Eerste echte snelle auto

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Eerste echte snelle auto

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273905

    Hallo mede opel rijders

    Ik ben robbert 21 jaar uit het plaatsje Gendt bij arnhem

    En sinds vrijdag in het bezit van een Corsa b GSi

    Dat is hem :)

    #18299437

    dacht dat er echte snelle auto in de titel stond :jerry :jerry

    geintje king:
    mooie wagen kerel
    hoop dat je der veel plezierige km,s mee beleefd :thumb ;)

    #18299438

    Gefeliciteerd , leuke auto heb je daar!
    En ik kan het weten, heb er zelf ook een gehad . :thumb

    #18299439

    Leuke corsa
    Goed om ervaring mee op te doen.. Pit hebben ze wel voor hun gewicht… Met wat leuke velgen en wat spullen om je auto wat stugger te maken (veerpootbrug enzo) worden ze net een kart
    Heb er ook een gehad en heel veel plezier van gehad.. Hopelijk heb jij dat straks ook
    Uit welk jaar is je gsi??

    #18299440

    Welkom op het forum. Veel plezier met je Corsa GSI. :thumb

    #18299441

    @bart-gsi wrote:

    Leuke corsa
    Goed om ervaring mee op te doen.. Pit hebben ze wel voor hun gewicht… Met wat leuke velgen en wat spullen om je auto wat stugger te maken (veerpootbrug enzo) worden ze net een kart
    Heb er ook een gehad en heel veel plezier van gehad.. Hopelijk heb jij dat straks ook
    Uit welk jaar is je gsi??

    Mijne is uit 99

    Tovert elke keer nog een smile op mijn gezicht als ik er mee ga rijden :)

    Word nog flink aangepakt dus standaard blijft die niet

    #18299442

    @GSI-16V wrote:

    @bart-gsi wrote:

    Leuke corsa
    Goed om ervaring mee op te doen.. Pit hebben ze wel voor hun gewicht… Met wat leuke velgen en wat spullen om je auto wat stugger te maken (veerpootbrug enzo) worden ze net een kart
    Heb er ook een gehad en heel veel plezier van gehad.. Hopelijk heb jij dat straks ook
    Uit welk jaar is je gsi??

    Mijne is uit 99

    Tovert elke keer nog een smile op mijn gezicht als ik er mee ga rijden :)

    Word nog flink aangepakt dus standaard blijft die niet

    qua onderstel is er veel ruimte voor verbetering om de 106 pk beter aan de grond te krijgen.. vooral in bochten
    en motorisch zijn er nog wat opties… maar ervaring opdoen met dit en een aangepast onderstel is leuker dan opvoeren als je dit niet gewend bent… bij die b corsatjes achter de wielkasten ( vooral de randen) in de gaten houden op roest en het olie verbruik van de motor.. voor de rest heb ik er niks op aan te merken ze zijn leuk als instap als je van accelereren houdt

    #18299443

    Mijne is uit 99

    Tovert elke keer nog een smile op mijn gezicht als ik er mee ga rijden :)

    Word nog flink aangepakt dus standaard blijft die niet[/quote]

    qua onderstel is er veel ruimte voor verbetering om de 106 pk beter aan de grond te krijgen.. vooral in bochten
    en motorisch zijn er nog wat opties… maar ervaring opdoen met dit en een aangepast onderstel is leuker dan opvoeren als je dit niet gewend bent… bij die b corsatjes achter de wielkasten ( vooral de randen) in de gaten houden op roest en het olie verbruik van de motor.. voor de rest heb ik er niks op aan te merken ze zijn leuk als instap als je van accelereren houdt[/quote]

    Ja ben al beetje aan het rondkijken of ik verlagingsveren doe of een schroefset

    En kwa accelereren doet die het verrassend goed zelfs in de 5 haha

    Morgen remus demper monteren en de middendemper weg halen voor een beetje hard gebrul :)

    #18299444

    Welkom! Heb zelf ook als eerst auto een B gehad, maar dan met 1.4 8v met wel dikke 60pk. Heb nu ook een B GSI, daarop een powerbox inlaat op gemonteerd. Dat is helemaal feest met accelereren! Boven de 4000 toeren knalt ie opeens de begrenzer in joh :jerry

    Zelfs in z’n 5 blijft ie gewoon gaan tot ie in de begrenzer zit.

    #18299445

    @GSI-16V wrote:

    Mijne is uit 99

    Tovert elke keer nog een smile op mijn gezicht als ik er mee ga rijden :)

    Word nog flink aangepakt dus standaard blijft die niet

    qua onderstel is er veel ruimte voor verbetering om de 106 pk beter aan de grond te krijgen.. vooral in bochten
    en motorisch zijn er nog wat opties… maar ervaring opdoen met dit en een aangepast onderstel is leuker dan opvoeren als je dit niet gewend bent… bij die b corsatjes achter de wielkasten ( vooral de randen) in de gaten houden op roest en het olie verbruik van de motor.. voor de rest heb ik er niks op aan te merken ze zijn leuk als instap als je van accelereren houdt[/quote]

    Ja ben al beetje aan het rondkijken of ik verlagingsveren doe of een schroefset

    En kwa accelereren doet die het verrassend goed zelfs in de 5 haha

    ik heb nog een rvs catback uitlaat liggen van powersprint voor een corsa b gsi… helaas ging bij mij de uitlaat langer mee dan de auto ^^
    het is een lage restrictie uitlaat en wordt niet meer geproduceerd ( ik kan um nergens meer online nieuw vinden)

