Vectra 16 16v foutcode P1406

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 16 16v foutcode P1406

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276704

    Gisteren deze Vectra (bj1998 x16xel)) even een kleine beurt gegeven. Kleine beurt was zeer nodig. Olie was zwart als pek en de bougies die er uit kwamen waren vet. Deze auto heeft een hele tijd gereden zonder dat de slang (de dunnere) op de kleppendeksel was aangesloten.

    Enfin beurt gedaan en slang weer aangesloten zoals zou moeten. Starten en loopt beroerd stationair. Rijden doet ie goed tenminste net zo goed als voor de beurt. Naar mijn mening toch veel te lui. Tijdens het rijden gaat het management lampje branden. Deze laten uitlezen en geeft melding P1604. Dat zou een probleem met de EGR moeten zijn. Kan wel kloppen want de secundaire pomp (pierberg) slaat al een hele tijd niet meer af.

    EGR eraf gehaald en schoongemaakt met remmenreiniger. Het gaatje in de pakking was niet verstopt en het beetje roet in het pijpje heb ik verwijderd.
    Toch blijft de foutmelding komen. Hoe kan ik controleren of de EGR klep defect is?

    #18319305

    als je auto goed liep voor dat je de carterventilatie aan deed sluiten.. misschien dat daar je probleem zit.. door een verstopte carterventilatieslang…
    controleren of een EGR defect is ==> opcom eraan, testvenster openen en EGR openen en sluiten…

    #18319306

    EGR klep is pneumatisch

    #18319307

    i dont think so…. is dacht ik tot en met de astra F met bijvoorbeeld een X18xe.. vanaf dan is het electrisch met een veer…
    http://www.megavaux.co.uk/Upload/ProductPart/d34f7-17098361.3_egr_valve_x16xel_astra_g__zafira_a__vectra_b.jpg.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18319308
    #18319309

    dat is geen EGR.. dat potje is voor je secundaire luchtpomp… wordt alleen met een koude start voor een kleine 30 seconden gebruikt.. daarna niet meer..

    #18319310

    Shit en ik maar denken dat die het is :shock: . Nou ja die is in ieder geval schoongemaakt ;)

    Waar zit ie bij dit blok?

    #18319311

    http://img.photobucket.com/albums/v505/bluevectra/EGRklep2.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    achter onder de inlaat.. en wil je later geen EGR problemen hebben dan kun je er een dichte pakking tussen stoppen.. dan kan die niet meer dicht roeten.. hoef je nooit meer de EGR schoon te maken.. en blijft je vectra lekker lopen

    #18319312

    Straks eens even wat ruimte maken als het nog droog wordt vandaag.
    Zo mooi als je hem ziet op jouw foto zie ik hem niet terug bij dit blok.

    Blijft natuurlijk wel de vraag waarom die secundaire pomp niet afslaat.

    #18319313

    bij de vectra b zit de secundaire luchtpomp als het goed is linksvoor naast je accu in het spatbord bevestigd… ( bij mij althans wel)
    die pomp zou na die 30 seconden af moeten slaan… maar je bent niet verplicht om die pomp te hebben… voor de APK mag die er ook uit… dan heb je er geen last van…

    #18319314

    Ik kan de stekker lostrekken. Wat voor een functie heeft dat ding eigenlijk?

    #18319315

    Het dient om extra zuurstof toe te voegen aan je uitlaatgassen, zodat de verbranding in de katalysator sneller op gang komt. Arme verbranding van restgassen produceert meer hitte, en hoe sneller de kat warm is, hoe eerder hij z’n werk goed doet.

    als je het potje van het spruitstuk afhaalt kun je er een tap in maken/snijden om vervolgens met een bout met wat uitlaatkit het gat dicht te maken..

    #18319316

    En gereinigd! Tijdens het terugzetten mijn torx inbussleutel kwijtgeraakt. Ligt er nu nog ergens tussen ;) .Testritje gemaakt en ging weer als de brandweer. Dus terug naar huis (15 minuten) gaat het MM lampje weer branden :wtf :swear .
    Bij thuiskomst zien we de oorzaak: pakking is er tussenuit gevallen tijdens de montage.

    Wat zit dat ding op een kloteplaats zeg. Hadden ze dat nou echt niet beter kunnen bedenken?

    #18319317

    dat gaat wat beloven dat heb ik nou net voor morgen op de lijst staan…..

    #18319318

    Hij rijd nu nog zonder pakking. Ik heb de torxbouten nog ietsje aangedraaid na het verlies van mijn torx inbussleutel. Geeft geen storingsmelding meer.

    #18319319

    Bouten bij de hornbach halen.. In de egr stoppen pakking er over schuiven en aandraaien.. Valt de pakking er niet uit en de bouten ook niet

    #18319320

    Haha dat probleem met de pakking had ik dus ook en bij mij viel me boutje tussen het blok in
    Bij jou zit de egr nog redelijk relaxt bij mij zat ie anders
    Ik zat met 1 bout te klooie tussen de egr en de luchtbuis vanaf luchtfilter

    Oplosing: Me vriendin met dr kleine handjes de bouten erin laten draaien

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.