Oliefilter z19dt

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Oliefilter z19dt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276150

    Hi

    Kan iemand mij vertellen waar de oliefilter van de z19dt 120 8v exact zit? Wellicht met een foto? Ik moet m nu echt hoognodig vervangen maar wil niet voor verassingen te komen staan. Ik heb er trouwens een bodemplaat onder zitten. Is het dan nog Voor de deur te doen(is ook de reden dat ik het vraag) of moet ik echt een brug huren en het luikje openen in de bodemplaat?

    Graag ervaringen :thumbup

    #18316157

    ik weet niet of er verschil zit tussen de 120 en150 motor qua filter locatie.. maar misschien dat dit filmpje je zal helpen..
    https://www.youtube.com/watch?v=ZSgncIJEtlk” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18316158

    Is voor een 150 pk maar heb de filter inmiddels gevonden en werkt idd volgens het zelfde principe. Gaat helemaal goed komen dus! Thanks voor de hulp

    #18316159

    Let op als je het filter een deel opendraait loopt de olie uit het overloopje. Wacht tot dat ophoud met druppen.
    Anders krijg je een sloot olie over je heen.

    Ik zelf pak altijd een steek-ring sleutel 32.
    Past net even wat beter.

    En regel eerst een carterplug.
    De plug is van pisbakken staal.
    En draai je te snel te vast en dan wordt de kop rond bij los draaien.

    #18316160

    Thnx voor t advies arjontje. Dan moet t allemaal wel goed komen!

    #18316161

    Nou t is gelukt hoor. Bout is idd van pisbakkenstaal niet normaal. Wat me wel opviel is hoe slecht je bij de dop van de oliefilter eraf krijgt. Vanaf de onderkant dop 32 erop met een ratel maar geen draairuimte. Uitlaat in de weg. Uiteindelijk vanaf boven los gedraaid met enige moeite. Hoe lossen jullie dat op?

    #18316162

    Kniestuk erop zetten kun je de ratel in een andere hoek zetten..

    #18316163

    @bart-gsi wrote:

    Kniestuk erop zetten kun je de ratel in een andere hoek zetten..

    Lukt niet geen ruimte.

    Ik pak altijd een steek-ring sleutel.
    En draai hem met de ring kant steeds los.
    Als je de slag te pakken hebt ben je Even snel als met een ratel bijvoorbeeld.

    #18316164

    Bij de auto van me ouders is het helemaal ruk om de filter te vervangen.. Moet je de kat verwijderen….

    #18316165

    Is toch ook bizar dat t alleen kan door de kat te verwijderen. Lekker gebruiksvriendelijk zo. Wat voor wagen is dat? Steeksleutel had ie alleen tot 27 liggen helaas. Is gelukkig gelukt maar onthou t wel even

    #18316166

    Bij een kia carens uit 2003.. Ik laat de kat zitten.. Bouten zijn ervan verroest.. Dus ik wurm vaak de oliefilter via de hoek bij de plastic wielkuip en schutbord naar de motor… Is zo’n blikje…

    #18316167

    @bart-gsi wrote:

    Bij een kia carens uit 2003.. Ik laat de kat zitten.. Bouten zijn ervan verroest.. Dus ik wurm vaak de oliefilter via de hoek bij de plastic wielkuip en schutbord naar de motor… Is zo’n blikje…

    Moet je eens een polo 1,4 16v vorig type met airco proberen.
    Ook zo lekker.
    Of een landrover met Ford motor die normaal in voorwiel aandrijvers zit.

    Snap het ook niet dat merken het zo lastig maken.

    #18316168

    Klopt.. Moet allemaal compacter.. De motor van de kia wordt ook in een mazda gebruikt die compacter is…
    Opzich de grootste fout die ze in de autogeschiedenis gemaakt hebben is bij de citroën HV .. Die had geen oliefilter.. Dus iedere 1500 km mowst de olie ververst worden

    #18316169

    Ringsleutel erop.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316170

    Vectra-B 2.6-V6 is ook leuk met zo’n inzet filter strak naast de katalysator.

    Krijg je er wel tussen weg met wat puzzelen, maar makkelijk is anders.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.