heico’s opel d kadettjes

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling heico’s opel d kadettjes

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274766

    hallo mede forum leden

    voor de genen die mij niet kennen
    ik ben max van der heide 16jaar oud uit het friese dorpje sint annaparochie
    samen met mijn vader ben ik veel bezig met auto’s en dan vooral onze d kadetten
    wij hebben 2 d kadett

    mijn bruine word wit kadett 2.0 met dubbele carbs project
    paar jaar terug gekocht zonder moter van mijn vaders collega.
    het plan was een 13s er in hangen puiten en een leuke auto voor als je achtien bent
    dit is inmiddels uit gelopen tot totaale chaos
    foto’s zeggen meer als woorden

    zoals ik hem kocht

    na wat werkzaam heden


    al snel wou ik wat leukers er mee doen grotere moter laag mooie velgen
    binnen kant alles word mee gespoten in de kleur

    zo al een stuk lager

    mooie velgen

    accu bak weg wat verstevigingen

    binnen wielkasten mee spuiten in kleur
    kaal gehaald en in de menie

    en in kleur bijde zijden

    uit eindelijk laag met mooie velgen

    nu nog de grote moter
    ik kon voor een mooi prijsje deze solexen kopen

    ook deze c20ne met 18ekop

    en ik heb nog 2 2.0l blokken liggen maar dat voor later

    nu eerst door met de andere kadett

    witte 16sh kadett
    2 jaar terug samen met met vader gekocht om te slopen
    hij zag er niet uit maar bleek tog wel hard te zijn
    het gaat om een 12s’je uit 83

    zoals we hem kochten:

    al gou zag hij er zo uit

    toen ging hij een tijdje zo door het leven

    toen ging de 12s aan pap
    mocht ook wel na bijna 5 ton
    dus er een 13s uit een e kadett in gehongen.

    12s eruit

    13s er in

    toen moest er ook nog een mooi kleurtje over
    dus wit gemaakt
    en ook voor deze kadett een setje ats cup velgen

    de laatste week zijn we bezig geweest met er een 16sh in tehangen

    de 16sh in de witte d kadett

    13s er uit

    lege moter ruimte beetje opgeknapt en stabiliesator stang er in

    grote voorpoten en gsi remmen

    de 1600 hangend

    eerste start
    https://www.youtube.com/watch?v=z0wl3HegopI” onclick=”window.open(this.href);return false;

    rustig laten warm draaien ging keurig van de automatische shoke af
    ook gelijk ook een hal ontsteking gemonteerd
    grote radiator zat er al in
    tussen door ook nog alle kogelhoesjes vervongen
    niuwe bougies en bougie kabels.
    daar na een test rit gemaakt en wat een beest moter :shock: we zijn zeer tevreden.
    1 nadeel er passen geen 13inc velgen meer onder ook de sr velgen die ik recent had opgeknapt met nieuwe winterbanden passen niet ook niet met spoor vebreders van 1cm :roll:

    dus nu de ats cup er maar weer onder.
    morgen no wat laatste dingetjes doen en kan de bruine de garage weer in

    dat was het tot nu toe wel

    iedereen alvast een fijne jaar wisselling en gelukkig nieuw jaar

    mvg maxkadett

    #18306451

    Goed bezig met die D Kadettjes!

    #18306452

    hallo mede forum leden

    laatst kon ik voor een mooi prijsje aan 2 astra kooien komen.

    die avond gelijk in de auto gepast,
    de kooien hoefden alleen een stukje korter en komen heel mooi uit.



    dat is dan 1 kooi passend mijn vader heeft dezekooi al helemaal geschuurd en gaat 1`deze weken in de witte kadett met 1.6

    dan de andere kooi pas maken voor in de bruine

    ook ben ik begonnen met het tectiel krabben en kaal maken van de achterste wiel kasten van de bruinen zodat deze ook mee gespoten kunnen worden.

    dat was het wel weer!

