Van x16xel naar x20xev

Forumindex Forums Techniek Ecotec Van x16xel naar x20xev

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271995

    Boys ik heb even een paar vragen over een ombouw.

    Ik heb nu in me astra g een x16xel liggen en er staat op het forum een x20xev tekoop er missen wel wat delen maar die komen er wel.
    De sloop zit op 5 min rijden :roll:

    Nu even de vragen

    Welke bak moet er achter ?
    Een maatje heeft nog een f16 liggen uit een E kadett die zou passen ?

    Motorsteunen passen die van de xel ?

    Kan ik me aandrijfassen zo over zetten op de bak ?

    En dan de belangrijkste de ecu

    Die zit er niet bij maar als ik nu een completen set kop van ebay of mp
    En deze er in prik werkt het dan ?

    En me kabelboom achter me dachbord moet ik daar nog wat voor wijzigen ?

    Michel

    #18285087

    @okkie-001 wrote:

    Boys ik heb even een paar vragen over een ombouw.

    Ik heb nu in me astra g een x16xel liggen en er staat op het forum een x20xev tekoop er missen wel wat delen maar die komen er wel.
    De sloop zit op 5 min rijden :roll:

    Nu even de vragen

    Welke bak moet er achter ?
    Een maatje heeft nog een f16 liggen uit een E kadett die zou passen ?

    Motorsteunen passen die van de xel ?

    Kan ik me aandrijfassen zo over zetten op de bak ?

    En dan de belangrijkste de ecu

    Die zit er niet bij maar als ik nu een completen set kop van ebay of mp
    En deze er in prik werkt het dan ?

    En me kabelboom achter me dachbord moet ik daar nog wat voor wijzigen ?

    Michel

    Hoort een F18 F23 of M32 Achter die van een eerder astra model of vectra past niet. Bevestigingspunten passen niet.
    Aandrijfassen op de bak moeten van een bigblock zijn die van je huidige passen niet.

    Motorsteunen voor zowel motor als bak zijn anders. Aan de distributiezijde kun je die van de X16XEL wel gebruiken.

    X20XEV van een vectra of astra past niet zomaar je moet dan de steun aan distributiezijde hebben. En een andere distributieset.

    Kabelboom hoeft enkel in het motorruim aangepast gesoldeerd te worden. JE hebt wel de x20xev ecu nodig met imobiliser enzo of uitgeleerd en inleren op je eigen imobiliser.

    #18285088

    Oke dankje voor de andwoorden

    Die van de bak was teverwachten.

    Maar hoe bedoel je het met de motor steunen en de distributiezijde dat snap ik niet helemaal.

    En weetje hoe veel werk het solderen is ?

    Michel

    #18285089

    De X20XEV uit een vectra / astra f hangt aan de voorzijde met een steun aan de carrosserie.
    De X20XEV / Z20LET enz in een astra G hangt met een motorsteun aan de distributiezijde vast aan de carrosserie.

    En die steun monteren is nodig, maar ook distributie is dan anders. Enz ofwel als je er een in hangt makkelijkste astra G x20xev pakken.

    #18285090

    Solderen is veel uitzoek doormeetwerk verder valt het wel mee. En dan nog omkeuren en als je pech hebt ook nog duur grapje dus bezint eer ge begint.

    #18285091

    Die op het forum staan zijn van een Astra F en een van een Vectra B.

    Dit is de steun die een G motor heeft:

    En in de astra F en vectra zit zon steuntje (grijze steuntje met twee wieltjes).

    #18285092

    Oke nu snap ik die motor steunen :D
    En ik beging nu wel ff te twijvelen of ik het wel of niet doe.

    Me astra is van 21-05-1999 en zou dus met het omkeuren net goed zitten :D

    Dus ik denk dat ik het ga doen maar allles zal ik rustig aan doen
    Dus nu het blok en dan heeeel rustig alle delen bij elkaar sparen en dan volgen jaar ergens er in zetten

    #18285093

    En de motorsteun voor de motor kand heb ik zelf nog liggen :)

    Michel

    #18285094

    Nog even een vraagje kan je van een x20xev astra f blok oook een astra g blok maken dus met de motor steun en de sensoren van de G ?

    En nog iets :)
    Als ik voor een f18 ga moet ik dan hele nieuwe assen of moet aleen de bak kant om om ?

    Mvg michel

    #18285095

    De assen zijn ook anders dus compleet eigenlijk. Die van een astra F kun je ombouwen naar een G door andere steun en distributie te monteren. Geld ook voor de vectra, bij de Omega moet je ook nog een andere carterpan. De ecu kun je bedraden als je wil, moet toch solderen stekker van de x16xel past ook niet op die uit een g.

    #18285096

    Oke bedankt voor je goede info :)

    Ik moet duss naar 5×110 ? Om de assen anders niet. Passen

    #18285097

    ? Niemand ?

    #18285098

    Je hebt al een powerbox en spaghetti spruitstuk op je huidige x16xel. Denk niet dat je het voor de power de moeite is, naar X20xev swappen.

    #18285099

    X20xev staat niet erg bekend binnen tuning

    Maar een x20xev is een hele fijne motor als basis van alles…

    Ken een Engels man die een standaard x20xev heeft met een z20leh turbo erop en perst 240 pk
    En naar 3 jaar loopt die nog steeds als een zonnetje…

    #18285100

    boys ik heb gisteren me motorblok gehaald uit Duitsland.

    alles kompleet dus
    blok, kabelboom, ecu, bak, assen, en het eerst uitlaat deel tot net na de kat.

    het blok heeft 170.000 km gelopen wat me mee valt.
    nu wil ik hem natuurlijk zo snel mogelijk er in bouwen.

    maar voor de zekerheid vervang ik
    de distributie
    de kleppendeksel pakking en
    wil ik een lichter vliegwiel monteren.

    maar is het verstandig om de koppakking ook te vervangen ?

    en de bruine stekker onder de motorkap hoe heet deze?

    wand het nieuwe blok heeft daar maar 3 draden zitten en me huidige blok heeft daar 4 draden xtra zitten.
    dat zeg ik wel uit me hooft :afro

    michel

    #18285101

    Achter de X20XEV kun je de smallblock bakken met gemak plaatsen. F13/F15 bakken passen door er een diesel vliegwiel/drukgroep/koppeling op te zetten. Kun je je standaard assen prima gebruiken, zon bakje en vliegwiel scheelt zomaar 15-20 kg.

    X20XEV is een fijn blok, doet zijn werk goed. Het heeft echter nooit de waardering van de C20XE gekregen, daarvoor is het net een beetje tammer.

    #18285102

    Ik vind dat een beetje veel van het goede ik hou het wel bij me huidige bak die er aan vast zit :)

    Maar ik zag nog wel dit op ebay is het wat http://m.ebay.co.uk/itm/Stage1-Performance-Camshaft-Set-for-Vauxhall-Opel-Holden-X20XEV-Engine-99-/151775877158?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18285103

    Mooie prijs voor die nokkenassen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.