oil catchtank

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) oil catchtank

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271106

    Hallo,
    Ik heb enkele vragen in verband met een oil catchtank.
    Naar waar moeten die 2 slangen die op het kleppendeksel zitten,1 dikke en 1 dunne slang.
    En wat gebeurt er met de gasklep naar waar die slangen naar toe lopen, worden deze toe gedaan.
    En op de oil catchtank zitten 2 aansluitingen naar waar moeten die?
    Misschien weten jullie iets meer of bestaat er ergens een schema of foto’s voor een c20xe.
    Alvast bedankt hoor.

    Gr Andy

    #18278375

    die dikke daar zet je de catchcan tussen.
    de dunne moet je gewoon zo laten, en eigenlijk de nippel waar deze op zit aangesloten op je spruitstuk een beetje opboren.
    er zit nu een gat van 0.3 mm en moet ongeveer 2 mm worden. even boren dus.
    Hierdoor word de carter ventilatie stukken beter.

    #18278376

    Dus die dikke die op mijn gasklep zit mag ik dan gewoon afblokken en die dikke aansluiting op mijn kleppendeksel moet dus naar de oil catchtank en die dunne mag ik laten zoals het is.
    Maar er zitten toch 2 aansluitingen op zo een catchtank, 1 aansluiting voor die dikke slang maar naar waar moet die andere aansluiting dan naar toegaan http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Olcatchtank-Oltank-Opel-Corsa-Kadett-Calibra-16V-Turbo-C20Let-C20Xe-/251047974303?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a0159f” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18278373

    nee je moet door lussen dus eerst van het kleppendeksel naar de can, en dan van de can naar de gasklep.
    De gasklep zorgt dan voor de zuigende werking.
    En hij zuigt dan uit je kleppendeksel.

    #18278374

    hij meot tussen de dikken in!

    #18278377

    @corsabc20xe wrote:

    die dikke daar zet je de catchcan tussen.
    de dunne moet je gewoon zo laten, en eigenlijk de nippel waar deze op zit aangesloten op je spruitstuk een beetje opboren.
    er zit nu een gat van 0.3 mm en moet ongeveer 2 mm worden. even boren dus.
    Hierdoor word de carter ventilatie stukken beter.

    2 mm is erg groot, gaat ie snel van stationair lopen :shock:

    #18278378

    Had ik geen last van. Maar naar 1 of 1.5 is al een hele verbetering

    #18278379

    Je kan ook vanaf die dikke op je deksel naar je cathtank en die andere aansluiting op je tank een filtertje zetten. En de dikke aansluiting op je gasklep afdoppen. Krijg je helemaal geen zooi je inlaat in. Alleen met apk ff aansluiten op de manier zoals eerder gezegt.

    #18278380

    Dus die dikke slang rechtstreeks van mijn kleppendeksel naar de oil catchtank en mijn gasklep afdoppen. Dat is geen probleem dat versta ik maar op mijn tankje staat er al een filter op de bovenkant en dan nog 1 aansluiting om ergens een slang op aan te sluiten of mag ik die gewoon ook afdoppen?
    Hier een link van de foto
    http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Olcatchtank-Oltank-Opel-Corsa-Kadett-Calibra-16V-Turbo-C20Let-C20Xe-/251047974303?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a0159f” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18278381

    Ja als je het zo wil dan moet je de 2e aansluiting idd afdoppen. En de gasklep ook.

    #18278382

    Oke, bedankt iedereen voor de hulp.
    Gr Andy

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.