    mvg maxkadett

    #18306453

    ik introduceer de snowpel kadett

    Christian-tsx zijn tekening een beetje aan gepast en deze of volgende week plasma snijden.
    bedankt Christian

    zondag 2x een 16v spagetie spruitstuk ophalen en dan de flenzen omlassen.

    dat was het wel weer

    mvg maxkadett

    #18306454

    hallo

    zo na een tijdje begint de verzameling motoren aardig groot te worden.
    heb inmiddels een paar 2.0l 8v ‘s

    waar onder

    een c20ne
    deze kon ik voor een mooi prijsje kopen van een crosser hier in de buurt deze man deed hem weg om dat de motor niet compleet was.
    deze motor mist de lmm onstekkings delen en heeft een verknipte kabelboom
    dus wat doen we dan?
    juist we bouwen er dubbele carbs op. king:
    dus op deze motor komt een setje 40’er solexen
    en nog wat andere leuke dingentjes als ik die tegen kom.

    en als laatst
    de c20ne met 18e kop
    deze moter is een prima staat en kompleet ga ik ook niks aan veranderen
    deze moter komt als eerst in de bruine kadett ook vanwege het omkeuren op kenteken. daarna zal deze moter waarschijnlijk in de witte met 16sh komen.

    ook ben ik nog bezig geweest met de bruine kadett
    ik ben flink aan het tectiel krabben geweest
    ook om dat ik dat zo’n leuk werk vind :evil: (not)
    maar zo weet ik wel dat er geen roest is en kan het ook goed behandeld worden.

    zo gaan we mooi langzaam door.

    mvg maxkadett

    #18306455

    hallo

    laatste week bezig geweest met de carrosserie
    eerst een stuk gedemonteerd
    ramen er uit
    hemel
    isolatie
    bumper

    de achter klep viel mij heel erg mee kwa roest, gelukkig maar :D

    ook kwam ik er achter dat de auto achter eens schade heeft ge had aan de bestuurders kant val heel erg mee maar wel de montage punten van de bumper waren slecht

    deze was naar binnen gekreukeld
    hier al weer aardig op zijn plek

    onder het achterlicht zag ik een paar scheuren in de lak ik deed de schroeven draaier er onder en er kwamen hele brokken van af op dit punt zat dus een cm plamuur :shock:

    hier al weer aardig op zijn plek(terug naar buiten gemept)

    later heb ik dit helemaal kaal gemaakt met de flex er zat overal wat vlieg roest onder de lak waarschijlijk niet goed ontvet voor het spuiten.

    later heb ik vooral kleine roest plekjes ontroest aan de achter kant.

    tog wel fijn dat ik ook s’avonds bezig kan nu met de geisoleerde garage
    zo kan ik ivm werk/school tog door de weeks ook wat doen.

    dit was het weer

    mvg maxkadett

    #18306456

    zo na een tijdje weer een update
    heb niet stil gezeten maar ook niet echt veel gedaan.

    als eerst de wielkasten aan gepast zodat ik met de 195 h55 r15 banden kan blijven rijden.

    op de foto is hij helemaal in geveerd (zonder veer) en raakt de band de rand net niet maar voor dat hij hier is zit hij al op de bumpstop.

    achter kant waar de schade zat is nu ook weer mooi.

    ook is deze binnen wielkast ook helemaal kaal gemaakt en staat nu ook in de grond verf. hier bij kwam ik ook nog slecht laswerk tegen zat gewoon over de roest heen gescheten en kon ik er na een paar jaar gewoon weer door heen prikken :?

    en een stukje van het lek bakje

    aan gezien er toch een groep a of n sport uitlaat onder komt,
    komt de inham voor de uitlaat dan toch niet meer uit.
    en ik vind het persoonlijk niet mooi als ze die dan laten zitten,
    dus deze heb ik mooi dicht gemaakt.
    zo gedaan dat het niet opvalt dus ook het overlappende stukje van het achter paneel laten door lopen

    nu verder met de onder kant, reserve wiel bak etc.

