Zware Koppeling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Zware Koppeling

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277121

    Morgen Iedereen,

    Ik heb last van een zware koppeling, ik krijg er letterlijk pijn in de poot van en in de file is het helemaal een drama.

    Heb ik nu gelijk kosten van 1500€ voor nieuwe platen, drukgroep en vliegwiel of kan het ook iets anders zijn?

    Het gaat om een Vectra C2 2006 1.8 GTS

    Thanks voor eventuele reacties

    #18321693

    Zit niks anders op dan vervangen.
    Druklager is de boosdoener denk ik.
    Om alleen die te vervangen terwijl de boel toch los moet is zonde dus gelijk alles vervangen

    Wat is de kilometer stand ?

    #18321694

    Bedankt voor je reactie,

    KM stand is 126000

    #18321695

    Als je een beetje handig bent is dit zelf te doen en anders forum lid vragen
    Waar kom je vandaan als je uit het hoge noorden komt ben ik altijd bereid te helpen
    Onderdelen via ebay bestellen en dan zelf monteren scheelt enorm

    #18321696

    Als een druk lager versleten raakt gaat hij herrie maken bij een in gedrukt koppelingspedaal, hoe kan daar je pedaal daar zwaarder van gaan, door je pedaal in te trappen verplaats je alleen maar
    Vloeistof, hooguit kan er roest of stof van je koppelings-plaat op je pris-as zitten,

    Crunch81, ik heb precies het zelfde als jou, een lam poot krijg je er van, maar ik ben bang dat toch
    De versnellingsbak er een keer af moet om de boel nader te bekijken.

    Vr,gr, jac.

    #18321697

    Ik woon in de buurt van Deventer dus dat is een stukkie uit de richting, ik waardeer echter wel heel erg wat je aanbied riemersma, bedankt.

    Ik had de stille hoop dat iemand zou zeggen dat er een hydraulische koppeling was en dat er een cilinder daarvan defect was (als ik het goed zeg) maar helaas, dat word gewoon weer het vakantie geld pleite :()

    Ja Jaq, het is bij mij zo erg dat ik soms de radio zachter moet zetten want ik voel soms het koppelingspunt niet meer en moet op het geluid van de motor afgaan :)

    #18321698

    Koppeling gaat zwaarder naarmate deze slijt, niet meer en niet minder, dat komt omdat de positie van de diafragmaveren verplaatst, waardoor het krachtpunt en meest ook de nodige kracht voor bedienen veranderd.

    (Wees blij dat je niet als vrachtwagen chauffeur op de 1e serie Mercedes Atego werd gezet, bij intrappen van die koppeling kwam je stoelvering omhoog).
    #bijveelmanouvrerenspierpijninlinkerbeen).

    Vind t al vreemd als je aangrijpingspunt veranderd, deze blijft normaal gelijk, dat ziu betekenen dat eenzelfde bediening van de koppeling hetzelfde effect zou moeten geven.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18321699

    Wim, het ging net door m’n gedachte, het lijk wel een oude vracht wagen :D :D :D

    #18321700

    Ik ben nog eens verder gaan kijken, en kwam het antwoord van Wim tegen, daar werd het zelfde gezegd, maar ik zie het nog wel ff aan, ik heb nu nog geen zin om de koppeling tevervangen.

    Vr,gr, jac.

    #18321702

    je kunt ook zelf de koppelingskit kopen en dan door iemand van het forum in laten bouwen met een werkplaats.. is nog goedkoper..

    #18321704

    Koppeling vervangen van een 2.2 is dat lastig en moet dan de motor er uit?
    Want die van mij gaat ook zo zwaar vanaf dat ik hem kocht.

    Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk

    #18321705

    motor kan blijven hangen alleen de bak moet eraf…
    bij de juiste koppelings kit van sachs of LuK zit een koppelingsplaat, drukgroep,druklager.. en als je een 2 massa vliegwiel hebt dan zit die bij een meer prijs ook bij de kit.. maar als die geen geluid of trillingen heeft lekker laten zitten..

    #18321706

    @D.J.R. wrote:

    Koppeling vervangen van een 2.2 is dat lastig en moet dan de motor er uit?
    Want die van mij gaat ook zo zwaar vanaf dat ik hem kocht.

    Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk

    Subframe moet eraf, en jij hebt ook een dubbel massa vliegwiel.

    #18321703

    Weet iemand perongeluk wat een koppeling set kost voor een c1 z18xe ?

    En kan m’n motor blijven zitten voor het vernieuwen daar van ?

    Vr,gr, jac.

    #18321701

    @bart-gsi wrote:

    motor kan blijven hangen alleen de bak moet eraf…
    bij de juiste koppelings kit van sachs of LuK zit een koppelingsplaat, drukgroep,druklager.. en als je een 2 massa vliegwiel hebt dan zit die bij een meer prijs ook bij de kit.. maar als die geen geluid of trillingen heeft lekker laten zitten..

    Heb naar mijn weten wel een versleten baklager want als die in zm vrij staat hoor je hem heel erg schaven en als je de koppeling weer intrap dan is het geluid weg.

    Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk

    #18321707

    @Opeltje17 wrote:

    @D.J.R. wrote:

    Koppeling vervangen van een 2.2 is dat lastig en moet dan de motor er uit?
    Want die van mij gaat ook zo zwaar vanaf dat ik hem kocht.

    Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk

    Subframe moet eraf, en jij hebt ook een dubbel massa vliegwiel.

    Subframe waar vindt ik dat[WINKING FACE]

    Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk

    #18321708

    Is het frame wat onder je auto hangt waar je draagarmen aan vast zitten, bak/motor steunen etc.

    #18321709

    maar de werkwijze is bij iedereen verschillend.. de een laat de motor hangen en haalt de bak en subframe er onderuit.. de ander haal motor bak en subframe er onderuit.. maar over het algemeen kan de motor blijven hangen

    bij mij is recentelijk ook de koppeling vervangen ( vectra b v6) en die liet de motor hangen en haalde de bak en subframe er onderuit.. ik was met eigen aanschaf van de onderdelen 350 euro voor de koppelingskit en 400 euro voor het monteren kwijt..

    #18321710

    @dappie wrote:

    Weet iemand perongeluk wat een koppeling set kost voor een c1 z18xe ?

    En kan m’n motor blijven zitten voor het vernieuwen daar van ?

    Vr,gr, jac.

    http://www.mijnautoonderdelen.nl/opel/vectra/77354/77370/koppelings-kit” onclick=”window.open(this.href);return false;

    eens kijken in die link.. en dan raad ik je de kits van sachs of LuK aan..
    prijzen verschillen met en zonder druklager en met en zonder vliegwiel als je een 2 massa vliegwiel hebt

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.