu weer mee ?
    Denk dat ik nog maar eens met de RDW moet gaan bellen om het duidelijk te krijgen.
    Advies was wel om te achterhalen waar het blok uit komt maar dat is nu ook een ?
    Had inderdaad zelf ook al gezien dat die 4 en het sterretje er niet helemaal fris uit zien haha.
    Hij loopt goed mij boeit het verder niet wat het is als het maar goedgekeurd wordt door de RDW.

    #18323224

    Precies daarom vroeg ik het ook, een auto van voor 1-10-73 mogen ze namelijk alleen toetsen op de permanente eisen dwz dat de kentekengegevens kloppen (cilinderaantal, gewicht , etc)
    Bij heel veel Duitse tuners als je daar een compleet blok koopt staan er ook geen motornummers zoals van Opel meer in
    Enigste is, dan heb je vaak wel een aankoopbon ervan..

    #18323225

    Heb ooit een nieuw 2.4E onderblok gekocht, zonder nummer er in.
    Heb 24E en mijn geboortedatum er in gemept.
    En vroeger vaak genoeg aangehouden, en altijd moest de motorkap open.
    En nooit een woord, jij moet dit en dat.
    Heden ben je de lul zonder een rit naar de RDW, na aanpassen van je auto.
    Regels………….regels……………
    Komt allemaal door die ambtenaren. ;) king: :wtf

    #18323226

    Afgelopen vrijdag naar de RDW geweest en hij is afgekeurd.
    Moet er een ander blok in gaan bouwen, ze vielen erover dat er aan gerommeld was en dat er dus geen gegevens bekend zijn over de motor.
    Dat ie er waarschijnlijk al een jaar of 20 in zit maakt voor hun niets uit, vind het eigenlijk wel onzin maja nu zal ik iets moeten.

    Paar ander kleine dingetjes , wiellager speling , tankdop die niet goed afsloot en nog wat geneuzel wat inmiddels al is opgelost.

    Maar wat kan ik nu het beste doen, wie heeft een soort gelijke ervaring met de RDW?

    Heb nog een 2,2 liggen die uit een gt komt die ik heb gehad. Maar heb geen rekening of bewijs dat hij daar ooit is uitgekomen.
    Dit is achteraf ook nooit meer te controleren, kan ook zeggen dat ik het blok 20 jaar geleden ergens op een sloop heb gekocht ofzo.

    Heb ook nog een 2.0 motor die nu in een gt ligt die ik heb ingevoerd met dat blok erin , destijds deed de RDW helemaal niet moeilijk.
    Orgineel was het een 1.9 ze hebben het toen aangepast naar 2.0 en klaar.
    Zou ook dat blok kunnen pakken dat is 100% aantoonbaar, maar zou eigenlijk liever van die gt afblijven en toch de 2.2 pakken die ik nog heb.

    #18323227

    Volgens de regels van de RDW te werk gaan.
    Opvragen of online kijken hoe en wat die regels inhouden.
    En aan de regels moet jij je helaas aan houden.
    Herkomst moet bekend zijn, aankoopbon en noem maar op.

    Iemand met aanvullende info?

    #18323228

    ik wou dat het in Belgie allemaal zo simpel was als bij jullie in Nederland! :???:
    En dan lopen jullie nog te klagen!!! :wtf
    Manmanman toch…

    #18323229

    Stuur me even een pb voor details ;) .

    Trouwens wel raar dat ze naar je tankdop kijken. Misschien dat ze verder kijken door de wokstatus, maar bij een gewone keuring kijken ze alleen naar het gene wat er is veranderd en het gewicht.

    #18323230

    @2000 wrote:

    Stuur me even een pb voor details ;)

    Daar ga je lelijk in de fout met die eerste regel, zeker als forum-moderator.
    Dit is namelijk aanzetten tot een misdrijf.

    Had dat ff per pm gedaan. ;)

    Maar zo openlijk, is vragen om …………………………

    #18323231

    @jethro wrote:

    @2000 wrote:

    Stuur me even een pb voor details ;)

    Daar ga je lelijk in de fout met die eerste regel, zeker als forum-moderator.
    Dit is namelijk aanzetten tot een misdrijf.

    Had dat ff per pm gedaan. ;)

    Maar zo openlijk, is vragen om …………………………

    Je hebt gelijk :shock:
    Liet me even gaan.

    Maar heb zelf het 1 en ander met de rdw gehad en weet een beetje hoe je met dit bijltje moet hakken.
    De eisen verschillen zelfs per vestiging, maar goed, als de topicstarter meer wilt weten: stuur een pb :thumb

    #18323232

    Er kijken ook mensen over onze schouder mee, wat hier allemaal bericht word.
    Vergis je niet, dat gebeurt al jaren ook op andere websites.
    En ze staan zo bij je aan de deur op een vroege morgen, om je op te halen. ;) king: :agent

    En het staat zo gezegd zwart op wit, bewijslast is DAAR!

    Ik begrijp het heus wel dat advies, maar dat moet je nooit………..
    Gij weten het nu, en een gewaarschuwd mens telt voor twee. :thumb

    :jerry :jerry

    #18323233

    En wat de RDW aangaat…………………….

    Tja verhalen genoeg.

    Maar vraag hier en daar, waar men wat minder streng keurt.
    En topic-starter zou ook eens de (her)keuring bij een ander RDW station kunnen pakken.
    Andere mensen, met een andere kijk op de dingen. ;)

    :jerry :thumb

    #18323234

    vandaag met de rdw gebeld.

    Maar 1 ding is me nog niet duidelijk.
    Hoe hard tillen ze aan aantoonbaarheid waar het blok vandaan komt?
    Heb een 2.0s liggen die komt uit een manta die inmiddels niet meer bestaat.
    Maar ik weet niet of de vorige eigenaar toen die 2.0s netjes heeft omgekeurd bij de rdw , anders klopt het nog niet volgens hun gegevens.

    Waar kan ik gegevens opvragen welk blok bij een bepaald kenteken hoort ? geeft de RDW dit soort informatie ? dan zou ik het kunnen checken van tevoren.

    Dat blok is ook gereviseerd zit een plaatje over het originele motornummer heen.
    Is dat een probleem ?

    #18323235

    Dat plaatje heeft de VEGE revisiebedrijf gedaan, weet niet of die nog bestaan.

    #18323236

    Die bestaan nog.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.