    e kadett schotels onder een d 8)

    ook kwam ik er achter dat we vandaag 2 jaar de witte d in bezit hebben :D

    leuk om te zien hoeveel de auto veranderd is
    van een 12sje naar 13s en nu een 16sh met gsi remmen velaging sport schokbrekers stabilisatoren rond om, en nog veel meer
    en er zal ook nog wel veel aangedaan worden in de toekomst

    mijn vader en ik hebben echt zoiets van deze gaat nooit meer weg alleen wanneer hij totallos is of niet meer te redden

    liep laatst wel wat beroerd dus carb er af en deze was erg vies

    vooral te zien links onder in de hoek waar de benzine de carberateur binnen komt

    en sinds de motor in de kadett ligt zuipt hij wel erg veel :shock: bijna nog meer als zijn baasje :P
    en dat de hij niet zo erg toen hij nog in de ascona lag
    :?:
    mischien er tog maar een 2liter in kijken of hij dan zuinigger is.
    maar dat voor later :wink:

    #18306457

    preview

    ook zijn wij 5 mei te zien op het oldtimer evenement hoornsterzwaag.
    ik hoop veel andere opel liefhebbers te zien en te spreken.
    foto’s volgen gou.

    mvg maxkadett

    #18306458

    dus, rollenkooi in een dkadett.
    volgens mij zijn wij nu 1 van de weinigen met een kooi in een d :D

    > hier de foto’s

    zoals te zien kooi zit mooi in de auto en heel strak langs de stijlen.
    het enige wat egt op valt zijn de dwars buizen die van de b stijl naar de wielkuipen gaan.
    en dat voor een rollen kooi die in een cross astra heeft gezeten :lol:
    ook is de bekleding er uit en alle bitumen en is de bodem in kleur gezet.
    we haden wel een beetje roest verwacht onder de pedalen maar gelukkig ,het zag er nog als nieuw uit

    #18306459

    na een tijdje niks gedaan te hebben aan de bruine heb ik eindelijk weer wat vrije tijd gevonden om weer verder te gaan met de kadett –>

    phooah elke keer weer als ik hem op zn pootjes zet verbaas ik mij er over hoe laag de kadett ligt.

    dit keer moest hij even aan de kant voor de kooi

    nog een paar dingen veranderen en toe voegen en dan kan hij er in.

    binnenkort waarschijnlijk weer wat nieuws voor de witte :wink:

    mvg maxkadett

    #18334088

    oke helaas mist er een heel gedeelte uit het topic

    de laatste post van de kooi inbouw had ik gelukkig nog op de mail staan.

    nu over naar de dett

    ik ben nu al een aardig eindje met de kooi.
    deze word volledig gebouwd volgens het FIA reglement,
    pdf: http://www.fia.com/sites/default/files/regulation/file/253%20(2015).pdf
    het kruis heb ik er uit gehaald om dat de kooi te hoog was.
    hij is nu wat korter zo dat het in de kadett past. de “main hoop” (hooft beugel) komt op de drie hoeken naast de achter bank zitting te staan, net een stukje achter de B steil.
    ik heb het kruis aan gepast zodat deze hoger in de kooi kwam.

    hier is goed te zien waar de hooft beugel staat.
    hij staat vrij ver naar achteren voor maximale stoel ruimte + er kunnen nu ook buizen in waar aan de gordels gemonteerd kunnen worden. (alles staat er los in)
    [url=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161103_152747_zpsjg5yh9qt.jpg.html][img]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161103_152747_zpsjg5yh9qt.jpg[/img][/url]

    de kooi komt op verschillende plaatsen tegen de carrosserie aan en staat zo hoog mogelijk.
    om de bovenkant van de buizen die van af de a steil komen te lassen ga ik gaten in de bodem maken waar door het achterste gedeelte kan zakken waar door ik er boven op ook bij kan.

