Dan heb je het dus over de Astra H. Topics genoeg hierover. Even zoeken, kom je veel te weten.
Kijk je naar een station? Neem aan van wel.
Een auto met zo’n kilometerstand hoeft geen probleem te zijn. Je koopt wél een auto van 10 jaar oud, dus er kunnen soms kwaaltjes tevoorschijn komen die je met een jongere auto gewoon niet hebt. Zo simpel is dat. Kijk goed naar het historisch gebruik (voor mij persoonlijk liever geen leasebakken) en het onderhoud. Met goed onderhoud kan een auto ver komen tegenwoordig. Zeker die diesels. Maar toch, een koppeling of versnellingsbak kan al snel in de papieren lopen en zomaar ineens opduiken.
Die distributieriem gaat bij benzine meestal om de 150000 km. Die is bij die km stand dus waarschijnlijk al vervangen en hoef je tenzij je de 3 ton passeert ook niet meer te vervangen.
Wil je zoveel mogelijk geld voor alles krijgen, loont het vaak om je eigen auto particulier te verkopen en dan je nieuwe ook particulier. Met goed zoeken en wat geduld koop je dan een betere auto dan bij de dealer of garage, maar zonder garantie.
Voor de Astra’s letten op:
– Roest bij de veerpoten
– Of het wervelkleppenblok vervangen is of niet
– Roest bij de wielkast, achter het plastic (vooral voorkant)
– Bepaalde versnellingsbakken geloof ik, afhankelijk van diesel of benzine
Verder gewoon letten op allerlei zaken, banden, algemene staat enz.