Vectra C GTS verlagen vooras

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C GTS verlagen vooras

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273950

    Hallo allemaal.

    Ik kan via een andere forum gebruiken verlagingsveren overnemen en mijn vraag is eigenlijk of het weil.
    Het gaat om verlagingsveren die de auto aan de voorzijde met 4 cm verlagen.
    Ben ik hier ook nog extra schokbrekers voor nodig of kan ik deze gewoon plaatsen.
    Het gaat om een opel vectra gts 2.2 benzine uit 2004.

    #18299743

    ik heb ze ook laten verlagen met 4cm veren ( ook alleen voor ) en de schokbrekers laten zitten, als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik als ik jou was een schroefset nemen, omdat 4cm bijna geen verschil gaf omdat een GTS al standaard 2cm is verlaagd als ik me niet vergis. Hier onder mijn voorbeeld.

    #18299744

    Kan dit ook nog qua uiterlijk te maken hebben wat voor banden en velgen eronder zitten?
    Heb nu 225 40 18.
    Ziet er erg mooi uit hoor….en strak

    #18299745

    Jaa denk ik wel. voor de verlaging reed ik op 17 inch en toen zag het er nog redelijk normaal uit, toen ik deze er onder deed (225/35/19) stond hij voor super hoog, nu is het nog een beetje in proportie.

    #18299746

    Klopt.
    Mijn voorkant lag ook een stuk hoger met 19inch bbs velgen
    Banden 235/35/19.

    Heb nu 245/40/18 en is al een heel verschil.

    Maar als je een gts hebt is het verschil met een sedan 20mm geloof ik.

    #18299747

    Dit is hoe het er bij mij op t moment uitziet met de originele veren. Dus als ik er dan Verlagingsveren onder gooi van 40mm zou die dus maar 20mm zakken.

    Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

    #18299748

    @stephanj1 wrote:

    Dit is hoe het er bij mij op t moment uitziet met de originele veren. Dus als ik er dan Verlagingsveren onder gooi van 40mm zou die dus maar 20mm zakken.

    Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

    Klopt idd :thumb

    #18299749

    Misschien dom gedacht van mij maar jullie vervangen alleen voor met lagere veren omdat hij achter door gezakt is?
    M.a.w. Je vervangt het nog goede onderdeel om het versleten (doorgezakte) deel te compenseren.
    Kun je dan ook niet beter de gehele set kopen, dan is het versleten onderdeel ook goed, staat hij ook recht en rijd beter. :thumb
    Vat dit niet als kritiek hoor, of is het verkeerd gedacht van mij dat een doorgezakte veer meteen als versleten geld?

    #18299750

    Ik heb achter aan de veren niks gedaan, maar staat toch behoorlijk laag haha, kan zomaar zijn dat de veren inderdaad versleten, maar vind hem prima rijden zo :thumb
    en vind hem nu goed genoeg staan haha

    #18299751

    Met een schroefset kun je hem zo mooi zetten als je zelf wilt. Met alleen veren deinst hij bij drempels ook verder na. Als je een set pakt met dempers (bij een schroefset altijd inclusief dempers) dan wordt hij wel een stuk stugger. Je kunt maximaal 4 cm verlagen met originele dempers. Dit is goedkoper maar of het beter is vraag ik me af. Ik kies niet voor comfort. Vandaar schroefset en banden 20 inch. :D

    http://i1381.photobucket.com/albums/ah222/walliess/Opel%20Vectra%20GTS/20150223_164131_zpsjprhcmk1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18299752

    Jaa precies, ik wilde toch het comfort behouden, en toch een beetje lager, dus ik vind het allang goed zo, een schroefset word het meteen zo een stuiterbak van.