    buis tussen de a steil, deze is niet verplicht volgens de FIA maar zorgt voor een hoop stevigheid bij een zijwaartse impact
    (ligt op de foto er los voor)

    [url=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161108_170411_zpsnaklr4cn.jpg.html][img]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161108_170411_zpsnaklr4cn.jpg[/img][/url]

    deze buis kan tevens goed gebruikt worden om een dashboard op te monteren (natuurlijk op steuntjes die op de buis worden gelast).

    om de mooie inhammen op de buizen te krijgen gebruik ik deze dingen.

    [url=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161108_170359_zpsadmuchhx.jpg.html][img]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161108_170359_zpsadmuchhx.jpg[/img][/url]

    wikkel een stuk papier om de buis heen dan 50x met tape er om heen dan knip ik de inham er uit zo dat deze perfect op de andere buis past. daar na kun je deze om elke buis heen schuiven met de marker of een spuitbus er omheen en weet je precies wat je er uit moet snijden/slijpen.

    dan krijg je dit
    [url=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161108_170530_zpsimjwzqu5.jpg.html][img]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161108_170530_zpsimjwzqu5.jpg[/img][/url]

    staat ook een handige video op youtube die goed uitlegt hoe je dit ook kan doen.
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=mHBanmfn_CA[/url]

    volgende op de lijst is het kruis in het dak deze is bijna af dus foto’s volgen gou.

    ook ben ik al begonnen met het ontwerp van de voet platen. deze moeten een minimaale opp hebben van 120cm2

    [url=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161108_170436_zpsj5pnn449.jpg.html][img]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161108_170436_zpsj5pnn449.jpg[/img][/url]

    onder de hoofd beugel komen rechtedriehoeken van 14 bij 19 cm

    nog wat random foto’s

    [url=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161103_155113_zps5byaw4ex.jpg.html][img]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161103_155113_zps5byaw4ex.jpg[/img][/url]

    [url=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161103_152457_zps3bj3yyfi.jpg.html][img]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161103_152457_zps3bj3yyfi.jpg[/img][/url]

    [url=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161103_155203_zpson1njhgx.jpg.html][img]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161103_155203_zpson1njhgx.jpg[/img][/url]

    de echte update:

    het kruis in het dak is klaar

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161202_194323_zpsl15sqer8.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161202_194323_zpsl15sqer8.jpg[/IMG][/URL]

    volgens het regelement mag dit kruis de vorm van het dak volgen.
    dus heb ik aan de voor en achterkant bochten van ong. 15 – 20 graden.
    en zit nu stijf tegen het dak aan.

    ter verduidelijking
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/kooi_zpskpkkdsvt.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/kooi_zpskpkkdsvt.jpg[/IMG][/URL]

    dit is gedaan voor maximale hoofd ruimte, je wilt natuurlijk niet continu met je helm tegen de kooi aan zitten als je het circuit rond gaat.
    vaak zie je foto’s van kooien van bedrijven die er heel mooi uit zien maar als je wat verder kijkt dan de mooie glimmende lak zie je vaak dat kooien slecht op maat gemaakt zijn want om net als mij met de buisen tegen het casco aan te komen een hoop tijd kost en tijd=geld.
    dit is ook de grootste reden warom ik besloten heb om het zelf te doen plus ik heb er ook een hoop van geleerd.
    ik ga morgen beginnen aan de kruisen in de deur opening dus dat zal ook wel de volgende update worden.

    ook ben ik nog een leuk stukje 80’s tupperware tegen gekomen.

    we kennen naartuurlijk allemaal de achteraam jaloezie’en.
    die voor de kadetten met een korteklep kom je nog wel eens tegen wij hebben er ook 1 op de witte.
    die voor de lange klep zijn er al een stuk minder.
    en hier voor zijn er meerdere types

