Unlimited Tuning: Astra J 140 Pk

Forumindex Forums Modellen Astra Unlimited Tuning: Astra J 140 Pk

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274606

    Hallo allemaal,

    Gisteren ben ik met mijn Astra (juni 2014) bij Unlimited Tuning in Amersfoort geweest.
    Al een tijdje was ik aan het twijfelen maar na de vele positieve reacties hier (en toe aan iets meer pit) een afspraak gemaakt voor de normale tuning met Dyno test.

    Ontvangst was prima met een lekkere kop koffie en duidelijke uitleg over wat ik kon verwachten.
    Zo’n kleine 1,5 uur later was de auto klaar en Dave vertelde enthousiast wat de resultaten waren: Bleek dat de motor vóór tuning geen 140 Pk had maar slechts 130 :(
    Schijnt gebruikelijk te zijn dat dat wat afwijkt…
    Na de tuning heb ik bijna 170 Pk met een koppel van 262 Nm tegen 130 Pk met 190 Nm koppel.

    Al met al mooie waarden en bij de proefrit was het verschil ook duidelijk merkbaar. De auto rijdt veel soepeler en voelt minder stug aan. Ook lijkt het doorschakelen van 1e naar 2e versnelling veel soepeler te gaan.

    Over het verbruik kan ik nog niks zeggen, dat houdt ik wel bij maar daarvoor moet ik nog wat meer rijden om een verschil te kunnen merken.

    Kortom, TOP en een echte aanrader om te laten doen!
    Dave, Jeroen en Jeffrey, Bedankt!

    Grtz,
    Nick

    #18304961

    Ik snap de reacties niet hè ze claimen bij It vermogen op de wielen te meten. Jij zegt bleek geen 140 pk? Als je 130pk op de wielen hebt heb je wel meer dan 140 aan de krukas. Ben ook wel benieuwd naar de uitdraai, want vaak klopt daar ook niet veel van. En hebbe ze gerommeld met schalen.

    #18304962

    Resultaten klinken goed, maar zou inderdaad ook de grafieken er wel bij willen zien.

    #18304963

    De grafiek kan ik er nog wel bij zetten maar dat gaat morgen worden. Heb hem niet bij de hand nu.

    #18304964

    Hey Nick,

    Bedankt voor je review en nog veel plezier er van!!


    @Haasje17
    : Bij een handgeschakeld auto meten wij het vermogen op de krukas. Bij een automaat is niet mogelijk om de weerstand goed te meten dus daarbij meten we de waardes op de wielen. Vervolgens geven we de klant een indicatie van het verlies in procenten zodat het toch duidelijk is hoeveel vermogen men op de krukas heeft.

    Bovenstaande Astra was handgeschakeld. De waardes zijn dus ook de waardes netto op de krukas :thumb

    #18304965

    Hierbij nog de grafiek,

    Nick

    #18304966

    Ik ben wel nieuwgierig hoeveel zuiniger een auto er nou van wordt ? Zou je dat kunnen posten als je resultaten hebt ?

    #18304967

    Ja, zal ik doen ;)

    #18304968

    @Unlimited Tuning wrote:

    Hey Nick,

    Bedankt voor je review en nog veel plezier er van!!


    @Haasje17
    : Bij een handgeschakeld auto meten wij het vermogen op de krukas. Bij een automaat is niet mogelijk om de weerstand goed te meten dus daarbij meten we de waardes op de wielen. Vervolgens geven we de klant een indicatie van het verlies in procenten zodat het toch duidelijk is hoeveel vermogen men op de krukas heeft.

    Bovenstaande Astra was handgeschakeld. De waardes zijn dus ook de waardes netto op de krukas :thumb

    Dat wil dus zeggen, dat de eerdere verhalen over wielvermogen allemaal broodje aap zijn?
    Das mooi dan wat dus toch wel ergens bekend gemaakt had mogen zijn.

    Wat dus wil zeggen dat klanten eerder allemaal voor het lapje zijn gehouden.

    #18304969

    @Haasje17 wrote:

    @Unlimited Tuning wrote:

    Hey Nick,

    Bedankt voor je review en nog veel plezier er van!!


