Hulp bij plaatsen schroefset AP.

Forumindex Forums Modellen Astra Hulp bij plaatsen schroefset AP.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274218

    Hallo,

    dit weekend een schroefset van AP onde de Astra G gemonteerd.

    Na de plaatsing merkte ik dat ik, kijkend in de motorruimte, een spleet heb van ongeveer 1 cm boven de bovenste veerschotel.
    Probleem wordt ook hier beschreven: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/726970-Lowered-astras-gap-between-top-strut-mounting-and-bodywork-2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Iemand die weet waaraan het kan liggen, of tips heeft om dit weg te werken?

    Nu hoort ik een soort geklop tijdens het rijden, is wel al minder dan in het begin maar blijft toch aanwezig.

    Bedankt!

    #18301888

    Die spleet heb ik ook is normaal kijk maar.


    Dat geklop heb ik opgelost door kortere stabilisatorstangen te monteren.

    #18301889

    Die spleet is normaal, bij elke G ook niet verlaagde. Maar dat kloppen komt vaak doordat de stabilsatorstang welke onder de auto loopt ergens tegenaan komt door verlagen.

    #18301890

    Die spleet lijkt bij mij toch wat groter… Zal zo ff een foto uploaden.

    Ik zal kortere stabistangetjes aanschaffen en deze monteren, eentje was toch bijna einde verhaal zoals bleek bij montage. Zijn toch de stangetjes aan de poot he?
    Dan zijn deze meteen ook vervangen :).

    #18301891

    Zo ziet de spleet er bij mijn wagen uit.

    Voor die stangetjes, via de site van AP zijn ze niet leverbaar. Iemand een adresje waar ik ze kan halen?

    #18301892

    Als je zo’n spleet hebt dan, heb je of een verkeerde moer gebruikt onder die schotel. Of je veerpootlager is niet goed meer.

    #18301893

    Vervang de rubber blokken aan de andere kant van het blik maar.
    Ik had precies hetzelfde met de Vectra.
    Nieuwe veerpootlagers en silentblocks, en nu sluit het bijna aan.
    Overigens lijkt het me nog steeds niet vast te zitten.
    Tijdens rijden geen geluiden (meer), maar over een drempel klinkt het echt alsof de zichtbare ruimte ook echt als speling op en neer klappert.

    Overigens heeft onze niet verlaagde Astra ook die ruimte, maar daarmee kan je offroad gaan, zonder dat je een rammeltje uit het onderstel hoort.

    #18301894

    Ik heb de moer onder de schotel al expres vervangen door een dunner exemplaar.

    Dus ik zou de veerpoot zelf moeten vervangen (ronde zwarte ding onder de carrosserie :p)?

    Ik las ook ergens dat er 2 soorten zijn, en dat de oudere soort wat dieper is waardoor het ook beter zou kunnen aansluiten. Is hier iets van aan?

    #18301895

    Geen idee of er meerdere soorten zijn.

    Dit ding moet je vervangen:

    Bij mijn oude kon je duidelijk zien dat de groeven weg gesleten waren.
    Dan steekt hij verder door de carosserie, en komt de bovenste schotel ook hoger.
    Dan krijg je die ruimte ertussen.
    Omdat de veer toch los moet, heb ik voor de zekerheid ook de lagers vervangen.
    Bleek achteraf dat daar weinig mee mis was.

    #18301896

    Ik heb de veerschotels vervangen en weer de originele moeren gebruikt.

    Nog steeds wat gerammel maar al veeeeeel minder, en de spleet is zichtbaar verminderd.

    Opgelost dus, op dat klein beetje geluid gaan we ook niet blijven janken :p.

    #18301897

    je kan is proberen om die schotel bovenop eraf te halen en, dan een stuk tuinslang of binnenband eronder stoppen en die schaal er weer op zodat het klem zit, dan is de ruimte opgevuld en, zou die niet meer moeten rammelen

    #18301898

    of een veerpoot brug en dan op de steunen van de brug van die tape plakken met dat foam erop… dan klappert het ook niet meer…en je hebt een deel wat het torderen van je voorzijde tegen gaat als je beetje stevig door de bochten wil

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.