Kadett gsi 16V

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett gsi 16V

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270364

    Ik heb maar weer eens een kadett gekocht.

    Het was misschien een beetje een impulsieve aankoop waardoor ik toch wat verrast ben door wat aanwezigheid van roest.

    Het gaat om een 03-1992 kadett gsi C2.0XE wit waarvan ik nu de derde eigenaar ben.
    Op kenteken staat ook champion maar wist eigenlijk niet dat deze ook in wit geleverd zijn.

    Ik ga jullie op de hoogte proberen te houden van de te gebeuren werkzaamheden.

    Barry

    #18271786

    Gefeliciteerd met je aankoop! Op je profiel foto te zien nog een mooi origineel exemplaar :wub Wat zijn je plannen ermee? Heb je nog meer foto’s? ;)

    #18271787

    Heb wel wilde plannen maar eerst maar eens netjes door de apk krijgen.

    Ik zou zal er straks foto’s bij plaatsen maar zit nu nog met mijn telefoon.
    Heb nog een hoop onderdelen liggen die ik nu eindelijk wel eens wil gaan gebruiken.
    Waaronder een speciale schroefset die ik vroeger heb laten maken door KoniKw.
    Is inmiddels zo’n 15 jaar geleden maar heeft nog nooit onder een auto gezeten. Zo ook een groepen A uitlaat, compleet.
    Verder heb ik nog een set trothlebody’s liggen met een p programmeerbaar computer systeem.

    Dus nog genoeg te doen maar hiervoor moet wel eerst de carrosserie goed zijn.
    Als deze een beetje goed is waardoor ik niet te veel kosten in 1 keer hoef te maken hoop ik dat het nog een beetje wil vlotte met het project.

    #18271788

    Champion staat nooit op kenteken. Champions zijn ook niet in het wit geleverd.

    Import Kadett ?

    #18271789

    Nee, is geen import. Heeft altijd hier in de buurt ook rond gereden. Toen heeft een kennis van een kameraad van mij hem 2 jaar geleden gekocht maar deed er ook niks mee.
    Zo is ie bij mij gekomen.

    #18271790

    Staat trouwens ook niet op de papieren.
    Staat op de verzekeringspapieren maar die hebben alleen de meldcode van mij gekregen.

    Foutje van mij.

    #18271791

    Hallo,

    Ik ben evt. Ook van plan om een Kadett GSI (16V) te kopen.
    waar moet ik op letten, wat zijn de zwakke plekken van een Kadett E?
    Hoe kan ik op het typeplaatje zien dat het een echte GSI is?
    Alvast bedankt voor de moeite.
    Mijn e mail adres m.postel@kpnplanet.nl

    Gr. Walter

    #18271792

    Heoveel mag een goede GSI (16V) kosten?

    Gr. Walter

    #18271793

    Hoi Walter,

    Waar moet je op letten, dat is een goede.
    Voornamelijk naar roest ben ik bang.
    Kijk achter de voorbanden of er geen blaasjes zitten op de koker (binnen schermen).
    Let op de achter schermen, kijk of de bakjes achter een beetje netjes zijn, deze zitten achter de achterschermen en de bumper.
    Als je bij de forum van ‘Riks kadett heeft ook roest’ kijkt zie je dat er onder de vloerbedekking ook roest kan vormen.

    Als ze de motor (16v) starten mogen de kleppen even tikken maar dat moet je niet blijven horen, let wel dat dit met een koude motor dient te gebeuren.
    kijk of dat je niet overbodig veel olie en dergelijke aan het motorblok zit.
    kijk in de koelvloeistof reservoir of dat er geen olie bij zit, als deze net vervangen is kan er misschien ook een belletje gaan rinkelen, hoeft niet natuurlijk.

    Eigenlijk moet je natuurlijk een beetje geluk hebben als je een auto koopt maar dat is met iedere auto.
    Ik moet zeggen dat ik ook niet iedere keer geluk heb met het aanschaffen van een kadett, vier stuks dus….

    En wat is ie waard.
    Er staan er niet meer zoveel op marktplaats( 2 stuks van ±6000) en andere sites.
    Ik vind dat ze zelfs in Duitsland wat schaars worden.
    Dus als het een hele nette is dan kan je er best wat voor betalen, ik denk dat ze alleen maar meer waar gaan worden. (2000/3000 en hoger)

    Moet er veel aan gebeuren dan kan je er best wat vanaf praten (1000/1500)

    Het is maar net wat je er voor wilt geven en aan wilt doen.

    Hoop dat je hier wat aan hebt.

    En anders zijn er nog wel andere die meer ervaring hebben waar je op moet letten.

    #18271794








    #18271795

    Daar wordt goed werk verricht.

