brandstofpom

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum brandstofpom

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272298

    mijn branstofpomp is weer stuk

    mijn vectra heeft in 2010 in garantie termijn een nieuwe brandstofpomp gekregen
    vandaag pomp weer stuk moet tussen €700 en €800 gaan kosten

    hoe kan het dat pomp kapot gaat ??????????

    #18287076

    Tja, mechanische dingen gaan nou eenmaal stuk ooit. Soms heb je pech, en soms werkt het 50 jaar lang. Hoe nieuwer de auto’s hoe meer defecte en dure onderdelen. Wen er maar vast aan :thumb

    #18287077

    het wil wel eens helpen als je er bij vermeld om wat voor auto en motor het gaat

    #18287078

    Ik vermoed een Z22YH 2.2Direct als ik de prijs zo leest

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18287079

    een vectra stationwagon SW 2.2 i benzine
    bouwjaar 2008
    km stand nu 90.000
    in 2010 nieuwe brandstofpomp in garantie
    nu weer stuk
    gaat €700 tot €800 kosten

    ben verbaast dat de pomp weer stuk is, hoe kan dit toch ???
    heb ik gewoon pech ? of zijn het slechte pompen

    #18287080

    Gebruikte of Nieuwe pomp vervangen incl. Drukregelaar.

    Deze benzinepomp wil ook wel kapot gaan door een versleten distriketting.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18287081

    Pompen gaan vaker stuk.

    #18287082

    Mijne moet ook vervangen worden…….. welke foutcode heb je of welke symtonen?
    Mijn staat op 77.200 km
    code p1191/52
    Soms misfires…

    In nood indien… moet de drukregelaar ook weer.

    2010 is de drukregelaar op coulance Opel vervangen.

    #18287083

    pomp scoren op ebay, scheelt de helft.
    monteren is 15 minuten werk.

    FYI: ben met de derde pomp bezig, nu 192.000 km

    #18287084

    @SigNumberOne wrote:

    pomp scoren op ebay, scheelt de helft.
    monteren is 15 minuten werk.

    FYI: ben met de derde pomp bezig, nu 192.000 km

    Doe je het beter als me vader die is met zijn derde bezig maar die heeft nog maar +- 90k gelopen

    #18287085

    is er geen mogelijkheid om er een ander pompje in te hangen die langer meegaat als het bekend is dat deze bekend staan om het kapot gaan??
    zoals deze bijvoorbeeld..
    http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=740025&hid=&lhid=&lvid=&mid=62″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    dan is mij ook meer de vraag waardoor gaan ze vaak kapot?? vast lopen door kapotte lagers of onvoldoende smering/koeling van de benzine die er doorheen gaat??

    #18287086

    Lijkt mij niet mogelijk, deze moet in de tank, de dgi heeft ook een apparte aanvoerpomp in de tank en een hogedruk pomp aan het motorblok, deze levert veel druk om de rail met injectoren te bedienen.
    Dit is de pomp… dat dit dingetje zo duur moet zijn pfffff

    De pomp die er nu bij mij op zit is een Siemens… deze Continental worden tegenwoordig gebruikt

    #18287087

    hmm idd dat wordt lastig.. maar er moet toch wel een keertje iemand komen die een verbeterde variant er van kan leveren.. want zoals bij signumberone 3 pompjes en nog geen 2 ton aan getikt dat is best wel veel….

    #18287088

    @bart-gsi wrote:

    hmm idd dat wordt lastig.. maar er moet toch wel een keertje iemand komen die een verbeterde variant er van kan leveren.. want zoals bij signumberone 3 pompjes en nog geen 2 ton aan getikt dat is best wel veel….

    Ik ben het met je eens…. ja misschien Ebay… zie ze daar voor tegen de 400 euro.
    Maar daar moet je wel het type voor zijn, ik bv ben invalide in de rug, kan niet eens voorover gebogen staan laat staan zo’n pomp vervangen.

    Ik heb wel geluk met mijn dealer die me een fikse korting geeft…. dan weer twee jr garantie.. dus ik neem dan die risico niet.. maar wie wel doet die is goedkoper uit……

    Stond er laatst een op dit forum en marktplaats voor 300 euro. Deze is verkocht…

    Wat nog wel wil helpen om langer met pomp te doen is regelmatig flesje reiniger door de brandstof zegt men..of dat echt zo is….
    Meeste dealers doen dit al bij service beurt

    #18287089

    nouja ik bedoel ook qua ontwerp.. dat het beter en simpeler is.. gewoon net als de oude pompjes enzo

    ik kan maar aan 2 redenen denken dat zo`n pomp kapot gaat.. 1 is te veel spanning dat je de levenduur nogal verkort of 2 dat de lagers van de pomp kapot gaat dat je pompje vast loopt…
    dan een van de 2 herzien en kijken of het op een andere manier te verbeteren valt… ik heb dan zo`n oud simpel pompje. maar pas bij 2 ton ging er het 2de pompje in… en ook een stuk goedkoper.. ik was 100 euro kwijt.. dus vind het wel slecht dat je 400 euro betaald of meer en dat het nog geen 2 jaar mee gaat

