Corsa b motor swap

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b motor swap

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275170

    Hallo ik heb hier een vraagje
    Ik heb 2x corsa b 1x c12nz en 1x x14sz

    En ik kan 2dehands een x14xe kopen met alle swap onderdelen er bij

    Nu de vraag
    Wat heb ik allemaal nodig voor de x14xe in de x14sz te steken want hij kan wel zeggen dat er alles bij is maar wil dit zeker weten

    Ook wil ik dan de x14sz in de 1200 steken want een vriendin wil die van me kopen maar de 1200 is een beetje te traag

    Is dit mogelijk zoja waar moet ik bij opletten en is de kabelboom demonteerbaar enkel in de motor gedeelte of moet ik de hele kabelboom in heel de auto wisselen

    Alvast bedankt voor het helpen

    #18309053

    Wat heb je nodig
    Motor
    Versnellingsbak
    Steekassen links en rechts
    Motorkabelboom
    Ecu
    Motorsteunen links recht en onder het schudbord
    Andere koelslangen van en naar je radiateur
    Ik weet niet of ik zo heel het lijstje compleet heb..

    #18309054

    Motorsteunen kan je met een beetje geluk gewoon behouden

    Bak kan je behouden
    Steekassen dus ook

    #18309055

    Zijn de steekassen niet dikker van een x14xe??

    #18309056

    @bart-gsi wrote:

    Zijn de steekassen niet dikker van een x14xe??

    F13 met standaard steekassen en C20XE blijft heel, dit dus ook wel.

    Dikte is volgensmij hetzelfde

    #18309057

    Ok

    #18309058

    @bart-gsi wrote:

    Zijn de steekassen niet dikker van een x14xe??

    Nee

    #18309059

    @bart-gsi wrote:

    Wat heb je nodig
    Motor
    Versnellingsbak
    Steekassen links en rechts
    Motorkabelboom
    Ecu
    Motorsteunen links recht en onder het schudbord
    Andere koelslangen van en naar je radiateur
    Ik weet niet of ik zo heel het lijstje compleet heb..

    Motor, Kabelboom en ECu is voldoende.

    #18309060

    Oke alvast bedankt
    Waarschijnlijk ga ik dit weekend de x14xe halen

    Even over de kabelboom, moet deze er voledig uit uit heel de wagen of enkel uit de motor compartiment als dit mogelijk is

    Grt

    #18309061

    Vergeet de benzinepomp niet, je gaat van singlepoint injectie naar multipoint.

    #18309062

    Ok dus benzinne pomp moet ik ook van de x14xe hebben?

    En van de x14sz naar de 1200?

    Grt

    #18309063

    Bak gaat ook niet passen
    Je moet de f-15 van de sloper hebben
    brandstofpomp moet je indd ook mee overnemen van de donor
    bij de wissel van 1.2 naar 1.4 mpi hoef je hem niet te wisselen

    #18309064

    Ok dus van de x14xe naar x14sz moet ik hebben:

    Benzinnepomp
    Motor
    Koelvloeistof darmen
    En kabelboom met ecu
    Versnelingsbak
    En assen

    En de dingen die ik dan uit de x14sz haal kan ik direkt in de 1200 steken?

    Grt

    #18309065

    En moet ik de hele kabelboom uit de wagen halen of is de kabelboom van de motor apart of demonteerbaar van de rest

    Zoja waar kan ik hem apart er uithalen of waar zitten de pluggen

    Grt

    #18309066

    @trashmetal wrote:

    Bak gaat ook niet passen
    Je moet de f-15 van de sloper hebben
    brandstofpomp moet je indd ook mee overnemen van de donor
    bij de wissel van 1.2 naar 1.4 mpi hoef je hem niet te wisselen

    Bak past gewoon als je vliegwiel behoud bij de bak.

    #18309067

    @Haasje17 wrote:

    @trashmetal wrote:

    Bak gaat ook niet passen
    Je moet de f-15 van de sloper hebben
    brandstofpomp moet je indd ook mee overnemen van de donor
    bij de wissel van 1.2 naar 1.4 mpi hoef je hem niet te wisselen

    Bak past gewoon als je vliegwiel behoud bij de bak.

    Dan komt de starterkrans niet bij de startmotor
    Been there, done that…
    Vliegwiel van c14sz is ruim 1.5cm kleiner dan van een x14xe
    Paar maanden geleden geholpen bij exact de zelfde ombouw
    Corsa14slow had bij ombouw naar c14se ook dit probleem
    leverde mij een f10 5 bak op voor mn corsa a 1.2s

    Steekassen zou ik voor de zekerheid meenemen
    waarschijnlijk zijn ze uitwisselbaar
    maar heb zelf nooit assen uit een f10 in een f15 geprobeerd
    dus kan het niet 100% zeggen

    #18309068

    @Jonathan94 wrote:

    Ok dus van de x14xe naar x14sz moet ik hebben:

    Benzinnepomp
    Motor
    Koelvloeistof darmen
    En kabelboom met ecu
    Versnelingsbak
    En assen

    En de dingen die ik dan uit de x14sz haal kan ik direkt in de 1200 steken?

    Grt

    bij ombouw van 1.2 naar 1.4 monopoint kun je de pomp laten zitten
    bak en assen zijn ook het zelfde

    #18309069

    jup, mijn ombouw van c14nz naar c14se paste mijn f10 bak niet meer. andere vliegwiel resulteert op het niet aansluiten van de starterkrans. Een F13 loste het bij mij op.
    maar niet alle 14 8v motorens hebben een f10 bak, het zou zo kunnen dat je al een f13 bak hebt. steek assen van een f10 op een f13 past gewoon.
    wat en hoe f13 naar f15 weet ik niet…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.