x25xe brandstofdruk regelaar

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum x25xe brandstofdruk regelaar

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275137

    Hey leden
    Ik zit met het volgende..
    Ik heb een verstelbare brandstofdrukregelaar van M-tech
    Heb er een week mee rond gereden
    Wat ik vooral gemerkt heb met die verstelbare
    Beter stationair lopen
    Trekt beter van stationair tot 6500 toeren in alle versnellingen

    Wat ik merkte met de standaard 3 bar regelaar
    Onrustig stationair ( motor schud wat meer dan nornaal)
    Trekt minder
    Merkbaar dat de motor wat te kort komt bij volgas

    Mijn vraag is nu.. Kan problemen krijgen met de apk gassen meeting als ik de brandstof druk van 3 bar naar 3,3 a 3,5 bar zet??

    #18308776

    Standaard drukregelaar is 3,5bar.

    Als er een 3bar op zit is er een verkeerde geplaatst.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18308777

    dus dan zou ik um nog wat hoger moeten zetten.. 4 bar ongeveer??
    was bij M-tech geweest om na te vragen op hoeveel bar het normaal stond en die zeiden 3 bar.. en de verstelbare regelaar gaat van 3 tot 5 bar.. maar ik merkte wel met die verstelbare regelaar dat de motor beter/gezonder loopt
    alleen de vraag was dan.. als er meer benzine in gespoten kan worden ( de volle capasiteit) heeft dit effect op de gassen meeting van de APK?? dat deze hoger uitvallen dan volgens de norm voor een v6 is vast gesteld

    of wat zou volgens jouw de beste druk zijn??
    heb `m ook al in het begin verkeerd afgesteld.. stond toen op bijna 5 bar.. hij ging als een trein maarja.. had maar 320 km gehaald op 65 liter benzine…

    #18308778

    3,5bar
    Daar is je ECU op afgestemd

    #18308779

    Als je de druk verhoogt zou je ECU eigenlijk moeten compenseren in zn closed loop setting door korter in te spuiten. En vice versa.
    (Tot een bepaald grens uiteraad)
    Als je steeds vol gas gaat geven (open loop) met een verhoogde druk gaat ie een stuk meer verbruiken omdat er niks bij geregeld wordt via de ECU.

    #18308780

    Ok dus ik zou er dan ook een chiptuning bij moeten pakken om er vol profeit van te hebben??

    #18308781

    Ja en nee… als je meer brandstof gaat inspuiten moet je ook voor meer lucht verzorgen voor een volledig verbranding ie. meer vermogen. Anders gaat je wagen gewoon te rijk lopen wat averrechts zal gaan werken.

    Als de motor beter kan ademen en meer lucht binnen krijgt kan je ECU tot een bepaald grens zelf compenseren.

    Wat heb je nog aangepast aan je blok?

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18308782

    Heb alleen een groep a uitlaat 63mm de kat komt later wel als deze vervangen moet worden.. Qua inlaat valt er weinig te veranderen en ik heb de restricties in de luchtfilterbak weggehaald.. Die buisjes enzo
    Maar ik merkte wel een verschil qua karakter van de motor ook al stond deze regelaar te rijk afgesteld..
    Ik heb um dus nu ook verwijdert omdat ik geen brandstofdrukmeter heb.. Ik kan hem wel ruiken dat de motor veel te rijk liep.. Maar ik merkte wel het bovenstaande dat de motor beter over heen het toeren gebied trok en stationair rustiger liep. Nu loopt hij een beetje te arm en schud de motor merkbaar..

    #18308783

    Wat zou ik dan nog aan de inlaat kunnen doen dat er meer lucht binnen komt??? Of zal zo’n inlaatje van dbilas wat uithalen i.p.v. de standaard luchtfilterbak??

    #18308784

    Ik denk dat je dat het beste aan wim-v6 kan vragen, hij heeft wat meer evaring met opel v6 blokken.
    Andere nokkenassen zal iig een hoop schelen, maar dat is ook gelijk een grote investering aangezien dat er 4stk besteld moeten worden

    #18308785

    Klopt .. Al is dan de afweging of ik 3.0 nokkenassen pak of ook via m-tech een compleet nieuwe set bestel..
    Ik heb al eena in een anders topic zitten denken over en inlaat van een omega.. Die heeft een kortere luchtweg vergeleken met het spinnenweb inlaat van een vectra b

    #18308786

    Vuistregels inlaat:
    *geen overbodige bochten
    *runners zoveel mogelijk gelijk houden (lengte en diameter)
    *alle oneffeheden binnen in traject minimaliseren
    *kalibersprongen zoveel mogelijk vermijden (net als bij een uitlaatsysteem)

    #18308787

    Ok.. Ja en anders wordt het terug naar de tekentafel en iets nieuws bedenken…

    #18308788

    De Omega heeft een kortere powerband dan Vectta-B en Koppel pas bij hoger toeren.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18308789

    Maar dan nog steeds de vraag als ik de regelaar goed afstel en er een chiptuning bij doe.. Zou dan de co waarde hoger uitkomen met de apk?? Aangezien er dan meer benzine binnen komt..

    #18308790

    Een goed afgesteld motor heeft een zo kompleet mogelijk verbranding en dus ook een lage CO.
    Ik zit altijd onder de 0.5% CO met mn c20xe corsa a zonder kat.

    Ik zou niet kiezen voor chiptuning, maar een echte ECU remap waarbij alles op een rollenbank wordt afgesteld tijdens het draaien.
    Zo kunnen ze pas kijken wat je wagen bij welke toerental, motorbelasting, enz. doet en wat nodig is.

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18308791

    Co komt zowiezo niet hoger in Closed loop.
    Of je de druk nu hoger zet of niet.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18308792

    Normaliter is dat het geval.
    Maar ik denk als bart de druk op 5 bar zet en ook nog een kant & klare chip er in laat zetten (ala m-pech) dat het niet goed komt ;)

    #18308793

    Bij 5 bar en veel te rijk lopen begint de auto ook flink naar benzine te stinken… Dus die 5 bar gaat het niet worden maar idd afstellen op de rollenbank met een remap.. Enig idee van een goede remapper en wat er mogelijk is voor een v6??.. Was laatst in den haag en was 2 chiptuners tegen gekomen.. Ik moest bij de handbalstraat zijn..maar weet niet echt of dat een goede is..

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.