Astra H Inlaat probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Inlaat probleem

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276089

    Beste forum leden,

    ondervind momenteel een rot storing met het inlaatspruitstuk.
    ”Circuit sensorpositie uitschakeling poort lage spanning”

    De twinportklepjes in het inlaatspruitstuk worden niet goed aangestuurd door de inlaat luchtdruk???

    Bij het stationeer draaien geen enkel storingslampje.
    Het lampje begint te branden zodra je goed optrekt met de auto.
    Gehele inlaatspruitstuk is gereinigd/schoongemaakt eveneens de EGR!
    Er zijn geen kapotte of afgebroken klepjes. alles werkt zoals het hoort.

    Wat zou hier een oorzaak van kunnen zijn?

    Groeten

    #18315756

    Waarschijnlijk zijn de stokjes in het mechanisme wel versleten.. dan valt de spanning van de sensor onder de 0.3 volt en gaat ie op storing. Soms komt het voor dat de sensor zelf stuk is. Maar meestal is het mechanisme het probleem.
    Enige remedie is dan inlaat flens vervangen.

    #18315757

    Ik weet dat die sensor die het aanstuurt niet los te verkijgen is alleen bij een nieuwe inlaatspruitstuk.
    Je kunt dan een gasklep positie van een single point motor hier voor in de plaatst monteren.
    Dit is reeds gebeurd.
    Alleen de storing dus niet opgelost.
    Het lijkt net of hij de druk in het inlaatspruitstuk niet zo snel kan verplaatsen om die klepjes open en dicht te bewegen.

    Hoe kun je het mechanisme controleren?

    #18315758

    opcom of tech 2 eraan hangen en een test uitvoeren door ze open en dicht te laten gaan…

    #18315759

    De klepjes worden deze week verwijderd uit het inlaatspruitstuk, waardoor de storing eindelijk weg moet zijn. Dit is geadviseerd door de een Opel dealer!

    #18315760

    als je dit doet.. houdt er wel rekening mee dat je koppel onderin iets zal veranderen ( afnemen).. weet zo niet of het merkbaar is of niet.. maar er zijn er mee die dat gedaan hebben maar de klepjes verwijderen is nog altijd goedkoper dan een nieuw flensstuk met klepjes vervangen voor bijna 500 euro ( kosten van het onderdeel)

    #18315761

    De dealer geeft zelf aan dat het niet te merken is in trekkracht of koppel van de auto. De klepjes gaan al open staan bij 1500 toeren.
    Inderdaad zeker goedkoper dan nieuw flens erin laten zetten.

    Hoop dat mijn probleem dan uiteindelijk ook opgelost is.

    #18315762

    als het het motortje wat de klepjes moet aansturen nog werkt.. dan dat aangesloten laten aan de kabelboom en aan het inlaatspruitstuk.. hopelijk krijg je dan geen storing omdat je ECU dan dat motortje niet kan vinden… of als het kan uit je ECU laten verwijderen.. ( weet niet of dat mogelijk is)

    #18315763

    Dan is nog je probleem niet opgelost. Want de sensor blijft wss 0.1volt aangeven.

    #18315764

    Hoe zou je dat op kunnen lossen als je de klepjes verwijdert dan?

    Groeten

    #18315765

    Iemand die hier antwoord op kan geven?

    #18315766

    Ik weet niet of de software van een z16xe op een ecu van een z16xep past.. De XE is dus zonder die klepjes dus dan ook geen aansturing daar.. Maar dan zou je met dit een pm naar zakhooiTN of liviu2004 kunnen sturen…

    #18315767

    Je zal evt moeten zorgen dat de sensor niet minder als 0.3v gaat aangeven in ruststand. Je kan de stangetjes er niet afhalen want dan wordt de sensor niet meer bedient.

    #18315768

    Hij kan dan straks sowieso de inlaatklepjes niet bewegen omdat die eruit gehaald zijn.
    In principe zou hij dan de klepjes zien als altijd open lijkt mij dan? Moet er na mijn mening geen probleem komen met de sensor onder de 0.3volt.

    Auto’s zijn ingewikkeld tegenwoordig haha. :D

    #18315769

    @mich89 wrote:

    Auto’s zijn ingewikkeld tegenwoordig haha. :D

    yep.. nothing like the old days… net als bij de oude Amerikanen.. een scheut benzine erin gooien en de ontsteking goed zetten en de motor springt aan

    #18315770

    Dat zou ook veel beter zijn voor de toekomst auto’s ipv al die milieu en zuinigheid wat kapot kan gaan en een gods vermogen kwijt bent voor reparatie.

    Maargoed hopen dat ik dit eindelijk opgelost krijg.

    #18315754

    Update:
    Helaas konden de klepjes niet verwijderd worden.
    Nu wordt er alsnog een ander inlaatspruitstuk flens geplaats. Dan hopelijk van alle problemen af.

    Groeten

    #18315755

    jammer dat dat niet kan :(

    #18315771

    The easyway.
    Voor vervanging van de sensor zou ik een zenerdiode gebruiken bv. bav20
    Dan zou je de sensor gewoon kunnen verwijderen.

    The hardway(my way)
    Mijn voorkeur blijft wel om even in de software te duiken en gewoon de error codes uit te schakelen.

    grz.

    #18315772

    Mijn problemen zijn tot nu toe opgelost.
    Inlaatspruitstuk flens is vervangen. Het mechanisme was niet goed meer, speling en haperde…

    Deze dagen nog even aanzien of het probleem niet terug.komt.

    Groeten

    #18315773

    @mich89 wrote:

    Mijn problemen zijn tot nu toe opgelost.
    Inlaatspruitstuk flens is vervangen. Het mechanisme was niet goed meer, speling en haperde…

    Deze dagen nog even aanzien of het probleem niet terug.komt.

    Groeten

    ga er maar van uit van niet.. als alles van de wervelkleppen vervangen is dan kun je er vanuit gaan dat dat de komende tijd niet meer het probleem zal zijn.. je kunt bij iedere grote beurt even het flensstuk laten schoonmaken.. weet je zeker dat de klepjes niet meer vast gaan zitten…

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.