2.2 wel of niet?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 2.2 wel of niet?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272621

    Beste allemaal,

    Wij hebben interesse in een te koop aangeboden Opel Zafira 2.2 DGI 16V benzine van augustus 2007.
    Deze auto is door Opel dealer geleverd en elk jaar door dezelfde dealer onderhouden, er wordt ook een jaar volledige garantie op de auto gegeven.

    Na wat leeswerk echter op internet komen we het een en ander aan problemen tegen bij deze motoren, onder andere met de ketting. Ook in onze omgeving zijn er enkele personen die geen goede ervaring met dit type Zafira hebben.
    We zijn wat huiverig geworden en twijfelen nu of we deze aankoop toch moeten doen gezien de goede onderhoudsstaat, of dat we moeten denken: een gewaarschuwd mens telt voor 2, het risico op een mindere auto is blijkbaar wat groter dan normaal”

    Graag horen wij eventuele tips/adviezen/ervaringen, alle info is welkom.
    Alvast bedankt :-)

    #18289483

    Tijdig onderhoud en bij ratelend geluid tijdig ketting vervangen dan is het een prima auto.

    Tja bij een distributieriem wordt die met regelmaat vervangen.
    De kettingen van tegenwoordig zijn gewoon niet meer voor levenslang, geld voor vrijwel elk merk.

    Ofja eigenlijk de spanners, ofwel ook 1 keer vervangen als die geluid begint te maken en dan kun je er weer een paar honderdduizend kilometer tegenaan.

    #18289484

    Belangrijkste bij deze motor is dat hij regelmatig goed lange ritten krijgt, dan zal je weinig problemen hebben met de ketting.

    Nog een zwak maar duur punt is de hogedruk benzinepomp welke wel eens kapot wil.

    Deze dient samen met de banzinedrukregelaar vervangen te worden.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18289482

    En ook de versnellingsbakken(M32) gaan ook regelmatig stuk.

    #18289485

    je heb hetzelfde probleem als ik, wil ook een 2.2 vectra maar ben ook erg huiverig voor de ketting en de bak zijn beide kapot is het + € 2000

    #18289486

    Bij mij legt hij er alweer 120000 om, en hij loopt als een zonnetje!
    Ik vind het een fijne motor om mee te rijden, kijk ook even wat voor versnellingsbak er in zit!
    Als er een M32 ( 6 bak)in zit zou je wel even moeten horen of hij al gereviseerd is!!
    Succes met de keuze. :thumb

    #18289487

    @wim-v6 wrote:

    Belangrijkste bij deze motor is dat hij regelmatig goed lange ritten krijgt, dan zal je weinig problemen hebben met de ketting.
    Nog een zwak maar duur punt is de hogedruk benzinepomp welke wel eens kapot wil.
    Deze dient samen met de benzinedrukregelaar vervangen te worden.
    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Kan ik helemaal bij aansluiten. Inmiddels staat de teller op 182.000km en stil going strong met ca. 24.000km per jaar, voornamelijk autosnelweg. Mijn 2.2i 16V is gekoppeld aan een 5-bak en die doet het ook nog helemaal top.

    #18289488

    Ik had een probleem met de Hogedrukbrandstofpomp, er eerst nog lang mee doorgereden, ik had eerst zelden een hik en stotteren…noodloop na re-start liep hij weer prachtig, dit werd erger en erger code p1191-51 na cht goed onderzoek dealer en vele malen uitlezen deze pomp vandaag laten vervangen, wat een verademing, weer doortrekken bonden de 3000 toeren tot… ff getest.
    Auto rijd lekkerder minder gevoelig op tja hoe noem je dat hokken…. was daar blijkt aan gewend geraakt.
    Auto pakt veel directer en beter op. OK dure reparatie 600 euro maar het waard de vectra rijd weer als een brandweer.

    Nu denk ik had ik maar geen ruim jaar doorgemodderd…. maar ja gezien kosten vond ik goed onderzoek noodzakelijk.

    Het is echt een heerlijke auto en motor…. ben gek op hem…. king:

    ben weer blij king:

    #18289489

    @HarryBarry wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Belangrijkste bij deze motor is dat hij regelmatig goed lange ritten krijgt, dan zal je weinig problemen hebben met de ketting.
    Nog een zwak maar duur punt is de hogedruk benzinepomp welke wel eens kapot wil.
    Deze dient samen met de benzinedrukregelaar vervangen te worden.
    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Kan ik helemaal bij aansluiten. Inmiddels staat de teller op 182.000km en stil going strong met ca. 24.000km per jaar, voornamelijk autosnelweg. Mijn 2.2i 16V is gekoppeld aan een 5-bak en die doet het ook nog helemaal top.

    En jou ketting is ook nog nooit vervangen?

    #18289490

    Nee, ik houd het geluid goed in de gaten gezien de aanwijzingen op het forum over dit item. De enige keer dat ik wat dacht te horen qua ratelen, bleek het oliepeil op het minimum te staan, ook geen aanrader ;-)

    Ik baal wel van de accu die elke vier jaar kapot gaat, maar dat zal niet aan de motor liggen … (staat nu bij de garage namelijk met de kapotte accu :swear )

    #18289491

    ik zou zeggen neem de 1.8.. slechts 10pk minder (140) met de 5bak!
    Deze heeft een riem die 1x per 10jaar of 150000 km vervangen moet worden.
    Heb nu 3 jaar een zafira b met deze combinatie, nog niets mee gehad.

    #18289492

    @HarryBarry wrote:

    Nee, ik houd het geluid goed in de gaten gezien de aanwijzingen op het forum over dit item. De enige keer dat ik wat dacht te horen qua ratelen, bleek het oliepeil op het minimum te staan, ook geen aanrader ;-)

    Ik baal wel van de accu die elke vier jaar kapot gaat, maar dat zal niet aan de motor liggen … (staat nu bij de garage namelijk met de kapotte accu :swear )

    Ik heb daar geen last van, mijn accu zit er 5 jaar in nu, ik hoor wel een een ratel bij het starten maar dat is bijna nooit en rij ook nog steeds met dezelfde ketting, ik ben er alleen super bang voor dat hij een keer breekt, en dat is niet fijn rijden haha. ik houd idd wel me oliepeil goed op orde want ik weet dat dat erg belanrijk is bij deze motor en wanneer je dat niet doet je dus idd zo een ratel gaat horen bij het starten

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.