@Pitbullpietje wrote:
Welkom bij de club. ;)
Als de auto op zijn pootjes staat, is het steunpunt het rubber blok op de veerpoot.
Aan de andere kant van de carosserie zit een schotel die ervoor zorgt dat de veerpoot niet naar beneden valt.
Hier zit een berg ruimte tussen die blijkbaar zo hoort.
Als je dus de auto opkrikt, zakt de veerpoot naar beneden, en hangt aan die schotel.
Hier kan je de verticale speling in voelen.
Afhankelijk van hoe het versleten is, wel 1,5cm.
Ik heb de blokken vervangen, en de speling is “nog maar” een halve cm.
Oke, bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad door dat dat zo werkte, maar de hoeveelheid speling die ik voelde vond ik een beetje zorgwekkend.
Ik schat dat bij mij de speling een halve cm is, maar zelfs dat vond ik nog best veel. Na constateren hiervan had ik ook het idee dat de auto minder lekker reed, maar dat zit natuurlijk tussen de oren :P
Maar als het blijkbaar zo hoort, dan maak ik me er minder zorgen om.