Egr Cheater ervaringen

Forumindex Forums Modellen Astra Egr Cheater ervaringen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276913

    Hallo allemaal,

    Binnenkort ben ik van plan om een Egr cheater (uit Polen) aan te schaffen voor mijn Astra G 2003 Z16XE.
    Heeft iemand goede of slechte ervaringen ermee zou ik dat graag vernemen.

    Bijvoorbaat dank,

    Mvg,
    Ed

    #18320557

    Gebruik de zoekfunctie eens. Er is zeer recent nog een zelfde topic geopend.

    #18320558

    dank je basss27

    Opel Astra G 2003 Z16XE

    #18320559

    had er 1 voor me Astra x16szr besteld op ebay die kwam ook uit Polen en, die werkte perfect.
    het is wel jammer dat er geen stekker op zat, ik had zelf een oude iso stekker van een auto radio gepakt en, daar de pinnen uit getrokken, die passen precies in de stekker van je auto, zo hoef je niks te knippen in de kabelboom van je auto, je moet dan alleen de draden aan je cheater vast maken met een kroonsteentje of zoiets

    #18320560

    Bedankt voor de reactie

    Bij een Astra x16szr las ik dat je niet aan de kabels van de Mapsensor hoeft te knippen
    Bij een Z16XE wel.

    #18320561

    ja bij de Z16xe moet je ook 2 draden op de mapsensor aansluiten, de rode en het blauwe draad zie beschijving

    #18320562

    Cheater geplaatst maar nu komt een P1405 melding

    Uitlaatgasrecirculatiesensor – circuit hoog-aanwezig

    Help ? :wors

    #18320563

    weet je zeker dat de draden op de goede plek zitten ?

    Op de egr stekker staat als het goed is ook een + en –

    #18320564

    Precies de aanwijzingen van de tekening gevolg
    ;)

    #18320565

    er zit ook niks los, misschien even draden doormeten op breuk.

    is wel kloten als dan nog niet werkt

    #18320566

    Melding gewist
    Voor de zekerheid accu een half uurtje ontkoppeld. (reset)

    Motor loopt prima
    bij eventuele draadbreuk zou ik toch weer een Egr gerelateerd melding krijgen?

    We wachten af :thumb
    Thanks

    #18320567

    als je geen foutcode meer krijgt moet het goed zijn.
    ik had de ecu toen ook gereset en, nooit meer een foutcode gehad.

    als je de accu los maakt druk dan ook de rempedaal 20 seconden in voor de rest stroom er uit te halen, dan hoef je ook geen half uur te wachten

    #18320568

    :thumb

    Afwachten maar :)

    #18320569

    Lampje brandt weer :(

    #18320570

    Is originele opel software voor om de EGR uit te schrijven.

    ZakhooiTM of liviu2004 een berichtje sturen.

    #18320571

    Danke je, is gedaan, maar Enschede is een stuk rijden van mijn plaats. PostNL was geen optie.

    #18320572

    Klopt, maar je moet er wat voor over hebben combineren met een dagje Rotterdam o.i.d :thumb

    #18320573

    Dagje Rotterdam laat ik niet verpesten door Egr problemen :thumb
    Moet wel leuk blijven toch :D

    Maar mocht een van de heren een keer in buurt komen van Enschede dan hoor ik dat graag
    Er zullen vast wel meer mensen uit het oosten die hun Egr willen uitschrijven.
    Vaste dag of plek afspreken in de buurt . Scheelt in de kosten voor beide partijen toch ;)

    #18320574

    Het is nu wachten totdat de Egr wordt uitgeschreven

    Voorlopige oplossing :
    – cheater eraf ( alles weer origineel)
    – Egr klep schoongemaakt , afdoppen (blinde plaat)
    – Egr klep op een bout vastgezet zodat die wel kan werken

    #18320575

    Tweede poging om de cheater te plaatsen .

    Alle benodigde draden en aansluiting gecheckt op breuk.
    Tot nu toe functioneert de simulator prima

    De Egr heb ik erop gelaten (zonder stekker dus) totdat alles blijft werken voordat ik de blinde plaat erop monteer.

    Nog geen foutcode’s tot nu toe :thumb

    #18320576

    Waarom moet de cheater ook met de map sensor worden verbonden?
    Of zit de EGR klep dat standaard ook al, maar zie je dat niet. :hmmz

    #18320577

    Bij de Z16xe moet je de cheater ook op de map sensor aansluiten.
    Zie tekening
    X16szr niet heb ik begrepen van B07

    #18320578

    De reden dat de EGR cheater ook op de MAP sensor aangesloten moet worden is omdat bij het openen van de EGR klep de onderdruk in het inlaatspruitstuk normaal gesproken daalt. Je EGR cheater doet nu alsof hij een echte EGR klep is, dus de ECU denkt: ik zet de EGR iets open, en nu zou ik een verlaging van vacuum moeten zien op de MAP sensor. Maar omdat de EGR afgedopt is blijft die verlaging natuurlijk uit. Normaal zou dit een motorstoringslampje veroorzaken, maar door de cheater ook het signaal van de MAP te laten wijzigen, kan de cheater de ECU volledig voor de gek houden.

    #18320579

    plausibel uitleg :thumb

    Vraag blijft , waarom bij de een wel en bij de ander niet ?

    #18320580

    Op die vraag moet ik je helaas het antwoord schuldig blijven :hmmz

    Mogelijk vind in sommige EGR’s de flow-controle intern plaats en is input van de MAP sensor niet nodig, waardoor de EGR cheater zonder het MAP signaal te hoeven verbouwen de ECU een geloofwaardige flow-meting kan doorgeven? Hopelijk kan iemand dit verduidelijken :hmmz

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.