    1. het “hekwerk” wat de hele kofferklep bedekt.
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/10407587_10152233244938803_6125530117369663724_n_zpsb2f6b967.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/10407587_10152233244938803_6125530117369663724_n_zpsb2f6b967.jpg[/IMG][/URL]

    2. één die alleen op het raam zit waar de ruitenwisser onderdoor kan.
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/15241400_1590449064317762_7648754030456648471_n_zpsmclib00b.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/15241400_1590449064317762_7648754030456648471_n_zpsmclib00b.jpg[/IMG][/URL]

    en dan nr 3 die veel mensen en zelfs d kadett eigenaren niet kennen.
    en laat dat nou de gene zijn waar ik al heel lang naar opzoek was.
    ja je leest het goed WAS!

    tadaa!
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161202_151036_zpsqvc9lhh5.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161202_151036_zpsqvc9lhh5.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161202_151403_zpskc5ro7mz.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161202_151403_zpskc5ro7mz.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/IMG_20161202_150633_zpse0mubmbb.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/IMG_20161202_150633_zpse0mubmbb.jpg[/IMG][/URL]

    het type voor een kadett met lange klep zonder ruitenwisser.
    ik ken maar 1 andere in nl die zit op een mat groene d kadett met16v.
    al sinds ik als klein jochie met mn kadettje bezig was ben ik opzoek geweest naar dit type jaloezie.

    de 1 vind het niks en de anders is helemaal gek van die dingen en ik ben daar 1 van.

    mij krijg je niet meer stuk eindelijk na een lange zoek tocht tog 1 kunnen vinden.

    dat was het wel weer tot zover

    -maxkadett

    #18337500

    zo eindelijk de “update” !

    laatste tijd is er een hoop gebeurd.

    in ieder geval, de motor uit gebouwd zo dat we beter bij de slechte plekken konden en de motor ruimte spuiten.

    sorry voor de soms wazige en slecht belichte foto’s.
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170102_184423_zps3plepuu3.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170102_184423_zps3plepuu3.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170102_184406_zpsdkjysa5r.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170102_184406_zpsdkjysa5r.jpg[/IMG][/URL]

    samen veilig en droog in de garage

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170102_184440_zpsmzbvdwsk.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170102_184440_zpsmzbvdwsk.jpg[/IMG][/URL]

    het beest!

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170102_184342_zpsh0w4kcmz.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170102_184342_zpsh0w4kcmz.jpg[/IMG][/URL]

    na wat krabben kwamen de slechte plekken al te voorzchijn.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170102_192514_zpsfczteiau.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170102_192514_zpsfczteiau.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170102_192525_zpsmc2prm7q.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170102_192525_zpsmc2prm7q.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170102_192537_zpsdxivfzgi.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170102_192537_zpsdxivfzgi.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170102_192638_zpsf7wtulhd.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170102_192638_zpsf7wtulhd.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170102_192704_zps3lw3qkj2.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170102_192704_zps3lw3qkj2.jpg[/IMG][/URL]

    inmiddels spatbord er ook af.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170103_131906_zpslgakqtxo.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170103_131906_zpslgakqtxo.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170103_131914_zpsxbuyrfon.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170103_131914_zpsxbuyrfon.jpg[/IMG][/URL]

    radiateur en andere aanbouw delen gedemonteerd.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170103_131947_zpsccbwuzyw.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170103_131947_zpsccbwuzyw.jpg[/IMG][/URL]

    toen kon de motor zakken samen met de bak en aandrijf assen.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170103_180426_zpsl1cbvytj.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170103_180426_zpsl1cbvytj.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170103_180433_zpscsyrmzlf.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170103_180433_zpscsyrmzlf.jpg[/IMG][/URL]

    na flink wat schuren en tectiel krabben en een paar rotte delen er uit geslepen.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170103_213336_zps8un19gkc.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170103_213336_zps8un19gkc.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170103_213345_zpsx92wlbr8.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170103_213345_zpsx92wlbr8.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170103_213355_zps8jm5ww82.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170103_213355_zps8jm5ww82.jpg[/IMG][/URL]