    #18299753

    @turbosix wrote:

    Misschien dom gedacht van mij maar jullie vervangen alleen voor met lagere veren omdat hij achter door gezakt is?
    M.a.w. Je vervangt het nog goede onderdeel om het versleten (doorgezakte) deel te compenseren.
    Kun je dan ook niet beter de gehele set kopen, dan is het versleten onderdeel ook goed, staat hij ook recht en rijd beter. :thumb
    Vat dit niet als kritiek hoor, of is het verkeerd gedacht van mij dat een doorgezakte veer meteen als versleten geld?

    Zekers een goed punt. Ik zou zo ie zo altijd gelijk voor en achter vervangen.
    Het probleem met de GTS is echter volgens mij dat ze standaard voor zo ie zo hoger staat dan achter. Met een nieuwe set zal ie dan achter altijd lager komen dan voor. Vandaar dat er ook heel veel achter de eibach’s gebruiken en voor de H&Rr daar die laatse een 40mm ten opzichte van de Eibach 30mm geven.

    Op die manier komt ie ten opzichte van standaard welke 20mm lager is dan de sedan achter op -10mm en voor op -20mm wat een mooie stand geeft :angel


    @Walter22
    , als ze nadeint zijn de schokdempers verrot :angel

    Groet jraaf

    #18299754

    @jraaf wrote:

    @turbosix wrote:

    Misschien dom gedacht van mij maar jullie vervangen alleen voor met lagere veren omdat hij achter door gezakt is?
    M.a.w. Je vervangt het nog goede onderdeel om het versleten (doorgezakte) deel te compenseren.
    Kun je dan ook niet beter de gehele set kopen, dan is het versleten onderdeel ook goed, staat hij ook recht en rijd beter. :thumb
    Vat dit niet als kritiek hoor, of is het verkeerd gedacht van mij dat een doorgezakte veer meteen als versleten geld?

    Zekers een goed punt. Ik zou zo ie zo altijd gelijk voor en achter vervangen.
    Het probleem met de GTS is echter volgens mij dat ze standaard voor zo ie zo hoger staat dan achter. Met een nieuwe set zal ie dan achter altijd lager komen dan voor. Vandaar dat er ook heel veel achter de eibach’s gebruiken en voor de H&Rr daar die laatse een 40mm ten opzichte van de Eibach 30mm geven.

    Op die manier komt ie ten opzichte van standaard welke 20mm lager is dan de sedan achter op -10mm en voor op -20mm wat een mooie stand geeft :angel


    @Walter22
    , als ze nadeint zijn de schokdempers verrot :angel

    Groet jraaf

    Wat ik bedoel te zeggen dat het werkingsgebied anders is van normale schokdempers t.o.v. sport schokdempers. Deze zijn korter en stugger waardoor hij de slag sneller dempt dan originele standaard dempers.

    #18299755

    Zie hier info:

    Verlagingsveren

    Verlagen met alleen veren is een goedkope manier om je auto te verlagen en een strakke look te geven. Doordat je auto lager bij de grond komt, verbetert de wegligging. Je hebt tevens minder last van overhellen in de bochten en het duikeffect bij remmen. Bovendien profiteer je van een verbeterde stabiliteit.

    Het nadeel is dat je kortere veren combineert met dempers die voor langere (lees: originele) veren ontworpen zijn. Dit zorgt voor deinen op de snelweg bij lange bulten en kan leiden tot een verhoogde slijtage van de originele schokdempers. Vooral bij zwaardere en oudere auto’s is dit een probleem.

    De voordelen van een schroefset op een rijtje:
    • Verlaging tot wel 12 cm.
    • Betere wegligging (minder snel in de slip).
    • Minder last van overhellen in bochten.
    • Minder duikeffect bij het remmen door een verbeterde stabiliteit. Vooral dit is lastig met alleen veren.
    • De looks (Je creëert er een race look mee voor je auto).