    #18271796

    Probeer mijn best te doen er weer eentje te redden.

    #18271797

    Goed bezig! :thumbup

    #18271798

    @Storm010 wrote:

    Het gaat om een 03-1992 kadett gsi C2.0XE wit waarvan ik nu de derde eigenaar ben.

    Mooi nederlands kenteken. Een van de laatste die op kenteken is gekomen! Zal waarschijnlijk een tijd bij de dealer hebben
    gestaan.

    #18271799

    Zo van het weekend weer wat verder gekomen.
    Helaas niet zo ver als ik gehoopt had.

    Wilde de schroefset monteren, maar vernaggelde een wiellager door niet op te letten.
    En wilde het uitlaat systeempje monteren, wat niet lukte.
    Niet de juiste buis in huis om hem af te maken.

    Des al niet te min was weer een leuk dagje sleutelen.

    #18271800


    Gelaste stuk nog maar wat extra bescherming geven


    wat zullen we eens gaan doen vandaag.


    Speciale schroefset ±14jaar geleden laten maken, zien nu voor het eerst een onderkant van de auto.


    RVS uitlaatsysteem Ø64


    Zoek de verschillen.


    Ziet er goed uit al zeg ik het zelf.


    Ook maar even de achterlichten vervangen.

    #18271801

    lekker bezig… ik zou als ik jou was ook even kijken onder je pendalen.. draagarm ophanging links en rechts..

    hier een oude kadett van mij.


    #18271802

    Wordt nog helemaal nagelopen.
    Heb het al eens meegemaakt dat ik een kadett heb gekocht, carrosserie.
    Hier vervolgens een hele astra neus op gelast had.
    Toen ook het interieur er uit om naar de spuiter te brengen en kom je ook zo’n gaten tegen.
    Heb toen meteen alles naar de sloop gebracht.
    Was er toen ff helemaal klaar mee hahaha.
    Maar proberen het nu gewoon opnieuw.

    Moet deze nu eerst even door de keuring krijgen.

    Dus nu nog de uitlaat maken en een abs sensor vervangen.
    Moet alleen een montagebeugel voor de abs sensor rechts ergens op de kop kunnen tikken.

    Iemand een adresje voor deze beugel en 2 nieuwe sensoren?

    #18271803

    beugel zelf maken… en sensor.. ff google

    #18271804

    Toch nog wat kunnen doen de laatste tijd, al schiet het niet echt op.

    Ankerplaat maar even opgeknapt.


    Nu moet ik natuurlijk de andere kant ook maar doen.
    Dus deze maar even er af gehaald.

    Verder andere veerpoot gemonteerd.

    Mooi speelgoed

    Hou jullie op de hoogte.

    #18271805

    Na een tijd van moeten klussen toch maar weer eens tijd in de Kadett gestoken.

    Moet hem APK klaar maken heb alleen een probleempje met de ABS.
    Heb voor de sensoren vervangen, was nodig ivm schroefset van KW .
    Heb hiervoor mooi nieuwe sensoren en beugeltjes kunnen bemachtigen.
    Alleen nu zit er nog steeds een storing in de ABS module.
    Kan ook geen verbinding maken met de ABS module als ik hem uit wil lezen.

    Heeft iemand misschien hier ervaring mee????
    Verder is ie al helemaal APK klaar.
    Moest alleen 2 benzine leidingen vervangen.

    Hier nog wat pics van de werkzaamheden van zaterdag.


    Uitlaat vervangen voor een nieuwe RVS uitvoering.


    De nieuwe Sensoren en beugeltjes.


    Meteen andere hitteschild geschuurd en opnieuw gespoten.

    #18271806

    Mooi werk inderdaad, gelukkig weer een GSItje in goede handen!! :thumbup :thumbup

    #18271807

    Mijne had ook (af en toe) een abs storing, maar ik kreeg de sensor niet eens los :swear
    je kunt natuurlijk de abs lamp op de laadstroomlamp zetten…..

    #18271808

    @midnight black wrote:

    Mijne had ook (af en toe) een abs storing, maar ik kreeg de sensor niet eens los :swear
    je kunt natuurlijk de abs lamp op de laadstroomlamp zetten…..

    Denk dat de ik de storing in de kabels van het stuurapparaat naar de abs module moet zoeken.
    Hebben op de abs relais en de pomp spanning gezet en deze schakelen en de pomp draait gewoon.

    Heb gelukkig nog een complete kabelboom liggen met alle modulle er nog bij dus kan wat gaan proberen.

    #18271809

    Gisteren de auto eindelijk mee aar huis genomen.

    Apk zit er op en gisteren dan maar eens goed warm gereden en de olie en olie filter vervangen.

    Staat nu in zijn nieuwe stekkie voor de komende tijd.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.