krukasbout 2.4 cih los krijgen SPOED!!!!

Forumindex Forums Techniek Cih krukasbout 2.4 cih los krijgen SPOED!!!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271211

    Mannen, we hebben een groot probleem.
    bij de motor van mun maat moet de waterpomp eraf, maar krijgen met geen mogelijkheid de krukasbout los.
    het betreft een 2.4 cih, in een c kadett.
    ik heb die er vorig jaar met de hand los, en daarna ook weer met de hand vast gezet.
    we hebben tot nu toe al geprobeerd,
    grote moment sleutel
    verlengstuk met 1,5 m pijp
    gewone en grote luchtsleutel.
    Alles beweegt, behalve die :swear bout.
    IEMAND EEN IDEE OF TIP

    Groeten.

    #18279165

    Hoebedoel je alles beweegt?

    Als de poulie mee draait zul je die toch op 1 of andere manier zien te blokkeren.

    Misschien 2.5 meter pijp eens proberen

    #18279166

    In de versnelling zetten en je maat op de rem laten staan.. En dan los halen…

    #18279167

    Kun je er bij met een luchtsleutel?
    Als ie met een gewone niet los te krijgen is pak ik een grotere luchtsleutel (die normaal alleen bij vrachtwagens gebruikt word)

    Oeps, had je dus al gebruikt zie ik.
    Heb je er wel genoeg druk op?

    Enneh….linksom he :jerry

    #18279168

    Klinkt misschien raar maar een dop met lang verlengstuk die op de grond rust en dan de motor starten gegarandeerd dat de bout los gaat heb ik al diverse keren gedaan.

    #18279169

    @motormuis012 wrote:

    Klinkt misschien raar maar een dop met lang verlengstuk die op de grond rust en dan de motor starten gegarandeerd dat de bout los gaat heb ik al diverse keren gedaan.

    Wel riskant dat je je timing van je distributie naar de knoppen helpt als je motor rond draait en je distributie los komt

    #18279170

    bij ohc en dohc motoren zet ik altijd een dikke griptang op de poulie
    of blokkeer het vliegwiel / starterkrans
    misschien dat het bij een cih ook kan :hmmz

    #18279171

    We gaan gewoon door met proberen..

    groeten.

    #18279172

    Nou, ik kan de achterwielen laten slippen op de vloer.
    de rem zal niet gaan, want hij is de achteras aan het ombouwen naar schijven.
    maar we gaan stug en eigenwijs door.

    groeten.

    #18279173

    carterpan eraf en met een blok hout de krukas blokkeren.
    zo heb ik de bout van mijn c20xe ook los moeten halen en vast moeten draaien op moment.

    #18279174

    Neem een zware luchtsleutel en flink wat druk op de luchtsleutel en je bent klaar….

    #18279164

    dubbele topics samengevoegd.

    #18279175

    Ik heb ze ook wel eens gezien die hem warm stookte.
    Dat kan nu mooi met inductie…(duur speelgoed)

    #18279176

    de distributie verspringt hier niet door maar als de motor aanslaat direct weer uitzetten. en warm stoken dan kun je ook gelijk een nieuwe poelie kopen want dan is je trilling demper is van rubber dus kapot.

    #18279177

    Nood breekt wet soms he ;) poelies genoeg te koop dacht ik zo.
    Heb ze ook wel eens los gekregen met de startmotor truc. Voordat ik een fatsoenlijke luchtsleutel had. Maar altijd bang voor verspringen van de riem als die te slapt stond ;)

    #18279178

    ten eerste deze motor heeft geen riem maar een ketting en ten tweede ook een riem verspringt niet zelfs dealers doen het op deze manier daar heb ik het ook geleerd heb zelf bij opel gewerkt gehad

    #18279179

    Foi keerl…ik beweer ook niet dat het gebeurd of dat deze motor een riem heeft.
    Het is gewoon een beun oplossing. En als je een keer een ding hebt met een te slappe riem…….of ketting!!!!…… wil je het nog wel beleven wat er kan gebeuren.
    Ga jij dat de klant uitleggen? Wie betaald de rekening?

    #18279180

    Krukaspoulie moet d’r toch niet af om een waterpomp te vervangen??

    #18279181

    de poelie moet er wel af want er zit een bout net achter de pomp die krijg je er alleen uit als de poelie weg is . en ik zeg ook niet dat het de schoonheid prijs verdiend maar het is wel een oplossing met een grote slagsleutel kom je er ook niet tussen je komt er uberhoubd niet met een slagsleutel tussen en met een verlengstuk of kruiskoppeling verlies je sowieso kracht en is het gevaarlijk want een kruisstuk slaat de dop er af en die fliegt ongecontroleerd door de lucht.

    #18279182

    tussen de poulie en distributiehuis dat lastige boutje losdraaien met een steeksleuteltje en de waterpomp uithalen terwijl het boutje
    nog los in de pomp steekt. De lengte van het boutje past net tussen de poulie en distributiehuis.
    Of ik heb een ander model van 2.4 waar het net wel gaat??

    #18279183

    Nou, het is gelukt.
    nadat er met een zware electrische slagsleutel, 3 orginele zwarte slagdoppe gesneuveld zijn, heb ben we de tip van H400 toe gepast.
    en inderdaad, het gaat precies.
    dus, de waterpomp is eraf, maar de poelie zit nog steeds op zijn plek.
    waarschijnlijk verlatingsangst :jerry

    groeten.

    #18279184

    Dan ben je er in ieder geval zeker van dat ie met rijden nooit los zal komen. Dat is ook weer een geruststelling :thumb

    #18279185

    Waar dat forum goed voor is!
    Nu te hopen dat die krukasborage het nog lang zal uithouden!!

    #18279186

    @bart-gsi wrote:

    @motormuis012 wrote:

    Klinkt misschien raar maar een dop met lang verlengstuk die op de grond rust en dan de motor starten gegarandeerd dat de bout los gaat heb ik al diverse keren gedaan.

    Wel riskant dat je je timing van je distributie naar de knoppen helpt als je motor rond draait en je distributie los komt

    Hoe bedoel je ?

    #18279187

    De beste en meest veilige manier om je krukas te blokkeren is om je vliegwiel tegen te houden door een wringijzer tussen de tanden van je starterkrans te steken. Deze laat je rusten tegen het blok zodat je een hefboom creeert. Je kan nu enorm veel kracht uitoefenen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.