Links en rechts uitlaat vervangen voor 1 zijde mogelijk ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Links en rechts uitlaat vervangen voor 1 zijde mogelijk ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272788

    Hallo,

    ik heb een vectra c station 2.2 uit 2003.
    deze heeft links en rechts een uitlaatdemper.

    kan ik nu ook 1 pot weghalen en slechts 1 uitlaat gebruiken ?
    of is het echt noodzakelijk om 2 uitlaten te hebben, kwa gas uitstoot ofzo ?

    ik hoor het graag

    gr vincent.

    #18290774

    ik denk eerder dat dit niet kan omdat de bouw van je chassis dit niet toestaat… andere ophangpunten etc..

    #18290776

    Alles is mogelijk.
    Waar je rekening mee moet houden is de diameter van de uitlaatbuizen, dat ze niet te smal worden ( krijg je te veel weerstand ). Als je de diameter aanhoudt van je middendemper moet het wel goed komen.


    @bart-gsi
    ,
    Het zou een dure bedoeling zijn voor opel om voor elke motortype een andere platform te moeten toepassen.
    Ik denk dat wel goed komt met de ophangpunten van de uitlaat.

    #18290775

    @KRSA2000
    Toch heeft bart gelijk
    En kun je bij verschillende motortypen verschillende ophangpunten tegenkomen
    Van te voren goed kijken waar de bevestigingspunten zitten
    Dan pas uitlaatje er bij zoeken
    Of gewoon nieuwe bevestigingspunten er op (laten) lassen ;)

    #18290777

    @trashmetal wrote:

    @KRSA2000
    Toch heeft bart gelijk
    En kun je bij verschillende motortypen verschillende ophangpunten tegenkomen
    Van te voren goed kijken waar de bevestigingspunten zitten
    Dan pas uitlaatje er bij zoeken
    Of gewoon nieuwe bevestigingspunten er op (laten) lassen ;)

    Bij de vectra c zitten de ophangpunten voor de uitlaat altijd op de zelfde plek. Zo heeft mijn auto ook de ophangpunten voor een dubele uitlaat.
    Het enige wat je kan missen als je van een enkele naar een dubbele gaat is een hitte schild.

    #18290778

    De meeste mensen willen juist een dubbele. Misschien kun je met iemand ruilen?

    #18290779

    Off-topic

    Excuses aanvaard trashmetal… ;)

    #18290780

    Ophangpunten maakt idd geen biet uit.
    Ik ben van enkel naar dubbel gegaan zonder extra laswerk. En een hitteschild is ook overbodig.

    Ik heb een dubbele van een 2.2 direkt benzine onder mijn 1.9 diesel hangen :mrgreen:

    Je kunt van af de flens van de dubbele er gewoon een enkele onder hangen met in achtneming van of je een sedan of station of Signum hebt.
    Qua tegendruk heb je ook geen issues, dat maakt met een originele demper geen ene ruk uit.

    Groet jraaf

    #18290781

    @KRSA2000 wrote:

    Off-topic

    Excuses aanvaard trashmetal… ;)

    En toch zou ik van te voren ff checken :)
    zeg niet dat je geen gelijk hebt
    maar met aannames worden de meeste fouten gemaakt ;)

    #18290782

    @trashmetal wrote:

    @KRSA2000 wrote:

    Off-topic

    Excuses aanvaard trashmetal… ;)

    En toch zou ik van te voren ff checken :)
    zeg niet dat je geen gelijk hebt
    maar met aannames worden de meeste fouten gemaakt ;)

    Zoek maar een aftermarket uitlaat voor eigen je corsa, kijk dan ook gelijk op welke corsa b’s dat ‘ie allemaal past.

    ‘Nuff said…

    #18290783

    @KRSA2000 wrote:

    Alles is mogelijk.

    @bart-gsi
    ,
    Het zou een dure bedoeling zijn voor opel om voor elke motortype een andere platform te moeten toepassen.
    Ik denk dat wel goed komt met de ophangpunten van de uitlaat.

    ik bedoelde hier ook mee net als bijvoorbeeld een omega b.. heb je 2 middendempers en dan 1 uitlaat maar daar is het chassis op ontworpen.. .. dan bedoelde ik daarmee .. je weet niet of het chassis voor een enkele uitlaat ontworpen is.. of dat de uitlaat op de zelfde manier onder de benzine tank doorgaat etc…

    als dit allemaal niet het geval is dan heb ik niks gezegd…

    #18290784

    @KSRA 2000

    Dan is het toch gek dat onder mn astra f geen gsi demper paste :hmmz
    en gek dat als ik ga snuffelen naar corsa b dempers ik ook verschillen in bevestiging tegenkom
    Nogmaals, aannames…

    #18290785

    @trashmetal wrote:

    @KSRA 2000

    Dan is het toch gek dat onder mn astra f geen gsi demper paste :hmmz
    en gek dat als ik ga snuffelen naar corsa b dempers ik ook verschillen in bevestiging tegenkom
    Nogmaals, aannames…

    Laat me raden f1 demper op een f2 of anders om.