    bijrijders kant was nog in knappe staat aangezien deze een tijd terug al was aangepakt.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/CAM00269_zpscv0usd7e.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/CAM00269_zpscv0usd7e.jpg[/IMG][/URL]

    toch wat gaten kunnen maken.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_125653_zpsgg6nmvhi.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_125653_zpsgg6nmvhi.jpg[/IMG][/URL]

    kabelboom en ruitenwisser vloeistof tankje verplaatst naar de achterkant van het schutbord.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170110_150554_zpspykrzwhz.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170110_150554_zpspykrzwhz.jpg[/IMG][/URL]

    keien vanger hing van tectiel en plamuur aan elkaar :shock:

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170103_180426_zpsl1cbvytj.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170103_180426_zpsl1cbvytj.jpg[/IMG][/URL]

    laswerk bijrijders kant.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_140718_zps08t5xfov.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_140718_zps08t5xfov.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_140725_zpsj6qcyezu.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_140725_zpsj6qcyezu.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_154014_zpseguszjhu.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_154014_zpseguszjhu.jpg[/IMG][/URL]

    oortje andere kant en naast de schotel bestuurderskant.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_140741_zpsuhm6mn1u.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_140741_zpsuhm6mn1u.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_154040_zps8d2cqpzd.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_154040_zps8d2cqpzd.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_175918_zpsxyeptczt.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_175918_zpsxyeptczt.jpg[/IMG][/URL]

    die zit wel vast :lol:

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_175935_zpsltz8ktco.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_175935_zpsltz8ktco.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_175945_zpse5gdl766.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_175945_zpse5gdl766.jpg[/IMG][/URL]

    en daarna in de menie.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_194337_zpsan0y7ax9.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_194337_zpsan0y7ax9.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_194346_zpsmuujcvkm.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_194346_zpsmuujcvkm.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_194356_zpsgwdygwdz.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_194356_zpsgwdygwdz.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_194405_zpsfjbmfd5i.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_194405_zpsfjbmfd5i.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170104_194413_zps9gsboxkp.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170104_194413_zps9gsboxkp.jpg[/IMG][/URL]

    daarna verder met de keien vanger, inmiddels was er niks meer van over.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170106_132102_zpsjv5tzrjn.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170106_132102_zpsjv5tzrjn.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170106_132134_zpsqu2hrgts.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170106_132134_zpsqu2hrgts.jpg[/IMG][/URL]

    helaas weinig foto’s van het las proces, maar hier het resultaat.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170108_171302_zpskxmchhpx.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170108_171302_zpskxmchhpx.jpg[/IMG][/URL]

    daar na verder geschuurd, in de primer en daarna weer mat zwart!

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170108_171743_zpsxycrtz8s.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170108_171743_zpsxycrtz8s.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170108_171757_zpswhcikkxf.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170108_171757_zpswhcikkxf.jpg[/IMG][/URL]

    ook moest de radiateur balk vervangen worden.
    deze is gemaakt van een u profiel met daar op de originele voetjes gelast.
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170108_171811_zps46ospky5.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170108_171811_zps46ospky5.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170108_171829_zpsi7ygeuqu.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170108_171829_zpsi7ygeuqu.jpg[/IMG][/URL]

    en tadaa! weer zwart. 8)