    @Haasje17
    : Bij een handgeschakeld auto meten wij het vermogen op de krukas. Bij een automaat is niet mogelijk om de weerstand goed te meten dus daarbij meten we de waardes op de wielen. Vervolgens geven we de klant een indicatie van het verlies in procenten zodat het toch duidelijk is hoeveel vermogen men op de krukas heeft.

    Bovenstaande Astra was handgeschakeld. De waardes zijn dus ook de waardes netto op de krukas :thumb

    Dat wil dus zeggen, dat de eerdere verhalen over wielvermogen allemaal broodje aap zijn?
    Das mooi dan wat dus toch wel ergens bekend gemaakt had mogen zijn.

    Wat dus wil zeggen dat klanten eerder allemaal voor het lapje zijn gehouden.

    Ik heb mijn auto in de zomer ook laten chippen bij UT.

    Wat ik standaard te zien kreeg met een uitdraai was het krukasvermogen, vervolgens gevraagd om het wielvermogen en hier kreeg ik ook netjes een uitdraai van.

    #18304970

    Ik heb meerdere keren op de bank gestaan altijd verteld tegen mij wij meten wiel vermogen. Krukas vermogen kunnen we niet meten.

    Laten chip op maat, dbilas chip konden ze niet uitlezen en chippen. Dis naar de dealer originele software erin, toen chippen op maat. De niet op maat geschreven dbilas chip was kwa vermogenscurve 10 keer beter. Maar mooi kwijt.

    Ze konden hem eerst helemaal niet chippen, ze zelfs geholpen met de juiste software voor het chippen van een z16xe en z16se.

    Ook geholpen met uitbouw van een ecu van een BMW.

    Uiteindelijk ergens anders laten chippen, waar Wel naar lama waardes wordt gekeken en daadwerkelijk perfect gechipt wordt.

    Kortom lang verhaal waar ik kort over kan zijn, chique ontvangst, chippen eigenlijk allemaal net niet. Ook daar gezeten toen er chips hersteld werden naar origineel bij andere klanten.

    Buiten chippen geen of weinig verstand van mechanische aspect van tuning. Ofwel ziet er leuk uit veel goede ervaringen, maar wanneer het beter lijkt te rijden is het maar de vraag of dat het allemaal wel goed is afgesteld.

    Mijn z16xe liep op spmmige vlakken veel te arm, waardoor die dus bij veelvuldig gebruik van het vermogen makkelijk stuk had kunnen lopen.

    #18304972

    Interessant om even mee te lezen. Ben het zelf namelijk ook van plan bij Unlimited tuning dit jaar.
    Ik ben nog wel benieuwd naar 2 punten:
    1) is het verbruik ook beter geworden? Kun je daar al iets over zeggen?
    2) Hoe zit het met storingsgevoeligheid? Ik hoor vaak dat er wel veel errors kunnen ontstaan. Kan iemand daar nog iets over zeggen?

    Bedankt alvast :).

    ow ja…. en natuurlijk de beste wensen nog ;)

    #18304971

    Over het verbruik kan ik nog weinig zeggen. Heb vorige week getankt maar dat was een halve tank voor en een halve tank na de tuning. Volgende tankbeurt is volledig met tuning dus dan kan ik wellicht wat meer vertellen.

    Wat die storingen betreft geen idee. Alles functioneert normaal zoals voorheen.

    Nick

    #18304973

    Oke, thnx. Wacht ik nog even af.

    Misschien dat @unlimitedtuning daar nog iets over kan zeggen?

    #18304974

    Hey Nick.

    Kan je al iets zeggen over het verbruik en je ervaring tot nu toe?

    Ben erg benieuwd!

    Dillenvd

    Sent from my iPad using Tapatalk

    #18304975

    Hey Dillen,

    Afgelopen week getankt maar het verbruik is tot op heden gelijk gebleven.
    Echter…Laatste tijd was het wat kouder (altijd een wat hoger verbruik) en heeft de auto een aantal keer stationair gedraaid tijdens het krabben.
    Zoals ik het dus nu inschat lijkt het verbruik wat te dalen maar kan ik het nog niet echt precies zeggen.

    Ik houd het in de gaten en laat het weten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.