    Het gaat hier om een c vectra geen Astra F.

    Het enige is is dat de station langer is dan de sedan of hatch. Houd je het dus bij de station demper dan heb je geen problemen met passing.
    Blijft alleen de diameter over.

    #18290786

    bij een corsa b zijn de 1.4 en 1.6 8 en 16 kleppers que diameter gelijk.. volgens mij zijn ze diameters voor een 1.0 en 1.2 12 en 16 klepper kleiner…

    met de ophanging is het voor mijn weten gelijk… midden onder de benzine tank door over het subframe achter en dan links langs je bak van het reservewiel..

    #18290787

    @trashmetal wrote:

    @KSRA 2000

    Dan is het toch gek dat onder mn astra f geen gsi demper paste :hmmz
    en gek dat als ik ga snuffelen naar corsa b dempers ik ook verschillen in bevestiging tegenkom
    Nogmaals, aannames…

    Een voorbeeld voor je…

    Een uitvoering uitlaat (een artikelnummer) kijk maar welke motortypes erbij staan
    Zou dat kunnen als de ophangpunten niet gelijk waren?

    tegenbewijs is altijd welkom…

    #18290788

    Hier nog een voor de astra f voor je…

    Hier geven ze wel aan dat je rekening moet houden met welke ophangingspunten dat je hebt (f1–>f2?, GSI–>non-GSI?)

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18290789

    Toch raar dat mijn F1 sportive geen F1 gsi demper paste :hmmz
    Beter alles zelf checken ipv klakkeloos alles aannemen…..

    #18290790

    Ik heb het verder uitgepluist
    De GSI heeft als enige afwijkende ophangpunten, overige uitvoeringen zijn gelijk.
    Sorry.
    (Weet alleen niet zeker of dit alleen bij de f1 was en dat alles gelijk werd getrokken met de f2)
    @trashmetal wrote:

    @KSRA 2000
    …gek dat als ik ga snuffelen naar corsa b dempers ik ook verschillen in bevestiging tegenkom
    Nogmaals, aannames…

    Ik ben trouwens nog aan wachten op de voorbeelden van afwijkende ophangpunten corsa b ;)

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18290791

    Mannen …… ik denk niet dat de topicstrater hier op zit te wachten….. al het gelul over Astra F uitlaten
    doe dat lekker in het Astra topic….

    en op de vraag terug te komen van dit topic,
    je kan gewoon een enkele uitlaat monteren i.p.v een dubbele, alle ophangpunten zijn gelijk
    let wel op de dikte’s van de beide uitlaat pijpen

    #18290792

    ok nou bedankt voor de tips.

    ik ga even zoeken naar een mooie uitlaat.

    zag net dat de ophanging was afgebroken…..

    en even voor de goede orde, kadett gsi is idd een afwijkende maat tav normale kadettjes :afro

    #18290793

    Een dubbele uitlaat van een station en een enkele van een gts zijn als het goed is helaas niet onderling uitwisselbaar, anders had ik graag willen ruilen.

    #18290794

    zoals net al zei 1 ophangpunt is doorgerot.

    daar hebben we niks meer aan haha

    nieuwe uitlaat is behoorlijk prijzig pfff

    #18290795

    http://www.uitlaatstunter.nl/product_info.php/products_id/726″ onclick=”window.open(this.href);return false; ik denk dat dit wat goedkoper is..

    #18290796

    Bart,

    deze set pas totaal niet op de vectra, lijkt mij meer op een vec b uitvoering.

    en ja met alle respect…. 105 euro wat kan je daarvoor verwachten….

    gr vinc

    #18290797

    @vincent23 wrote:

    Bart,

    deze set pas totaal niet op de vectra, lijkt mij meer op een vec b uitvoering.

    en ja met alle respect…. 105 euro wat kan je daarvoor verwachten….

    gr vinc

    Wat ik zo zie klopt dat setje wel. Alleen is het voor een sedan en gts model jaar 2008 en later.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.