Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stuurhuis problemen opel astra na 2 jaar nog niet opgelost
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2015 om 10:15 #17270023
Hallo allemaal,
Ik heb al een hele tijd een probleem met mijn astra J en hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik zal proberen het probleem even uit te leggen.
Met name bij lange afstanden rechtdoor rijden, “kleeft” het stuur in de middenstand.
Waardoor je bij elke kleine correctie die je maakt ( op de snelweg doe je dat nogal vaak) het stuur voelt verspringen. Ook lukt het niet op precies rechtdoor te rijden waardoor je een beetje als een pingpong balletje tussen de witte lijnen door gaat. Los van het feit dat het vervelend rijd, heb ik ook niet het gevoel dat het veilig is, doordat het stuur bij een lichte corectie weg sprong heb ik aleens bijna op een beton blok gezeten.Geschiedenis.
Augustus 2012 heb ik een “nieuwe” Opel Astra J gekocht van bouwjaar 2011.
Dit was een pilot auto, vandaar dat ik de 1e eigenaar ben.De auto reed heerlijk.
In November 2012 heb ik winterbanden laten monteren, en daarna begonnen er wat problemen te ontstaan wb het sturen van de auto. Eerst denk je dat er wat met de montage van de banden fout is gegaan oid. Maar in december 2012 ben ik naar de opel dealer in mijn woonplaats gegaan ( andere dan waar ik hem gekocht heb) er zit toch nog fabrieksgarantie op. Deze herkennen het probleem niet, ma naar een paar keer rijden merken ze de fout wel. Maar hier hebben ze geen oplossing voor.
Mei 2013 wordt er uiteindelijk een nieuw stuurhuis geplaatst en zijn de problemen opgelost.Echter een paar maanden(+-6) later onstaan de zelfde problemen weer en heb ik weer contact opgenomen met de dealer. Deze lieten weten dat het nu wel een bekend probleem is en dat opel nederland er mee bezig is. En ook dat er tot er een oplossing is geen nieuw stuurhuis geplaatst mag worden. in de komende periode heb ik regelmatig contact gehad met de dealer en er was geen oplossing. Uiteindelijk gaf de dealer ook aan om zelf contact met Opel Nl op te nemen. zodat er van 2 kanten input kwam. deze belde me netjes elke 3 weken of het probleem opgelost was of erger was geworden, en gaven dan ook aan wat de status was. Uiteindelijk heeft Opel NL toestemming gegeven om alsnog een stuurhuis te vervangen, en dit is dan ook gebeurd in Juni 2014. Maar zoals te verwachten is het probleem 6 maanden later weer terug gekomen. Nu ben ik weer met Opel NL en de dealer in conclaaf en proberen ze van alles (nieuwe software, opnieuw kalibreren enz enz) Maar tot op heden geen verbeteringen. En ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee.
Ik ben nu dus al ruim 2 jaar aan het klungelen met de auto, garage in weer even goed weer garage in. En het probleem wordt niet opgelost. Ook hebben de dealer en ik ook het idee dat er vanuit opel NL geen prio meer ligt op dit probleem.
Wat kan ik verder nog doen, en zijn de logische stappen die ik zou kunnen ondernemen.
Ik weet het allemaal niet meer.13 januari 2015 om 10:58 #18268941Klinkt als een ernstig en serieus gevaarlijk probleem. Daar moet je inderdaad geen genoegen mee nemen, dus wat zou ik doen in jouw situatie:
Via rechtsbijstand met al je bewijsstukken en je verhaal Opel Nederland officieel en schriftelijk in gebreke stellen. Daarop zal een en ander aan correspondentie volgen, wellicht zelfs een kort geding procedure? Als jij aan kunt tonen met al je stukken dat dit probleem al vanaf aankoop loopt, en het is zo gevaarlijk, moet je mikken op schadeloos stellen. Met andere woorden, geld terug en klaar met die handel.
13 januari 2015 om 11:10 #18268942@pixels66 wrote:
Klinkt als een ernstig en serieus gevaarlijk probleem. Daar moet je inderdaad geen genoegen mee nemen, dus wat zou ik doen in jouw situatie:
Via rechtsbijstand met al je bewijsstukken en je verhaal Opel Nederland officieel en schriftelijk in gebreke stellen. Daarop zal een en ander aan correspondentie volgen, wellicht zelfs een kort geding procedure? Als jij aan kunt tonen met al je stukken dat dit probleem al vanaf aankoop loopt, en het is zo gevaarlijk, moet je mikken op schadeloos stellen. Met andere woorden, geld terug en klaar met die handel.
