Gezocht: Inbouwer voor mantzel

Forumindex Forums Modellen Astra Gezocht: Inbouwer voor mantzel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276712

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar iemand die een mantzel inlaatspruitstuk kan inbouwen voor mijn astra g x16xel.
    Had de ambitie het zelf te proberen maar mis de kennis en handigheid :D
    Pm maar als je interesse hebt.
    Woon in Roosendaal.

    #18319394

    wil dat best wel voor je doen.. is opzich redelijk simpel.. moet alleen goed gereedschap hebben

    #18319395

    Je hebt er ook een onderste deel inlaat van een X16XE (Corsa/Tigra) bij nodig.

    #18319396

    zoals in de app.. hier de linkjes voor de pakkingen
    http://www.uitlaatdiscounter.nl/product/spruitstuk-uitlaat-pakking-inlaat-pm0342″ onclick=”window.open(this.href);return false; ( pakking tussen inlaat en cilinderkop)
    http://www.uitlaatdiscounter.nl/product/spruitstuk-uitlaat-pakking-inlaat-pm0301″ onclick=”window.open(this.href);return false; ( pakking tussen onder en boven deel inlaat)
    pakking van de gasklep is schaars… zullen we dus zelf moeten knippen of de dealer bellen ( als die er al aan kan komen) of een vloeibare pakking er tussen
    ik zal ook een bus remreiniger meenemen om eventueel wat schoon te maken ( zoals de gasklep)
    met de gaskabel gaan we even kijken of die de lengte kan behouden….

    #18319397

    en de nodige begeleiding :D :D
    http://www.corsa-novatuning.nl/pdf/Tuning%20X14XE%20_%20X16XE.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; ( thx teamwest uit een ander topic)

    #18319398

    Alle pakkingen zijn te krijgen bij de dealer je krijgt daar zoiezo 20% korting omdat de auto meer dan 10 jaar oud is.
    Dus gewoon daar halen, zorg dat je de onderste inlaatpakking van een X16XE X14XE hebt inclusief pakking. Anders gaat het niet passen.

    #18319399

    @Haasje17 wrote:

    Alle pakkingen zijn te krijgen bij de dealer je krijgt daar zoiezo 20% korting omdat de auto meer dan 10 jaar oud is.
    Dus gewoon daar halen, zorg dat je de onderste inlaatpakking van een X16XE X14XE hebt inclusief pakking. Anders gaat het niet passen.

    hadden we al door haasje..
    powerbox en inlaat van een x16xe hadden we al.. alleen de pakkingen nog..
    had al op fsrs gekeken.. en een beetje op google… maar de dealer kan niet overal nog aan komen bij oudere autos dus het is maar hopen dat ze het kunnen bestellen

    #18319400

    @bart-gsi wrote:

    @Haasje17 wrote:

    Alle pakkingen zijn te krijgen bij de dealer je krijgt daar zoiezo 20% korting omdat de auto meer dan 10 jaar oud is.
    Dus gewoon daar halen, zorg dat je de onderste inlaatpakking van een X16XE X14XE hebt inclusief pakking. Anders gaat het niet passen.

    hadden we al door haasje..
    powerbox en inlaat van een x16xe hadden we al.. alleen de pakkingen nog..
    had al op fsrs gekeken.. en een beetje op google… maar de dealer kan niet overal nog aan komen bij oudere autos dus het is maar hopen dat ze het kunnen bestellen

    De dealer kan niet aan alles aankopen van oudere autos, van voor 1990 niet. Daarna kunnen ze alles nog gewoon bestellen als ze dat willen.

    #18319401

    dan zal het voor sporting-astra wel goedkopen bij de dealer..

    #18319402

    Ik heb hem er ok wat jaartjes op xitten maar het is een best werktje om even te doen

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

    #18319403

    De tip van de dealer streept de TS door… 75 euro voor 2 van de 3 pakkingen…

    #18319404

    vandaag aan de gang geweest bij de TS .. inbouwen van de hardware niet zo makkelijk als gedacht…
    kit was niet compleet ( miste het afdek plaatje naast het EGR kanaal en een paar T splitters o.a.)
    kabelboom bij de gasklep wat moeten verlengen, inlaatbuis moeten verkorten ( flexpijp van de x16xe paste niet.. was te kort)
    brandstof rail paste wel met de injectoren maar konden we niet vastschroeven aan het inlaatspruitstuk waardoor het gootje van de kabelboom ook niet paste
    EGR kun je niet aansluiten omdat de kabelboom niet lang genoeg is
    afdoppen en de EGR aangesloten naast de accu hangen gaf een foutmelding
    eerste keer wilde de auto wel rond gaan maar niet aanslaan.. 2e keer starten wel… alleen nu gooit hij er koelvloeistof via de uitlaat eruit….
    en er moeten een paar andere koelslangen aan achter de motor die geen aftakking hebben naar de gasklep.. daar zaten nog 2 koeltuitjes op
    we hebben ook de online handleiding erbij gepakt van corsa-novatuning dat hielp wel deels mar ook weer niet.. is dan net ff wat anders.. ook de kleppendeksel (x16xel en x16xe is niet het zelfde) dus de carter ontluchting is anders
    we hebben de motor wel op gang gekregen maar na een tijdje rijden ( ik ben achter de TS aan gereden naar huis just in case)spuit via de uitlaat KVS eruit ( dikke witte rook), kan geen 2de versnelling selecteren
    we zijn er dik 12 uur mee bezig geweest om de problemen op te sporen ( stekkers passen maar op 1 manier dus dat was snel gedaan) en toen gaven we het op omdat het anders te diep graven wordt in de motor omdat in het inlaatspruitstuk van de x16xe geen koelvloeistof zit en dat het vanaf daar niet de motor in kan
    al met al.. niet zo`n leuk dagje.. ik had op beter resultaat gehoopt maar we hebben ons best gedaan om eerst de boel aan de gang te krijgen… dat was ook gelukt maar vreugde van korte duur…
    misschien dat iemand hieruit een suggestie heeft wat het mogelijk kan zijn en de TS een beetje in de richting kan sturen.. en mij ook maar ik woon eventjes van hem vandaan…