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170108_181242_zpspphd7hxc.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170108_181242_zpspphd7hxc.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170108_181317_zpsegfjtwei.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170108_181317_zpsegfjtwei.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170108_193153_zps15xbnrwy.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170108_193153_zps15xbnrwy.jpg[/IMG][/URL]

    spatborden ook ingekort.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170110_150618_zpsuwqge5jm.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170110_150618_zpsuwqge5jm.jpg[/IMG][/URL]

    weer wat onderdelen terug geplaatst.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170110_150647_zpsicybzoyo.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170110_150647_zpsicybzoyo.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170110_172617_zps0xnnxblb.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170110_172617_zps0xnnxblb.jpg[/IMG][/URL]

    deze ruimte moet ook gevuld worden met een kracht bron.
    dit maal een c20ne met 18E kop.
    vandaar ook mijn vragen over de 18E bedrading aan gezien deze motor word aan gestuurd door het 18E L-jetronic systeem.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170110_183255_zps9xjvynns.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170110_183255_zps9xjvynns.jpg[/IMG][/URL]

    bedoeling is dat deze motor er voorlopig in blijft, en dat de auto wat beter te gebruiken is voor normaal vervoer.
    al hebben we een hoop plezier gehad met de vorige motor was deze eigenlijks bedoeld voor de bruine daar voor word hij nou klaar gemaakt.

    klaar voor installatie!
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170110_183858_zpsv5e5hzcl.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170110_183858_zpsv5e5hzcl.jpg[/IMG][/URL]

    en hangend in de steunen.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170111_151552_zpsku8c0jpx.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170111_151552_zpsku8c0jpx.jpg[/IMG][/URL]

    dit maal ook een olie koeler geplaatst

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170112_195751_zpsualrkkz6.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170112_195751_zpsualrkkz6.jpg[/IMG][/URL]

    hier miste nog wat.
    tot nu toe nog geen luchtfilterbak kunnen vinden, dus van mp een “sport filter” op gehaald en zelf een adaptor gemaakt.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170112_210507_zpshmrl1qoa.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170112_210507_zpshmrl1qoa.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/witte%20d%203_zpsmxcltbmo.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/witte%20d%203_zpsmxcltbmo.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/witte%20d%205_zpseb2kg9qg.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/witte%20d%205_zpseb2kg9qg.jpg[/IMG][/URL]

    terwijl ik bezig was met het opbouwen heeft mijn vader de benzinetank roest vrij gemaakt en omgebouwd naar een injectie tank (extra 8mm aanvoer + een bakje in de tank zo dat de pomp niet droog kan lopen).

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170112_210450_zps4xoasihw.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170112_210450_zps4xoasihw.jpg[/IMG][/URL]

    daarna de binnen schermen afgewerkt.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170114_120606_zpsrntbg6xi.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170114_120606_zpsrntbg6xi.jpg[/IMG][/URL]

    en in het zwarte goud.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170114_161824_zpsoycazi9j.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170114_161824_zpsoycazi9j.jpg[/IMG][/URL]

    idem. voor bestuurders kant.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170114_161845_zps7akcvxr2.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170114_161845_zps7akcvxr2.jpg[/IMG][/URL]

    spatborden hadden ook wat aandacht nodig.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170114_231636_zpstqekktn9.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170114_231636_zpstqekktn9.jpg[/IMG][/URL]

    de neus weer kompleet.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170115_201959_zpsuskung75.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170115_201959_zpsuskung75.jpg[/IMG][/URL]

    indicatie van hoe de hoeken onder de bumper er uitzien.

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/20170115_202706_zpsbdoow9ej.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/20170115_202706_zpsbdoow9ej.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/witte%20d%206_zpswf7olqop.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/witte%20d%206_zpswf7olqop.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/witte%20d%201_zpsxxqydw5u.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/witte%20d%201_zpsxxqydw5u.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/witte%20d%202_zps9vg3dqrq.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/witte%20d%202_zps9vg3dqrq.jpg[/IMG][/URL]

    en nog 1 van de motor ruimte

    [URL=http://s125.photobucket.com/user/maxkadett/media/witte%20d%204_zpslrtljbvg.jpg.html][IMG]http://i125.photobucket.com/albums/p64/maxkadett/witte%20d%204_zpslrtljbvg.jpg[/IMG][/URL]

    zitten al weer aardig wat uurtjes in.
    binnen kort meer!

    mvg -maxkadett

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.