gaat niet harder dan 90

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila gaat niet harder dan 90

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275999

    hoi
    ik heb pas geleden een opel agila van 2006 gekocht [Z1.0XEP]
    in het begin als ik de auto start rijd hij snel weg dan is deze koud
    maar als ik de snelweg op wil dan krijg ik de auto niet harder dan 90 [is de motor warm]
    ik heb hem laten uitlezen
    de garage kwam met het oordeel dat er ze niks gevonden hadden [ koste wel 100 euro bij de opel garage ]
    ze zijden wel dat het maar een 3 cilinder was , maar dat wist ik
    de garage zij wel als ze het moesten uitzoeken ,dat dit wel eens 500 euro zou kunnen gaan kosten
    en gaven geen garantie ze het zouden vinden

    wie zou mij hierbij kunnen helpen met suggesties om dit op te lossen
    want 90 op de snelweg vindt ik wat gevaarlijk

    #18314947

    Meestal is de Luchtmassameter hiervan de oorzaak.
    Maar omdat zijn waarden nog binnen bereik liggen geeft deze geen storing.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18314948

    Brandstof filter ook een optie. Hoeveel km heeft de auto?

    #18314949

    de auto heeft 90.000 kilometer gelopen

    #18314950

    @wim-v6 wrote:

    Meestal is de Luchtmassameter hiervan de oorzaak.
    Maar omdat zijn waarden nog binnen bereik liggen geeft deze geen storing.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    is deze makkelijk te vervangen of moet dit in de garage gebeuren

    ben niet zo monteur als het gaat om auto’s

    #18314951

    Luchtmassameter kun je je zelf vervangen ( wel een originele) en zit na de luchtfilter…

    #18314952

    @liviu2004 wrote:

    Brandstof filter ook een optie. Hoeveel km heeft de auto?

    als het brandstof filter zou zijn zou de auto dan niet stotteren en dat doet hij niet
    hij start in 1 keer en heeft het pas als de auto warm is

    #18314953

    Een brandstoffilter laat dan minder benzine door.. De stroom is dan wel constant maar minder dan zou moeten… Dus dan heb je minder vermogen maar zal niet snel stotteren.. Stotteren komt vaak voor bij kapotte bobines

    #18314954

    Hij gaat met brandstof te kort merkbaar inhouden ondat de brandstofdruk wegvalt.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18314955

    allemaal bedankt voor het meedenken
    ga dit is nader bekijken of dit het is
    in de garage zij een andere monteur dat het ook aan de uitlaat[katalysator] zou kunnen liggen als deze niet goed is?

    #18314956

    Hoi, Jetway

    Als ik een advies mag geven, zoals anderen ook vermelden, zou ik toch eerst even de brandstoffilter vervangen, dit kan nooit geen kwaad.
    Is het probleem niet verholpen, kan je verder zien.
    Je hoeft de drie rood aan gecirkelde punten los te maken, dit is makkelijk zelf te doen.
    Vergeet niet de leiding dicht te knijpen.

    #18314957

    Ik zou sowieso niet weer naar die dealer gaan. 100 euro voor uitlezen slaat nergens op.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

    #18314958

    @wim-v6 wrote:

    Meestal is de Luchtmassameter hiervan de oorzaak.
    Maar omdat zijn waarden nog binnen bereik liggen geeft deze geen storing.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    nu zie ik verschillende luchtmassameters staan van verschillende merken maar ook los element van pierburg
    welke zou ik het beste kunnen nemen want er is nog veel prijsverschil in

    #18314959

    Luchtmassameter van siemens vermoed ik.. Wat staat er op je huidige lmm??

    #18314960

    er zit een bosch in zag ik op de luchtmassameter staan

    #18314961

    @jetway wrote:

    er zit een bosch in zag ik op de luchtmassameter staan

    Dan vervangen met een exemplaar van bosch

    #18314962

    ik heb inmiddels de lmm vervangen maar dit heeft geen resultaat op geleverd
    aanstaande donderdag gaat hij naar de garage om te kijken waar het mogelijk aan zou kunnen liggen
    de garagehouder zij dat de wagen makkelijk boven de 120 moet kunnen halen

    #18314963

    de auto is in de garage geweest en daar blijkt hij een storing te geven op de gasklep sensor
    en het gaat op de 2e sensor [ foutcode p1122 ]
    nu konden ze niet zien of het aan de sensor /bekabeling/ of ecu lag
    nu ga ik hem maar doorlaten meten bij een garage die dat wel kan
    hopelijk vinden ze het

    #18314964

    Of door zakhooiTM of liviu2004 uit laten lezen.. Die kunnen je dan zo vertellen of je sensor kapot is of de ecu

    #18314965

    hier in de stad zit ook een garage die dat doet car diagnose.bv

    #18314966

    @jetway wrote:

    de auto is in de garage geweest en daar blijkt hij een storing te geven op de gasklep sensor
    en het gaat op de 2e sensor [ foutcode p1122 ]
    nu konden ze niet zien of het aan de sensor /bekabeling/ of ecu lag
    nu ga ik hem maar doorlaten meten bij een garage die dat wel kan
    hopelijk vinden ze het

    z10xep ecu fout voor P1122. Auto is gestart met accu booster, daarom ecu is beschadigd.

    #18314967

    wat zou mij dat gaan kosten
    want ik zie verschillende prijzen
    ik heb er zelf totaal geen verstand van

    #18314968

    ik hoorde net van de garage dat er teveel spanning op de sensor stond
    wat dat inhoud weet ik ook niet

    #18314969

    je accu is een buffer voor je ecu dus met andere woorden zonder die buffer ( lege of defecte accu) gaat je ecu kapot..

    #18314970

    Dat zou een beetje zielig zijn, denk eerder te hoge spanning

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.