thermostaat.

Forumindex Forums Modellen Corsa thermostaat.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274519

    Hallo even voorstellen. mijn naam is Ron en ik ben nieuw hier. Ik heb afelopen weekend een corsa B 1.4swing gekocht. eerst was het goed maar nu blijkt dat mijn temperatuurmeter net even boven het blokje staat en niet gewoon op 90 graden is dit normaal of hoort die echt 90 graden aan te geven. mijn kachel word wel gewoon netjes warm. zou dit kunnen duiden op een thermostaat en zo ja waar bevind die zich….

    #18304306

    Voor de thermosstaat moet de distributieriem los bij de kleine 8klepper motoren.

    Deze zal ook wel de oorzaak zijn van het niet voldoende warm worden van de motor.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18304307

    Hmmmm das dan weer jammer. Gaat weer geld kosten. Is dit schadelijk aan je motor als je er mee door blijft rijden?

    #18304309

    Nee maar hij gaat wel meer zuipen

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18304310

    Kan het ook aan de temperatuursensor sensor liggen die van de teller. En weet iemand waar ik die kan vinden. Of een foto er van heeft. Of mischien ontluchten zou dat een oplossing zijn.

    #18304308

    Zou evt wel aan die sensor kunnen liggen jaa maar volgens mij kan daar niet veel aan kapot

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18304311

    Kan dat geen kwaad Ivar, altijd met koude motor rijden??
    Koude ritten zijn niet goed voor een automotor.

    Het zal niet direct schadelijk zijn.
    Maar het versnelt wel het vervuilingsproces van de interne motor en motorolie.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18304312

    Op n gegeven moment warmt ie toch op met een kapotte thermostaat

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18304313

    Ivar, dat vind ik ook nogal een gevaarlijke uitspraak dat het geen kwaad kan. De slijtage met koude motor is wel degelijk hoger. Hoe kouder de motor, hoe dikker de olie, hoe moeilijker rond te pompen en dus minder smering en dus meer slijtage.

    Tel daarbij op wat Wim zegt, dat je motor nog meer vervuilt door alle onverbrande resten die achterblijven in je motor. De levensduur zal behoorlijk afnemen..

    #18304314

    Dat klopt maar bedoelde t meer in de zin van dat je er wel gwn mee kunt rijden

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18304315

    Leuk dat jullie allemaal reageren hoor. Maar nu de vraag wat is het verstandigste als ik zo de meter inschat denk ik dat de temperatuur ongeveer 70 graden is of word. Alle slangen worden wel warm tevens ook de radiateur. Ook zit er geen lucht in het systeem. Heb alleen de sensoren nog niet bij langs geweest omdat ik niet weet waar zich die bevinden.

    #18304316

    Is dus NIET goed voor de motor, dus gewoon de thermostaat vervangen!

    #18304317

    Het is zeker wel wijs om de thermosstaat te vervangen.

    Je kunt er wel mee rijden, maar het is verstandig deze wel te gaan vervam
    Ngen met der tijd.

    Helaas is vaker de thermosstaat kapot dan dat het een sensor is.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18304318

    Is dit duur? En zelf te doen. Bij deze type motoren zit de thermostaat als het goed is achter de distributie riem. Want die is namelijk 40.000 km net vervangen.

    #18304319

    Distributie moet los.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18304320

    Het rare is. Als ik hem een tijdje stationair laat draaien en even met de sensor bezig ga gaat hij netjes naar de 90 graden. Zodra ik begin te rijden zakt hij weer naar de 70 als 80 graden. Zou het dan toch de sensor zijn?

    #18304321

    Nee juist de thermosstaat.

    Als je rijdt heb je rijwind koeling.
    Als je stilstaat niet.

    Dus bij stilstaande auto gaat altijd de temperatuur omhoog.
    Zelfs met goede thermosstaat.
    Temperatuur zal dan van 90 naar 95 / 100graden klimmen en dan gaat de koelvin aan.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18304322

    Ok dank. Dan ga ik es even vragen wat de kosten zijn om die te vervangen. Ik hoop dat dit het probleem oplost. Dank jullie voor alle hulp.

    #18304323

    Vervelend bij dit type is dat de thermostaat achter de distributie zit, maar als jezelf een beetje handig bent is het goed te doen. Voordeel bij dit blok is dat er goed bij kunt. Onderdelen zijn relatief goedkoop.

    #18304324

    Waarschijnlijk komt het door het tikken van de kleppen zeggen ze.. nu blijkt dat dit type blok hydraulische kleppen heeft en zichzelf stellen. Dus zouden die vervangen moeten worden…. word weer een duur grapje. En ja handig ben ik wel maar heb niet de ruimte of een brug.

    #18304325

    Tikken van de motor heeft niks met de motortemperatuur te maken.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18304326

    Hetzelfde probleem komt bij mij ook voor. De meter in het klokkenhuis komt maar net omhoog, de meter is goed maar de thermostaat niet. De thermostaat werkt wél anders geeft de meter vrijwel niets aan.

    Bij mij is het dat de thermostaat netjes open en dicht gaat, maar hij blijft te lang open staan. Hierdoor komt de motor niet netjes op bedrijfstemperatuur. Wanneer je de thermostaat vervangt zou ik ook gelijk even kijken naar de distributieset, wanneer deze ook binnen korte tijd vervangen moet worden zou ik dat gelijk meenemen, scheelt weer kosten. Voor het vervangen van de thermostaat moet sowieso de distributieriem er af gehaald worden. Zoals Wim-V6 aangeeft (bovenin)

    #18304327

    De termostaat werkt ook wel want die gaat netjes omhoog dan zakt hij weer bij hoge snelheid klimt hij netjes naar de 80 a 90 graden. Bij snelheden van 50 a 60 km/u staat de meter net boven het blokje. En klopt het dat bij deze auto de distributie set elke 60.000 km vervangen moet worden?

    #18304328

    Thermostaat defect, als de thermosstaat goed werkt blijft de temperatuur tussen de 85 & 95 graden.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18304329

    Klopt wat Wim V6 zegt. De thermostaat regelt in principe de temperatuur. In jullie geval blijft ie (deels) openstaan. Bij de mijne bleef hij dicht, motor word dan te warm. Heb je ook geen keus, je moet dan direct de thermostaat vervangen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.