Bedankt voor je reactie. Ik heb gister Opel nederland nog even gesproken, en ze hebben nu weer een afspraak gemaakt via mijn dealer om het eea uit te zoeken. Ik vroeg ook aan mijn contact persoon, wat nu als het weer niet opgelost is. wat dan… en hij gaf aan dat in het ergste geval ind ontbinding van de aankoop uitgevoerd kan worden. Enige probleem is dat je dit moet doen via de verkopende dealer. Ik ben nooit meer bij mijn verkopende dealer geweest, aangezien ik natuurlijk binnen de de fabrieksgarantie een dealer om de hoek uitgezocht heb. Zou dit dan alsnog mogelijk zijn denk je…
13 januari 2015 om 11:39 #18268943Ja hoor dit kan, alles staat in het landelijke systeem geregistreerd. Samen met de steun van Opel Nederland moet dat wel kunnen dus.. Hou ons vooral op de hoogte!
23 februari 2015 om 10:17 #18268944Bedankt voor de reacties.
We zijn weer een paar stappen verder.
onlangs is er een technisch persoon van Opel Nederland naar mijn dealer gegaan en heeft een stuk met de auto gereden. Na deze test heb ik ook vernomen dat er bij de meeste autos het probleem is opgelost.
Bij de 1 was een nieuw stuurhuis voldoende (nieuw type) en bij andere andere software of een combinatie van beide. Mijn auto heeft alles al gehad, en ze gaven aan dat mijn auto net buiten de range viel. Nu was de vraag of er voor mijn auto nieuwe software geschreven diende te worden en daar was het op wachten.
Ik kom net bij de dealer vandaan, de chef werkplaats wou even met mij om de tafel gaan zitten.
Kort samengevat: Het probleem kan niet worden opgelost en de vraag was of ik er mee kon leven.
Mijn antwoord uiteraard nee!! mijn voorstel zolang ik de auto heb 2 keer per jaar een nieuw stuurhuis, of een mooi bod op de auto en dan vind ik het goed. In dat laatste geval zou de verkopende dealer dit moeten doen, en daarom heeft de chef werkplaats nu mijn auto even gehouden om er uitgebreid mee te gaan rijden zodat hij precies duidelijk tegen andere partijen kan vertellen wat het probleem precies is. en daar wachten we nu weer op. Ik probeer het eerst op deze manier op te lossen ipv meteen stappen te ondernemen, en ik denk dat mijn dealer beter contact kan opnemen met de verkopende dealer, om zo samen tot een oplossing te komen!23 februari 2015 om 12:56 #18268945Zo, dat klinkt niet best… Nou ik ben benieuwd, dan maar hopen dat de auto wordt teruggenomen.. Duidelijk een maandagochtend modelletje…
4 december 2015 om 00:09 #18268946Hopelijk kan iemand hier nog op reageren.
Nav kleven van het stuur is een software-update toegepast. Hierna was het volledig weg.
Nu het monteren van de winterbanden merk ik dat in de middenstand een onrustig moment word waargenomen. Lang niet zo erg als het plakken maar wel voelbaar op snelweg / recht door rijden.
Banden / velgen zijn nieuw en auto is goed uitgelijndIs er iemand die dit herkend?
4 december 2015 om 05:56 #18268947Rij eerst een +/-100km met je NIEUWE banden, dan is het beschermgoedje van de banden afgesleten en zou het over moeten zijn.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
4 december 2015 om 08:32 #18268948Wat ik probeerde aan te geven is dat het niet met de banden te maken heeft.
Op het moment van schrijven wordt er 100km per dag met de auto gereden. Inmiddels een maandje de winterbanden onder de auto.
4 december 2015 om 08:52 #18268949Wat een verhaal :???: Na een hele lange tijd eindelijk opgelost :thumb
Hopelijk ben je van de ellende af
Helaas geen idee met de banden4 december 2015 om 09:09 #18268950@Chris88 wrote:
Wat ik probeerde aan te geven is dat het niet met de banden te maken heeft.
Op het moment van schrijven wordt er 100km per dag met de auto gereden. Inmiddels een maandje de winterbanden onder de auto.
Dat wist ik niet, welke banden heb je er onder liggen?
4 december 2015 om 09:37 #18268951Dunlop wintersport 4d (best geteste banden/ orginele Opel velgen)
Veil
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.