    Morgen remus demper monteren en de middendemper weg halen voor een beetje hard gebrul :)[/quote]

    #18299446

    @basss27 wrote:

    Welkom! Heb zelf ook als eerst auto een B gehad, maar dan met 1.4 8v met wel dikke 60pk. Heb nu ook een B GSI, daarop een powerbox inlaat op gemonteerd. Dat is helemaal feest met accelereren! Boven de 4000 toeren knalt ie opeens de begrenzer in joh :jerry

    Zelfs in z’n 5 blijft ie gewoon gaan tot ie in de begrenzer zit.

    als je corsa gsi net boven de 4000 toeren in de begrenzer gaat dan hang er maar een opcom aan.. dan loopttie in noodloop… ^^ hoort normaal op 6250 toeren in de begrenzer te gaan naar mijn weten…

    #18299447

    @basss27 wrote:

    Welkom! Heb zelf ook als eerst auto een B gehad, maar dan met 1.4 8v met wel dikke 60pk. Heb nu ook een B GSI, daarop een powerbox inlaat op gemonteerd. Dat is helemaal feest met accelereren! Boven de 4000 toeren knalt ie opeens de begrenzer in joh :jerry

    Zelfs in z’n 5 blijft ie gewoon gaan tot ie in de begrenzer zit.

    Heb zo’n powerbox gezien ja haha

    Misschien willen mensen keer meeten met alle corsa’s b?

    #18299448


    kan er nu niks meer mee aangezien ik nu een vectra b heb…

    #18299449

    @bart-gsi wrote:


    kan er nu niks meer mee aangezien ik nu een vectra b heb…

    Heb al een remus einddemper en waar morgen door jeroen van den boom uit Gemert de middendemper word weggehaald

    #18299450

    goed bezig.. dan gaat deze marktplaats op ^^
    jammer dat ze van dit system geen versie voor een v6 vectra hebben.. zonder kat was dit echt een genot qua geluid

    qua onderstel is een schroefsetje wel goed te doen.. en een paar leuke 195 brede banden/velgen voor het lekkere bochten werk en grip
    veerpoot brug is ook een goede upgrade zodat je chassis voor stugger is .. voor in de kofferbak hebben ze er ook eentje alleen zit je wel met een aluminium balk in de kofferbak en kun je verder weinig met je kofferbak… dus dat is een keus wat je liever wil

    #18299451

    Mantzel is wel een aanrader voor dit motorblok. Zeker icm spaghetti spruitstuk doet dat een hoop.

    #18299452

    @bart-gsi wrote:

    @basss27 wrote:

    Welkom! Heb zelf ook als eerst auto een B gehad, maar dan met 1.4 8v met wel dikke 60pk. Heb nu ook een B GSI, daarop een powerbox inlaat op gemonteerd. Dat is helemaal feest met accelereren! Boven de 4000 toeren knalt ie opeens de begrenzer in joh :jerry

    Zelfs in z’n 5 blijft ie gewoon gaan tot ie in de begrenzer zit.

    als je corsa gsi net boven de 4000 toeren in de begrenzer gaat dan hang er maar een opcom aan.. dan loopttie in noodloop… ^^ hoort normaal op 6250 toeren in de begrenzer te gaan naar mijn weten…

    Haha je vat het verkeerd :P boven de 4000 toeren trekt ie opeens super hard tot aan de begrenzer :jerry idd iets boven de 6000 toeren. 6500 bij mij

    #18299453

    @basss27 wrote:

    @bart-gsi wrote:

    als je corsa gsi net boven de 4000 toeren in de begrenzer gaat dan hang er maar een opcom aan.. dan loopttie in noodloop… ^^ hoort normaal op 6250 toeren in de begrenzer te gaan naar mijn weten…

    Haha je vat het verkeerd :P boven de 4000 toeren trekt ie opeens super hard tot aan de begrenzer :jerry idd iets boven de 6000 toeren. 6500 bij mij

    aah ok ja dan snap ik um.. gebrek aan grip of slippende koppeling???

    #18299454

    powerbox–>verlegde powerband–>veel meer vermogen bovenin–>feller acceleratie/sneller op toeren boven 4000tpm

    C/X16XE tuning 101

    On topic: leuke auto!

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18299455

    hmm ok.. ik had alleen een de catback ( zie foto) zonder kat en een powerbox.. en verder niks.. bij mij wilde die niet zo hard…bleef zo tussen de 109 a 115 pk schommelen op de rollenbank

    #18299456

    Dan was er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Powerbox, uitlaat systeem en remap moet je tegen de 140pk aan hikken. Met ‘spaghetti’ spruitstuk richting 160pk.

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18299457

    @KRSA2000 wrote:

    Dan was er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Powerbox, uitlaat systeem en remap moet je tegen de 140pk aan hikken. Met ‘spaghetti’ spruitstuk richting 160pk.

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    ik had geen remap… gewoon die set up en een uitgeklede binnenkant.. dus 1 stoel ,een half dashboard en een 4 punts gordel… en voor de rest netjes afgewerkt zodat het nog net de APK door kwam

    #18299458


    dit was de mijne

    #18299459

    160 pk met een mantzel en spruitstuk. Nooit. Voor die cijfers moet je toch richting itb gaan

    #18299460

    @corsabc20xe wrote:

    160 pk met een mantzel en spruitstuk. Nooit. Voor die cijfers moet je toch richting itb gaan

    Ik denk dat je met die setup hooguit de 115 a 120 pk haalt.. Vanaf 106 pk.. En met de tijd in standaard vorm zullen er ook wat werkpaardjes weggelopen zijn…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.