Lekkende drukgroep?

Forumindex Forums Modellen Astra Lekkende drukgroep?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271703

    Hallo,

    Ik zal me even kort voorstellen.
    Ben sinds eind december vorig jaar de trotse eigenaar van een Astra H Cosmo station van 2010 met 141k km op de klok.
    Na het probleem met de koelvloeistof melding en defecte 3e remlicht opgelost te hebben, heb ik al wat vrolijke kilometers achter de rug.
    Het is een zeer fijne en comfortabele auto om in te rijden.
    Vandaag nog eens even onder de motorkap gekeken en heb gezien dat er bovenop de versnellingsbak (volgens mij bij de drukgroep) wat olie gezweet wordt.
    Nu weet ik alleen niet of dit van de drukgroep afkomt, of van iets anders.
    Moet ik me zorgen gaan maken en bij de dealer langs gaan of is dit een normale kwaal?

    #18283084

    als je druklager lekt dan is meestal de onderzijde van de bak op de scheiding van het motorblok/versnellingsbak nat van de vloeistof…
    ik denk dat je de bak een keer schoon kunt spuiten in een wasstraat/box en dan als deze ernstig lekt welke kleur vloeistof het is.. vloeistoffen hebben vaak een kleur zodat deze makkelijk herkenbaar zijn… zoals dat olie zwart is, en ik gok erop dat transmissie vloeistof rood is… en remvloeistof geel doorzichtig..
    ik weet overgens niet of dat bij jouw van toepassing is.. maar merk je enig verschil in niveau met je remvloeistof?? bij de vectra b die ik heb ervaar ik als de druklager lekt dat ik vaker remvloeistof bij moet vullen…
    en als je druklager kapot is zit er vaak bij de kosten post een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep omdat ze deze dan toch open hebben liggen willen de bij de garage dit vaak mee vervangen…

    #18283085

    Olie zwart? Bij mij is die helder goudkleurig…..

    (alleen als het er in gaat bij de garage overigens ;))

    #18283086

    Bij mij ook toen het onder de bak weg lekte, ivm druklager lek.
    Was het goud kleurig.
    Als je druk lager lekt zou je remvloeistof nivo moeten dalen.
    Druk weg moeten vallen bij langer de koppeling ingetrapt houden.

    Zou eerst kijken of het niet hoger weg komt.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18283087

    En dat ding op de foto is je schakeltoren. Dus is geheid koelvloeistof of bakolie. Of mischien wel zand en vocht en vuil.

    #18283088

    Of lekkende klepdekselpakking.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18283089

    Bedankt allemaal voor de snelle reacties.
    Het vreemde is dat de rest van blok en bak droog zijn maar rondom de schakeltoren (bedankt Haasje17) bovenop de bak ziet het er vochtig uit.
    Ik weet niet of er ook olie gevuld is in de schakeltoren voor het bekrachtigen van koppelingsmechaniek.
    Twijfel er namelijk aan of dan in dit geval de schakeltoren niet lekt, als deze kan lekken natuurlijk.

    #18283090

    Lekken doet die niet dit is zweten, is eigenlijk geen probleem.

    #18283091

    Dit is dus niet iets waarmee ik bij de garage langs moet gaan. Volgende week staat namelijk een trip naar Frankrijk op de planning.
    Het zou lullig zijn als ik hiermee langs de kant kom te staan :?

    #18283092

    @xladage wrote:

    Olie zwart? Bij mij is die helder goudkleurig…..

    (alleen als het er in gaat bij de garage overigens ;))

    Dat is hagel nieuwe olie.. Maar met de kleur doelde ik op gebruikte olie als je er al een tijd mee gereden hebt…

    #18283093

    Als ik zo de foto bekijk is het niet echt iets om je zorgen over te maken en lijkt het erop of er iets olie cq damp is gekomen uit de beluchtingsopening boven op de schakeltoren.

    Deze zie je het beste zitten op de tweede foto net onder de kabelboom het is die bout met het plastic kapje erover! (Die grote!)

    #18283094

    @gerben rsv wrote:

    Als ik zo de foto bekijk is het niet echt iets om je zorgen over te maken en lijkt het erop of er iets olie cq damp is gekomen uit de beluchtingsopening boven op de schakeltoren.

    Deze zie je het beste zitten op de tweede foto net onder de kabelboom het is die bout met het plastic kapje erover! (Die grote!)

    een keer naar de wasbox rijden en schoonspuiten dan is het weer schoon…

    #18283095

    Dat is het hem dus.
    De auto is volledig gereinigd toen ik hem kocht en dus ook de motorruimte.
    Het is dus nu over een periode van ca 4 maanden dat het er nu zo uit ziet.
    Ik heb ook tijdens het oplaten komen van de koppeling dat het pedaal bovenin een soort van knakkend gevoel cq geluid maakt.
    Weet dus ook niet of het met de lekkage/zweten samen hangt.
    Dat knakken van het koppelingspedaal doet zich soms ook niet voor.

    #18283096

    Dat hoekje is toen zeer zeker niet gereinigd…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.