start / stop

Forumindex Forums Modellen Astra start / stop

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271239

    Ik heb mijn Astra nu 4 weken en na een week kreeg ik het start stop systeem niet meer aan de praat.

    Terug gegaan naar de dealer en die kon geen probleem vinden. Toen ik m ophaalde werkte het weer.

    Nu 2 weken later heb ik weer hetzelfde probleem.
    Dealer geeft aan dat er veel redenen zijn waarom het start stop systeem niet werk…lage accu spanning, hoog stroomverbruik etc

    Heeft er iemand een idee…doe ik iets fout of heeft mijn auto gewoon een euvel ?

    #18279411

    Lastig te bepalen, ik vraag me soms ook af waarom het S/S het niet doet, er zijn blijkbaar nogal wat parameters die daar mee geboeid zijn.
    Ik had het in het begin ook, wat bleek ik had de blower op de vooruit aan staan en dan werkt S/S dus ook niet.

    Voor hoog stroom verbruik kun je even in het menu van de auto kijken en kijken welke groot verbruikers er aanstaan.

    #18279412

    Het start stop systeem kan je uitlezen.
    Maar idd is het van aardig wat factoren afhankelijk of het wel ingeschakeld wordt.
    spanning van de accu, temp van de olie en koelvloeistof, hoeveelheid verbruikers, airco behoefte enz.

    Ik zelf zou het niet erg vinden als het systeem niet werkt vind het maar waardeloos voor die 1 procent wat het uiteindelijk scheeld.

    #18279413

    Ach je kunt het uitzetten en zolang je de koppeling ingedrukt zolang je stil staat, blijft die gewoon alles doen zoals een auto zonder S/S.

    #18279414

    Mijn start/stop heeft 3 maand niet gewerkt (tijdens de winter). Op een dag viel hij gewoon weer stil en nu doet hij dat weer elke keer ik mijn koppeling los laat. Ik doe meer dan 140km per dag dus de batterij was altijd goed opgeladen. Geen idee waarom hij dus 3 maanden niet gewerkt heeft. Niet dat ik het erg miste hoor.

    #18279415

    @arjontje wrote:

    Het start stop systeem kan je uitlezen.
    Maar idd is het van aardig wat factoren afhankelijk of het wel ingeschakeld wordt.
    spanning van de accu, temp van de olie en koelvloeistof, hoeveelheid verbruikers, airco behoefte enz.

    Ik zelf zou het niet erg vinden als het systeem niet werkt vind het maar waardeloos voor die 1 procent wat het uiteindelijk scheeld.

    Hoe kun je het systeem uitlezen dan ?

    #18279416

    Soms doet ie het bij mij ook niet, maar komt denk ik idd door lage accuspanning. Ik ervaar het vooral bij kleine stukjes, wat ook logisch is. Misschien rijd jij ook kortere afstanden?

    #18279417

    @Ultimate wrote:

    Soms doet ie het bij mij ook niet, maar komt denk ik idd door lage accuspanning. Ik ervaar het vooral bij kleine stukjes, wat ook logisch is. Misschien rijd jij ook kortere afstanden?

    Valt wel mee ruim 1000 per week woon werk
    Van de week 200 km snel weg en daarna nog steeds geen start stop

    #18279418

    ik zou er persoonlijk niet rauwig om zijn als de start/stop niet meer werkt. :D

    Zelf zou ik het altijd handmatig uitschakelen, het kleine voordeel van brandstof besparing weegt volgens mij niet op tegen de mogelijke schade die het starten en stopen veroorzaakt.

    Volgens mij is het nergens echt goed voor, accu, startmotor en wat denk je van je distributie riem!

    De distributieriem krijgt bij elke start het weer voor z’n kiezen om de waterpomp en de nokkenas op te starten.

    #18279419

    @vinfoto wrote:

    @Ultimate wrote:

    Soms doet ie het bij mij ook niet, maar komt denk ik idd door lage accuspanning. Ik ervaar het vooral bij kleine stukjes, wat ook logisch is. Misschien rijd jij ook kortere afstanden?

    Valt wel mee ruim 1000 per week woon werk
    Van de week 200 km snel weg en daarna nog steeds geen start stop

    Dat is wel apart dan inderdaad.

    @juruca wrote:

    ik zou er persoonlijk niet rauwig om zijn als de start/stop niet meer werkt. :D

    Zelf zou ik het altijd handmatig uitschakelen, het kleine voordeel van brandstof besparing weegt volgens mij niet op tegen de mogelijke schade die het starten en stopen veroorzaakt.

    Volgens mij is het nergens echt goed voor, accu, startmotor en wat denk je van je distributie riem!

    De distributieriem krijgt bij elke start het weer voor z’n kiezen om de waterpomp en de nokkenas op te starten.

    Ik vind het op zich wel handig. Zeker voor een stoplicht, brug open of trein overgang.
    Als het zo slecht is, hadden ze het niet gemaakt toch? En er zit een tweede accu in, dus dat lijkt me ook wel mee te vallen toch? Of ben ik nou naif?
    Overigens zit in mijn Astra een distributieketting :)

    #18279420

    @juruca wrote:

    De distributieriem krijgt bij elke start het weer voor z’n kiezen om de waterpomp en de nokkenas op te starten.

    Daar is die voor gemaakt. De krachten van de startmotor zijn niks vergeleken met de krachten die erop komen als je bijvoorbeeld terugschakelt of abrupt gasgeeft.

    #18279421

    Zit ook een aangepaste accu in dus dat verhaal gaat ook niet op, de accu is special voor S/S motoren ontwikkeld.
    Ik gebruik het S/S niet altijd, maar vaak wel als ik aankom rijden het verkeerslicht springt net op rood een overgang die net dicht gaat.

    #18279422

    Zou er ook echt niet rouwig om zijn.
    Mijn S/S heeft het in 3,5 jaar tijd ook maar nauwelijks gedaan en dan bedoel ik ook echt 10x in totaal ofzo. Echt geen touw aan vast te knopen.

    Ik gaf er niks om, want de enige keren dat ik echt stil sta, dat is in de file op de snelweg en dan moet dat ding toch niet uit. Dus hoefde de s/s gewoon niet telkens handmatig uit te zetten :P

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.