    #18319405

    Je had ook het complete onderste deel vaan de x16xe nodig inclusief injectorrail. Er gaat wel degelijk.koelvloeistof door het inlaatspruitstuk vqn de x16xe. Dus waarschijnlijk lekt die naar.binnen. Wat vermoedelijk het moeilijk starten veroorzaakt, op water loopt.die.niet.

    #18319406

    De eerste keer sloegtie niet aan alle andere keren wel… Idd in het midden van het x16xe spruitstuk zit een pijpje( tussen cilinder 2 en 3) en dat is het.. Andere koelingskanalen lopen buiten de inlaat om…

    #18319407

    Egr afdekplaat hoort niet bij de set, egr hoor je origineel gewoon aan te sluiten. Iedereen dopt hem uiteraard af, dit levert wel af en toe een foutmelding op

    Inderdaad heb je een x16xe inlaat nodig, als het goed is wist de ts dat.

    Heb je je wel goed ingelezen? Dan weet je van te voren dat je wat draden moet verlengenen het geen klusje van 2 uur is

    #18319408

    @joop1970 wrote:

    Egr afdekplaat hoort niet bij de set, egr hoor je origineel gewoon aan te sluiten. Iedereen dopt hem uiteraard af, dit levert wel af en toe een foutmelding op

    Inderdaad heb je een x16xe inlaat nodig, als het goed is wist de ts dat.

    Heb je je wel goed ingelezen? Dan weet je van te voren dat je wat draden moet verlengenen het geen klusje van 2 uur is

    Inlaat van de x16xe had hij al met de gasklep em gaskabel Alleen de rest van de draden verlengen kwamen we pas tijdens het inbouwen achter omdat we niks aangingen passen als dat niet hoefde…
    Maar dan zullen we de egr draden verlengen en aansluiten…
    Ja we hadden al gelezen dat het geen 2 uur klusje is.. Maat als dingen niet gaan zoals ze moeten gaan en je verder geen extra hulplijnen hebt ( zoals pm van het forum en winkels die niet meer open zijn) gaat het lastig… Vandaar dat het 12 uur geduurt heef omdat het ene na het andere mis ging… Leek net vrijdag de 13de

    #18319409

    Had me ook ingelezen en wist dat t een dag zou duren.
    Alle onderdelen heb ik gehaald behalve de rail.

    Ik heb dus enkel de mantzel gasklep x16xe, onderste deel inlaatspruitstukm x16xe en bijbehorende pakkingen.

    Als ik die rail haal moet t wel werken?

    #18319410

    Verbruikt die nu ineens koelvloeistof?

    #18319411

    Yep.. En schakelt niet naar de 2de versnelling…
    Maar de koeling die eruit kwam was water.. Was kraak helder wat eruit kwam voordat we de inlaat los deden halen

    #18319412

    Maar dan heb je denk ik ook een probleem met de gasklep

    #18319413

    X16xel gasklep heeft een koel kanaal de x16xe gasklep heeft die niet.. We hebben de x16xe gasklep aan de mantzel geschroeft en de mantzel box oo het onderste deel van de x16xe inlaat en die zit aan de cilinderkop vast.. En het enige van de koelkanalen naar de motor is nu vanaf de kachelradiateur naar de achterzijde van de motor tussen cilinder 2 en 3 en vanaf de bakzijde een dikke zwarte pijp met een slang aan het einde die naast de inlaat aan de distributiezijde ook aan het blok zit

    #18319414

    x16xe gasklep heeft oorspronkelijk ook koelkanalen, dat is de gasklep verwarming. Haal je vaak weg met installeren powerbox.
    Ik snap niet waarom die opeens niet naar zn 2 wil gaan, als het goed is heb je daar helemaal niks gedaan. Is er geen schroevendraaier tussen mechanisme gevallen.

    Waar komt dat water nou precies vandaan? Maak anders is een foto

    #18319415

    Dat van het schakelen zou best eens kunnen dat er wat tussen ligt.. Ik kon niet zien waar het gevallen was want er waren wel meer dingen gevallen dootdat bitjes etc uit m’n handen glipte..

    Bij het loshalen van de XEL gasklep trok ik de koelleiding los en daar kwam water uit i.p.v. KVS en omdat met het het loshalen van de XEL inlaat er een nieuwe inlaatpakking tussen moest moest ik achter op de motor naast de XEL inlaat een in/uitgang van een koel kanaal los moest.. En daar kwam ook water uit..

    #18319416

    Water? Kvs had wel een roze kleur voor de rest? Klein beetje kvs ziet er ook uit als water.

    #18319417

    Nee was totaal kleurloos… Rode kvs is er wel terug in gegaan…
    Maar ik zit nog te wachten op de TS ivm met betaling en antwoord in het algemeen aangezien z’n vakantieplannen niet door gegaan zijn doordat z’n auto na het aanpassen geen zin meer had om te rijden na 15 a 30 minuten

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Het onderwerp ‘Gezocht: Inbouwer voor mantzel’ is gesloten voor nieuwe reacties.