    #18287090

    @bart-gsi wrote:

    nouja ik bedoel ook qua ontwerp.. dat het beter en simpeler is.. gewoon net als de oude pompjes enzo

    ik kan maar aan 2 redenen denken dat zo`n pomp kapot gaat.. 1 is te veel spanning dat je de levenduur nogal verkort of 2 dat de lagers van de pomp kapot gaat dat je pompje vast loopt…
    dan een van de 2 herzien en kijken of het op een andere manier te verbeteren valt… ik heb dan zo`n oud simpel pompje. maar pas bij 2 ton ging er het 2de pompje in… en ook een stuk goedkoper.. ik was 100 euro kwijt.. dus vind het wel slecht dat je 400 euro betaald of meer en dat het nog geen 2 jaar mee gaat

    JE hebt een punt maar het is nu ook weer niet zo dat ze allemaal na 2 jr weer stuk gaan voor mijn vec is het de eerste en vec is 10 jr oud…
    Bij mij zou het kunnen zijn te weinig rijden……..

    Ik kan wel met de vec rijden maar als ik wat te veel vermogen vraag een vette hik en brandende lampjes in dashboard auto met baco… slecht lopen.. aan de kant herstarten en alles is weer normaal.

    Tot de volgende Hik, ik had het twee jr voor het eerst in Frankrijk… terug in NL uit laten lezen en de bekende storing. Heb er in NL bijna 2 jr geen last van gehad ben geen strepen trekker…. maar wordt steeds erger nu moet ik al voor de 3000 toeren blijven.. en heen vette vlaag tegenwind krijgen waardoor de pomp meer moet doen, dat is minder dus vervangen.

    Ik heb lang gedaan om te vervangen, wilde alles uitgesloten hebben, dus zelfs de laatst afspraak geannuleerd omdat ik niet zeker was en ik wilde dat de dealer meer onderzoek deed…. we komen steeds bij de pomp welke test er ook gedaan wordt, ook druktesten zijn gedaan de pomp verliest op bepaalde momenten dat hij moet erken zijn druk dit geeft problemen naar injectoren, en soms misfires op cylinders.

    Baal wel maar als de vec dan weer een tijd mee kan, is een heerlijke auto en motor..

    Voor de rest glansrijk door de keuring dus tja kost soms geld dat is jammer… maar als hij dan weer lekker rijd vergeet ik dan vast weer snel.

    #18287091

    Bart, de pomp is vol mechanisch, word aangedreven door de nokkenas.

    Dit is een hogedrukpomp dus een gewoon electrisch pompje heeft te weinig opbrengst en druk.
    Dit in verband met directe benzine inspuiting.

    Te veel spanning op de pomp kan dus niet.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18287092

    @wim-v6 wrote:

    Bart, de pomp is vol mechanisch, word aangedreven door de nokkenas.

    Dit is een hogedrukpomp dus een gewoon electrisch pompje heeft te weinig opbrengst en druk.
    Dit in verband met directe benzine inspuiting.

    Te veel spanning op de pomp kan dus niet.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    hmm ok… geen idee.. maar thx voor de info.. vind het nog steeds slecht dat iets wat zo`n prijskaartje heeft kapot gaat binnen een korte tijd

    #18287093

    Mee eens, maar je doet er weinig aan.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18287094

    Haha, beter maakt iemand een keer zo een defecte pomp open om te kijken waar het probleem nu echt zit. Misschien is het repareerbaar, net zoals mensen ook dynamo’s en startmotoren kunnen reviseren. Maar zal wel niet, anders was dat een weeldige business.

    #18287095

    @SimpleFace wrote:

    Haha, beter maakt iemand een keer zo een defecte pomp open om te kijken waar het probleem nu echt zit. Misschien is het repareerbaar, net zoals mensen ook dynamo’s en startmotoren kunnen reviseren. Maar zal wel niet, anders was dat een weeldige business.

    Het is ook wel te repareren.
    Er is iemand in Duitsland die de pompen reviseert ;)
    Oude opsturen en je krijgt een gereviseerde terug.

    #18287096

    Ik lees het al.. De start van het idee is gemaakt ^^

    #18287097

    @SigNumberOne wrote:

    @SimpleFace wrote:

    Haha, beter maakt iemand een keer zo een defecte pomp open om te kijken waar het probleem nu echt zit. Misschien is het repareerbaar, net zoals mensen ook dynamo’s en startmotoren kunnen reviseren. Maar zal wel niet, anders was dat een weeldige business.

    Het is ook wel te repareren.
    Er is iemand in Duitsland die de pompen reviseert ;)
    Oude opsturen en je krijgt een gereviseerde terug.

    gaat die gereviseerde pomp wel langer mee dan het originele??

    #18287098

    pomp kost excaxt € 575
    exclusief BTW
    exclusief monteren

    maar weet nog steeds niet waarom pomp zo snel stuk was
    KM stand 90.000
    en reeds 2x stuk
    hoop dat de derde het langer volhoud
    wie heeft tips om levensduur te verlengen ????

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.