    Dus alles heeft zijn voor en nadelen. :thumb

    #18299756

    @walter22 wrote:


    @Walter22
    , als ze nadeint zijn de schokdempers verrot :angel

    Groet jraaf

    Wat ik bedoel te zeggen dat het werkingsgebied anders is van normale schokdempers t.o.v. sport schokdempers. Deze zijn korter en stugger waardoor hij de slag sneller dempt dan originele standaard dempers.[/quote]

    Helemaal mee eens :afro Ik heb zelf onder mijn SW een AST schroefset welke zo wel voor als achter in hoogte en hardheid te verstellen is. Werkt echt super, zeker ten opzichte van de normale setup of ten opzichte van een B12 setup.

    Groet jraaf

    #18299757

    @walter22 wrote:

    Dus alles heeft zijn voor en nadelen. :thumb

    Ik zie alleen maar voordelen, behalve voor je centen :jerry

    Groet jraaf

    #18299758

    Haha succes met sturen :jerry

    #18299759

    @jraaf wrote:

    @walter22 wrote:

    Dus alles heeft zijn voor en nadelen. :thumb

    Ik zie alleen maar voordelen, behalve voor je centen :jerry

    Groet jraaf

    Ligt heel laag. Ziet er super uit. Heb je die kleine tegendruk veer ertussenuit gehaald?

    #18299760

    @Wess1988 wrote:

    Haha succes met sturen :jerry

    :lol: Niet rijdbaar zo idd :puke

    @walter22
    , nee die kun je beter laten zitten king: Zo laag kan ie maar het is niet te rijden. Even gekeken of alles goed in gaat op de demper stang. Hier waren we bezig met de verstelbare veerpoten.

    Voor staat ie nu op – 45 en achter op – 35 en flink stug :agent
    Terug on topic.

    idd beter voor en achter gelijk vervangen en geen goedkope meuk nemen als het je om de wegligging gaat en niet om de looks :roll:
    Voor de centen is een B12 kit al een superieure verbetering en anders idd doorpakken op een schroefset.

    Groet jraaf

    #18299761

    @jraaf wrote:

    @Wess1988 wrote:

    Haha succes met sturen :jerry

    :lol: Niet rijdbaar zo idd :puke

    @walter22
    , nee die kun je beter laten zitten king: Zo laag kan ie maar het is niet te rijden. Even gekeken of alles goed in gaat op de demper stang. Hier waren we bezig met de verstelbare veerpoten.

    Voor staat ie nu op – 45 en achter op – 35 en flink stug :agent
    Terug on topic.

    idd beter voor en achter gelijk vervangen en geen goedkope meuk nemen als het je om de wegligging gaat en niet om de looks :roll:
    Voor de centen is een B12 kit al een superieure verbetering en anders idd doorpakken op een schroefset.

    Groet jraaf

    misschien heb ik er overheen gelezen maar wat gebruik jij nu voor verlagings set /veren dan

    #18299742

    Ik rijd nu een jaar of 3 met een AP schroefset. Ben er tevreden over. Stug is hij toch wel met 20 inch. :shock: :D

    #18299762

    @micvec wrote:

    misschien heb ik er overheen gelezen maar wat gebruik jij nu voor verlagings set /veren dan

    AST via KCPerformance;

    http://www.ast-suspension.com/home” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Groet jraaf

    #18299763

    Nou de auto eindelijk berlaagd met veren van h&r. Voor nu 2 en een half cm lager.

    Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

    #18299764

    @stephanj1 wrote:

    Nou de auto eindelijk berlaagd met veren van h&r. Voor nu 2 en een half cm lager.

    Ziet er goed uit. Ik heb exact dezelfde set erop. En ziet er ook hetzelfde laag uit. :)

    #18299765

    @wagnas wrote:

    @stephanj1 wrote:

    Nou de auto eindelijk berlaagd met veren van h&r. Voor nu 2 en een half cm lager.

    Ziet er goed uit. Ik heb exact dezelfde set erop. En ziet er ook hetzelfde laag uit. :)

    Ziet er zeker goed uit!
    Staat ook nog op mijn ’to do’ lijst.
    Wat zijn de kosten eigenlijk om dat te laten doen?
    Mvg

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.