Z22yh brandstofdruk/pomp gezeur

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Z22yh brandstofdruk/pomp gezeur

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276310

    Beste Opelrijders.

    Helaas is na 93000 KM en al een verse set wervelkleppen verder de hogedruk brandstofpomp van mijn Z22yh aan de beurt. Althans dat denk ik.

    Probleem begon met een foutcode en storingslampje over een misfire op cilinder 3.
    Na swappen van bougies en een korte foutloze testrit sloeg de motor in storing en ben ik met naar huis gekropen.

    Hier kreeg ik de melding “P1191 – Druksensor br.st.verdeelleiding, ing.sign. op circ. te laag (5A) – Aanwezig”

    De auto met draaiende motor uitgelezen en livedata opgelagen over de branstofdruk:
    [SELINFO],1,2,3,4,5,6,7,8,0,0,0,0,0,0,0,0,
    Time,MAF-sensor,MAF-sensor,Inlaatluchttemperatuur,Inlaatluchttemperatuur,Absolute luchtdruk in inlaatspruitstuk,Klopregel.,Gewenste brandstofdruk,Terugkoppeling brandstofdruk,Terugkoppeling brandstofdruk,EGR-solenoïde (uitlaatgasrecirculatie),Feedback EGR-positie (uitlaatgasrecir- culatie),EGR-kleppositie gewenst (uitlaatgas- recirculatie),EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),Brandstoftankontluchtingsklep,Brandstoftankontluchtingsklep,Pulsverhouding solenoïdeklep wervelingsregeling,
    sec,V,kg/h,°C,V,V,,kPa,kPa,V,,V,%,%,,%,%,
    4.64,1.60,31,24,1.84,1.78,Niet actief,5.000,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,0,46,
    4.64,1.60,31,24,1.84,1.78,Niet actief,5.000,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,1,46,
    4.65,1.60,31,24,1.84,1.78,Niet actief,5.666,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,1,46,
    4.65,1.60,31,24,1.84,1.78,Niet actief,5.666,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,1,46,
    4.65,1.60,31,24,1.84,1.78,Niet actief,5.666,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,1,8,
    4.65,1.60,31,24,1.84,1.78,Niet actief,5.666,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,1,8,
    4.66,1.60,31,24,1.84,1.78,Niet actief,5.666,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,1,8,
    4.74,1.60,31,24,1.84,1.78,Niet actief,5.666,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,1,8,
    4.74,1.60,31,24,1.84,1.78,Niet actief,5.666,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,1,8,
    4.74,1.64,32,24,1.84,1.80,Niet actief,5.666,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,1,8,
    4.74,1.64,32,24,1.84,1.80,Niet actief,5.666,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,2,8,
    4.75,1.64,32,24,1.84,1.80,Niet actief,6.155,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,2,8,
    4.75,1.64,32,24,1.84,1.80,Niet actief,6.155,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,2,8,
    4.75,1.64,32,24,1.84,1.80,Niet actief,6.155,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,2,8,
    4.75,1.64,32,24,1.84,1.80,Niet actief,6.155,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,2,8,
    4.76,1.64,32,24,1.84,1.80,Niet actief,6.155,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,2,8,
    4.84,1.64,32,24,1.84,1.80,Niet actief,6.155,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,2,8,
    4.84,1.64,32,24,1.84,1.80,Niet actief,6.155,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,2,8,
    4.84,1.68,34,24,1.84,1.76,Niet actief,6.155,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,2,8,
    4.84,1.68,34,24,1.84,1.76,Niet actief,6.155,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.85,1.68,34,24,1.84,1.76,Niet actief,6.762,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.85,1.68,34,24,1.84,1.76,Niet actief,6.762,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.85,1.68,34,24,1.84,1.76,Niet actief,6.762,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.85,1.68,34,24,1.84,1.76,Niet actief,6.762,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.86,1.68,34,24,1.84,1.76,Niet actief,6.762,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.94,1.68,34,24,1.84,1.76,Niet actief,6.762,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.94,1.68,34,24,1.84,1.76,Niet actief,6.762,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.94,1.78,37,24,1.84,1.74,Niet actief,6.762,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.94,1.78,37,24,1.84,1.74,Niet actief,6.762,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.95,1.78,37,24,1.84,1.74,Niet actief,7.000,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,
    4.95,1.78,37,24,1.84,1.74,Niet actief,7.000,380,0.6,Actief,0.00,0,40,Actief,3,8,

    Het is wat moeilijk te lezen maar onafhankelijk van de Gewenste brandstofdruk blijft de Terugkoppeling brandstofdruk 380kPa.
    Het lijkt er dus op dat een sensor in de brandstofleiding de druk niet goed meer leest/teruggeeft.

    Daarom zeg ik sensor defect (stekker zit er goed op)Echter veranderd de melding bij het starten en rijden met de kabel naar de drukregelaar mis.
    Echter zie ik dezelfde waardes staan bij mensen die bij het vervangen van de brandstofpomp het probleem opgelost hebben.

    Helaas zijn deze onderdelen redelijk aan de prijs en bijna niet bij de sloperijen te verkrijgen.

    Heeft iemand een idee hoe erachter te komen wat er vervangen moet worden?

    Even een kleine toevoeging voor anderen met dit probleem.
    In de UK word er een ge-upgrade pomp verkocht die niet meer op basis van de scheurende membranen werkt.
    Zie https://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?216755-Evolution-Autos-Z22YH-High-Pressure-fuel-pumps-New-design-amp-recon-stock-pumps” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Of heeft iemand anders hier al ervaring mee?

    Alvast bedankt

    #18317106

    http://z22se.co.uk/threads/z22yh-p1191-fault-code.10742/&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <== check…

    #18317107

    zie het topic van Pollie: probleem Signum 2004 Z22YH
    en je hebt PM

    #18317108

    Thankx voor de links.

    Denk dat ik via e-bay maar een vervangende pomp regel. (revisie)

    Herken bij het topic van Pollie ook het schokje bij overschakelen met automaat. (viewtopic.php?f=6&t=195601)
    Stomme is dat hij dat al van het begin dat ik de auto heb heeft. (4 jaar en 75.000KM)

    Echter blijft het raar dat ik i.p.v. een terugkoppeling van de druk een waarde van 380kPa krijg. als ik daar nu in zag dat de pomp 4000 i.p.v. 5000 kPa leverde dan had er al een andere pomp in gezeten.

    #18317109

    Drukregelaar vervangen maar geen oplossing geweest.

    Pomp bleek uiteindelijk defect. En overduidelijk ook.
    Na verwijderden van de pomp bleek er er een rubber ring volledig van zijn plek gedrukt te zijn.
    Pomp vervangen, Bougies schoongemaakt (Waren zwartgeblakerd door misfires) en de auto een tijdje stationair laten draaien om de druk op orde te laten brengen. Hierna fouten gewist en de auto reed weer als nieuw.

    Alleen nog eens de oude regelaar terug zetten om te zien of die defect was.

    Uiteindelijk rond de 95 euro uitgegeven voor een gereviseerde pomp en 120 voor een nieuwe drukregelaar.

    Toevallig vandaag nog wel een linkje gevonden met meer info over de pomp er en wat er nu mis mee gaat. Zie http://www.somethingornothing.com/z22yh_fuel_pump.htm&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.