krukas kop slijpen???

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) krukas kop slijpen???

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274309

    Hallo.
    Ik heb een kras op de krukas van mijn c20let zitten, waar de keerring aan de vliegwielzijde op zit.
    heb deze de vorige keer al zover mogelijk weg geschuurd, en een nieuwe keerring geplaatst, maar helaas lekt hij nog.
    nu mijn vraag, kan ik deze eruit laten slijpen, of kan ik beter een andere krukas zoeken.
    bij het slijpen, zal de keerring natuurlijk niet meer goed afsluiten, of moet daar een speciale in.
    bij het vervangen, welke is dan het beste??
    de zware of lichte uitvoering.
    ik heb ze beide jaren op stock gehad, maar bij het in de weg liggen toen verkocht (stom stom)
    Ik hoor jullie tips en adviezen graag.

    groeten.

    #18302465

    Ik heb dit ook laatst gehad met een XE. Ik heb toen met linnenschuurpapier die ik onderdompelde in de motorolie, die kras helemaal weg gepolijst. Duurde wel een half uur en had geen vingertoppen meer over, maar het lukte wel. Vervolgens heb ik toen WEER een nieuwe keering geplaatst met speciaal gereedschap en toen het blok laten draaien zonder bak en uitlaat met een poot onder het karter. Zodat ik zeker wist dat die niet meer lekte voordat ik de boel dicht bouwde. Als je het op deze manier doet, laat hem dan niet alleen stationair draaien, want sommige lekkage’s van die keerring komen pas op hogere toeren. Wel moet je dit voorzichtig opbouwen en niet ineens een dot gas geven, want je motor staat op een poot he! :vertag

    #18302466

    Dat word een probleem bij mij, ik zit met die tussenbak.
    bij mijn kadett moet ik de motor en bak er compleet uit halen, alleen de bak gaat niet omdat de verdeelbak er aan vast zit, en die kan ik niet loshalen als alles er onder en in zit.
    aangezien ik nog wat meer dingen moet vervangen en of maken, gaat het hele zooitje er weer een keer uit.
    en wil dan alles in keer maken, in de hoop dat ik dan eindelijk eens een keer van alle lekkages af ben.
    maar ga daarvoor eerst eens rustig alles bij elkaar verzamelen, kost weer genoeg iedere keer.

    groeten.

    #18302467

    p
    speedysleeve erover zetten

    #18302468

    Dan is het helemaal makkelijk, dan laat je hem gewoon in een motorbok draaien. Heb ik ook gedaan bij mijn eigen xe. Zodat ik zeker wist dat die er lekvrij in ging

    #18302469

    Hey lon, was da????
    Binnenkort effe over buurten tijdens un kumpke..

    Groeten.

    #18302470

    veertje in de dichting uiteen halen en stukje afknippen
    al meerdere malen gedaan

    #18302471

    Heb ook krukas gepolijst eerst met korrel 500 en toen met 1000 en nieuwe keering en veertje iets strakker gedaan

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #18302472

    Heb ook krukas gepolijst eerst met korrel 500 en toen met 1000 en nieuwe keering en veertje iets strakker gedaan

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #18302473

    Hij lekt omdat die schade heeft, en niet omdat die veer te slap is. Dus ik zie geen reden om hem strakker te zetten. Als die schade dalijk is weg gehaald, zou een nieuwe keering gewoon moeten voldoen. Of je moet er heel veel vanaf polijsten, maar dat lijkt me sterk. Ik heb zelf nog nooit die veer aan hoeven passen iig.

    Maar neem 1 tip van me aan: laat hem nou echt warm draaien in een motorbok als je blok er naast staat, want als je hem inbouwd en hij lekt weer/nog steeds moet je weer het hele spul eruit halen aangezien jij met dat 4×4 zit, en dan is de lol er gauw vanaf hoor.

    #18302474

    Ben blij dat ik niet de enigste ben met het probleem van lekkende krukaskeerring.

    Maar ik heb bij de laatste motoren het gedeelte waar de keerring loopt laten slijpen
    totdat de groef weg was.

    En ik heb het veertje in gekort zodat hij wat strakker staat.
    Tot nu toe gaat het goed.

    #18302475

    Tips genoeg zie ik wel, dus een andere krukas is niet nodig.
    kan ik er mooi nog even over nadenken wat ik ga doen, da speedysleeve klinkt ook goed.

    groeten.

    #18302476

    speedysleeve werkt zeer goed en het minste werk

    #18302477

    Weet iemand misschien de maat van die kop, dan weet ik welke maat ik moet bestellen.

    groeten.

    #18302478

    met de zoekfuncte kwam ik hier uit.

    en kadett4x4 heeft in het begin mijn vraag ook al gesteld.

    ik wil in de c20let de lichte krukas doen van de eerste 20xe motoren ( met de 9 erop)

    is dat mogelijk?

    alvast bedankt voor alle info :thumbup

    #18302479

    Waarom zou dat niet mogelijk zijn, word vaker gedaan.
    ik heb een lichte en zware gehad, maar toen beide verkocht, omdat je die toch nooit nodig hebt :cry
    nu geen meer aan te komen..

    groeten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.