motorkeuze. 2 halve 2,0 e blokken welke kiezen

Forumindex Forums Techniek Cih motorkeuze. 2 halve 2,0 e blokken welke kiezen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275470

    hallo,
    mijn rekord c met 1.9s is helaas vastgelopen.
    nu had ik tijd later een 2.0 e gekocht, maar bleek later dat de drijfstanglagers versleten waren. je kon de kap een 1mm op en neer halen.
    nu heb ik weer een motor gekocht die loopt maar komt niet op touren en pruttelt wat. nu vermoed die vorige eigenaar dat de inlaatpakking lekt maar weet dit niet zeker. ook heeft 1 cilinder compressieverschil met de andere cilinders.
    nu twijfel ik welke motor ik zal pakken.
    geld om 1 te reviseren heb ik op het moment niet en heb de auto zo snel mogelijk nodig.
    ook heb ik geen tijd om de motors om te bouwen dus mijn vraag is. kan compressie verschil veel kwaad en kan lagerspeling op de lagers veel kwaad.
    is hier nog wel een poos mee te rijden of gaat dit binnen de korste keren weer kapot

    #18311182

    Ik zou degene die wat pruttelt even controleren.

    Ontsteking op tijd controleren en kleppen stellen.
    Dan even de carburateur opnieuw afstellen en kijken of die goed loopt.

    #18311183

    Beide motoren zijn injectie

    #18311184

    In dat geval zal pruttelen eerder komen door defecte sensor of ander elektronisch probleem.
    Uitlezen en alle onderdelen controleren.

    #18311185

    die met het lager probleem moet je niet gebruiken die loopt op zeer korte termijn vast op dat lager dan heb je nog meer schade

    #18311186

    Hoeveel verschil zit er in de compressie met.de.overige 3 cilinders….

    Als ik.t zo.lees lagerschade
    Of 1 cilinder met minder.compressie

    Goedkoopste.optie n andere.goed.draaiende.tor.kopen…..

    #18311187

    is ook mijn gedacht, anders loop je van de ene miserie in de andere :thumbdown

    #18311188

    Zonder die 2 motoren te chekken en repareren/reviseren

    Is t de.moeite van inbouwen niet waard als je t mij vraagt….

    #18311189

    @Haasje17 wrote:

    In dat geval zal pruttelen eerder komen door defecte sensor of ander elektronisch probleem.
    Uitlezen en alle onderdelen controleren.

    een 2.0 cih motor uitlezen .?

    :wtf

    mijn idee: motor met lagerschade… oud ijzer… onderdelen welke je weer kunt gebruiken, bewaren.

    de andere motor. tja pruttelen… wat is pruttelen?

    en zoals louwe al vroeg, wat zijn de compressie waarden?

    een cih loopt op 3 cilinders nog wel vrij redelijk ;)
    maar fijn is het niet, natuurlijk.

    verwacht meer dat het een kwestie van afstellen is…
    met name de klepspeling en ontsteking.

    suck6

    #18311190

    hebben de pruttelende motor gekozen. bleek dat de nokkenas versleten was. 1 nok miste zon 3mm met de rest.
    nu andere erin en loopt weer prima
    bedankt :thumbup

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.