Rekord c vastegelopen (andere motor maar wat?)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord c vastegelopen (andere motor maar wat?)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274672

    hallo,
    mijn rekord c met 1.9s motor is helaas vastgelopen. (4bak schakel)
    nu wil ik er wat anders inhangen ipv het oude blok reviceren.
    ik zat te denken om een wat moderner blok met injectie.
    dit omdat het wat betrouwbaardere techniek is en wat pittiger.
    ik zat zelf te denken aan een c20ne of xe of iets dergelijks.
    of zijn er nog andere leuke goedkope motors om in te bouwen.
    liefst zo makkelijk mogelijk passend.
    de auto is nog van top tot teen orgineel dus ga liever niet slijpen en doen in de auto zelf.
    maar nu mijn vraag welke motor en bak combinaties een beetje fatsoenlijk in te bouwen zijn.
    en wat heb ik allemaal nodig. heb niet echt sleutelruimte dus moet eigenlijk alle onderdelen verzamelen en dan inbouwen.
    dat het niet een lang project word zeg maar.
    ben inmiddels ook al veel geld kwijtgeraakt aan deze auto dus moet liever niet te duur worden.
    en dacht c20ne heb je al voor 100 euro
    alvast bedankt

    #18305606

    (D)OHC hoeft niet betrouwbaarder te zijn dan CIH.

    (D)OHC blokken kosten niet zoveel inderdaad, maar de bakken voor RWD zijn wel een stuk duurder. Manta/Rekord E 1.8s bak kun je gebruiken, maar da’s direct een van de duurste oplossingen. Iets goedkoper is een Omega A 1.8/2.0 bak, maar dan heb je meer werk aan je aandrijfas.
    Verder heb je nog carter en motorsteunen nodig, maar zoek maar eens hier op het forum. Is al tig keer besproken.

    #18305607

    okee, zit nu te denken om mischien toch maar weer een cih te pakken. dat is dan wel het makkelijkst.
    maar stel ik pak een 1.6 1.9 2.0s dat maakt kwa onderdelen niks uit kan dit er zo in?
    mvg nick

    #18305608

    yep, kan er zo in
    1.6, 1.9, 2.0, 2.2 en 2.4 is qua buitenkant hetzelfde
    eventueel carterpan overzetten ,oliepeilstok verplaatsen en klaar
    het meeste werk ga je hebben als je van 4bak naar 5bak wil gaan (tunnel aanpassen, schakelgat verplaatsen en cardanas )

    #18305609

    kan nu een 2.0 cih kopen met een multipointinjectie en 110pk uit een rekord e
    kan ik mijn carberatuer en uitlaat hierop monteren?
    en moet ik dan de carberateur ook afstellen oid?

    #18305610

    waarom niet die injectie behouden? :hmmz

    #18305611

    Inderdaad het is wat meer werk…maar gewoon de injectie behouden, en mocht er nog een vijfbak aan die 2liter hangen gelijk meenemen! Het is de ombouw meer als waard je hebt daarna een veel fijnere auto!

    #18305612

    Injectie er op houden! Kost wat aanpassing (niet eens heel veel) en dat gaat echt wel rap van zijn plek! 5 bak er achter en je bent klaar.

    #18305613

    Maat van.me
    Die heeft nog.wel zo n.gasmenstuk over
    voor n cih 2.0 op injectie

    Dan ben je helemaal het heertje
    Kun je net als met carburateur gewoon schakelen
    Tussen gas en benzine….

    #18305614

    jaa injectie heb ik ook liever maar heb de ruimte niet om dit aan te passen, tank aanpassen lukt me nog wel maar zit met kabelboom.
    ben geen held met electro en weet niet hoe dit zit.
    welke aanpassing moet je hiervoor maken

    #18305615

    steld weinig tot niets voor
    mits je de motorkabelboom en injectie computer erbij hebt ;)

    mocht je interesse hebben in de gas delen voor de cih 2,0
    stuur me dan je mail adres even in een pb

    dan gaaf ik dat aan m,n maat door
    regel je t verder met hem ;)

    #18305616

    @kadettilac18 wrote:

    jaa injectie heb ik ook liever maar heb de ruimte niet om dit aan te passen, tank aanpassen lukt me nog wel maar zit met kabelboom.
    ben geen held met electro en weet niet hoe dit zit.
    welke aanpassing moet je hiervoor maken

    de LE jetronic injectie heeft in principe ‘standalone’ electronica. Het heeft 12V, geschakelde 12V van je contactslot en massa nodig van je voertuig.

    Je donormotor/injectiesysteem wel zo compleet mogelijk kopen, anders is het wel een uitzoekwerk.

    L jetronic (grijze injectoren) heeft wat meer componenten maar is in principe vergelijkbaar.

    Ik vergeet vast nog het een en ander, maar Henk heeft in het CIH gedeelte een sticky topic over ombouw van carb naar injectie waar alles haarfijn is uitgelegd.

    #18305617

    hoe kan ik het gaspedal verhaal oplossen heb nu stangenstelsel en heb straks kabel.
    hoe hebben jullie dit opgelost

    #18305618

    kabel combineren met stangenstelsel
    is helemaal niet moeilijk

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.