Roest:
Chassis balkjes voor (onder de auto thv voetenruimte)
Dorpels
Wielranden
Achterchassis bij veerschotels
Achterchassis tegen achterbumper
Onderste radiateurbalk
Kofferklep rond slot, ruitenwissergat, onderaan de spoiler (indien asnwezig)
Rand motorkap.
Motoren:
8V motoren kennen weinig problemen.
Olilekkage van klepdeksel kost 4euro onderdelen en 15minuten knutselen.
1.4-16V / 1.6-16V
Willen nog wel olie verbruiken.
Koppakking zwak.
1.0-12V – 1.2-16V
Ketting wil rekken, kettingspanner gaat wel eens kapot.
(Langer Rammelen bij koude start, tikkend geluid bij stationair bij GOED WARM gereden motor).
1.5D 1.7D 1.5TD.
Betrouwbare en fijne kilometervreters.
Radiateur wil wel dicht gaan zitten (snel oplopen temperatuur bij vragen van veel vermogen).
Dynamo en Startmotor willen wel eens stuk gaan (geen moeilijk werk dede te wisselen).
En ja een Isuzu diesel is geen Isuzu diesel als ze geen olie zweet of lekt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini