C20xe M2.8 loopt onregelmatig hoog CO

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe M2.8 loopt onregelmatig hoog CO

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275600

    Wie heeft een tip.

    Mijn c20xe m2.8 geeft bij de 4 gas test te hoge waarden.
    Maar rijdt super goed. niet inhouden en flink power

    Stationair loopt ie wat hoog maar stabiel –Moet nog een gasklep vervangen worden (vermoed dat deze iets lekt)
    Gecontroleerd:
    Geen foutcodes
    opnieuw afgesteld distibutie timing
    LMM vervangen
    Boegies NGK BRK5EK
    Boegie kabels gesprayt met vocht geen overslag.
    BDP sensor vernieuwt (niet gescoped)
    Lambda Pendeld netjes tussen 0.2v en 0.79V — (Freq. is ongeveer 1 hz moet dit sneller ?)

    In deellast 2500tpm 3000tpm zakt het toerental na cosedloop regeling van de lamdba

    Video loop motor
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/49548675/20160228_204409.mp4

    Foto meting na modificaties verhoogt stationair 2500tpm

    foto meting voor bovenstaande modificaties alleen nieuwe lmm 2500tpm

    foto meting voor bovenstaande modificaties alleen nieuwe lmm 1000tpm

    Wat is er aan de hand.

    Slappe klepveer Kat Lambda te traag?

    #18311861

    Lambda gaat ongeveer 60000 mee, dan wordt hij laaaannngggzzzzaaaaaaammmmmmmm slechter en slechter. Ding gewoon eens een keer vervangen als hij al oud is kan geen kwaad.

    Heb het zelfde rondje moeten doen vorig jaar met de APK, en was het zat, gewoon 800 euro uit de knip getrokken en alles van A tot Z nieuw er op gezet. Met ook het oog op hem af laten stellen, da’s ook geen gek idee met nieuw spul, weet je tenminste zeker dat als er wat vervangen moet worden je ’tune’ ook nog weer goed werkt.

    #18311862

    Co stationair is prima (lambdawaarde wat aan de te hoge kant, maar daar kijk je niet naar met de keuring)
    De lambdawaarde bij verhoogd toerental is ook te hoog…niet alleen je co.

    Je geeft zelf al aan dat ie wat hoog stationair loopt en je gasklep misschien lekt.
    Valse lucht veroorzaakt een hoge lambdawaarde en ook een co wat te hoog is.

    Als je een kapotte katalysator had was het co stationair ook wel hoger geweest.

    Hoewel een nieuwe lambda nooit verkeerd is, zou ik eerst eens goed controleren op valse lucht, overal (ook de uitlaat goed nakijken op lekkage’s)

    #18311863

    Lambda waarde is hoog door dat O2 ook hoog is. Geen lekke uitlaat of een vacuum slangentje die valse lucht trek? O2 HOORT bij de 1 % te zitten

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #18311864

    Gisteren nog eens even tijd gemaakt en terug gegaan naar mijn reguliere garage (waar ik in eerste instantie gewoon naar toe had moeten gaan).

    En die stopte een uitlaat pijp van de 4 nog eens even dicht zodat de uitlaat lucht zich wat cumuleerde in de pot.

    En toen wat het wel goed, dus wellicht moet ik wel even op zoek naar dat mini lekje.
    Die lambda sensor ga ik denk ik wel vervangen voor een nieuwe, ik heb er 2 maar allebei niet snel genoeg denk ik.
    Motor heeft ook een lichter vliegwiel, gemodificeerde kleppen en geflowde kop dus het is wat nerveuzer als normaal.
    Na al de bovenstaande modificatie loopt de motor wel als het hoort, zelfs zo dat de buuren voor het raam stonden van he? was dat voor auto ?

    Later waren er nog betere waarden, maar toen was ik mij aan het focussen op mijn rechter voet. ;)

    #18311865

    Het is al wel veel beter maar nog steeds heel veel O2 en lambda is erg arm

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #18311866

    Heb je toevallig ook de afzuiging er bij achter aan hangen?
    Scheelt ook wel eens of die uit staat of niet.

    #18311867

    Dat onder blok moet ik nog eens vervangen dit jaar. (olie verbruik)

    Dus die nieuwe pakken en bouten bewaar ik daar wel voor.
    Maar ik denk inderdaad dat er ergens nog een klein lekje in de uitlaat zit.
    Inlaat had ik een tijd geleden ook naar gezocht. Nieuwe pakkingen ingegaan. Er zit nu een kevlar sfi vervanger op die met vloeibare pakking afgedicht. De harmonica manchet is wel een ding die trekt de kevlar sfi vervanger een beetje bol. En daar zit een klein giet randje op.
    Een hoop plannen. Maar nu hopelijk wat meer tijd om het af te ronden.
    Tis in ieder geval weer lol om erin te rijden.

    Oh Ja, was geen afzuiging. Die auto stond net als bij mij op de zaak voor de garage deur.
    Dat was een verbrandings tester. Kon niet kant en klaar de hydro carbons op het display toveren, zal je altijd zien met zo’n rekendoos en een maniak van 100 pagina’s dik.

    Ik zal eens met de racelogic meten wat de 0-100 tijd doet.
    Daarna kan ik eens kijken of die dat nog kan wat ie vroeger deed met oorspronkelijke blok met de huidige cilinder kop

    Filmje.
    https://youtu.be/IEzFqoX_n5c

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.