Algeme Turbo vraag

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Algeme Turbo vraag

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269975

    Is het bij recente benzine Turbo motoren nog nodig om na aankomst op de plek van bestemming de motor nog 1 a 2 minuten te laten draaiien ivm de Turbo-druk??

    Heeft een inbouw van Turbo-timer dan ook echt voordelen??
    En is dit icm met dumpvalve een aanrader??

    Hoe wordt de Turbo gekoelt, en zijn hier ook verbeterpunten voor??

    Het gaat overigens om een Meriva B Turbo 1.4 120pk.
    Motorcode is momenteel onbekend, ik haal de auto volgende week op en wil goed beginnen..
    De km-stand is bijna 4700km.

    #18268402

    Turbo timer laat de motor na draaien om de turbo te laten afkoelen als je deze niet heb, is het inderdaad beter om de auto nog een min of 2 stationair te laten draaien. En dit kan idd ook met een dumpvalve

    #18268403

    Gewoon niet als een achterlijke blazen en dan 1 minuut later je wagen parkeren en uitzetten…niks geen turbotimer nodig. Dumpvalve heeft overigens niks met turbotimer te maken. Je laat ‘m overigens niet draaien voor de turbodruk, je laat m draaien zodat de turbo geleidelijk af kan koelen.

    #18268404

    Volgens mijn instructieboekje voor mijn zafira a 30 sec na laten draaien. En als je idd gewoon het laatste stukje rustig rijd kan je hem gewoon uitzetten. Zo heeft mijn oude turbo het 205.000km volgehouden.

    #18268405

    Inderdaad gewoon rustig rijden en 30 sec.stationair laten lopen..zo heeft de mijne op de vectra 680duizend km volgehouden :angel

    #18268406

    En we praten hier over een standaard auto kom op he

    #18268407

    [
    =”johanhummer9″]En we praten hier over een standaard auto kom op he[/quote
    Ik zal je sterker vertellen…mijn vectra was gechipt en ja,het was een diesel.maar rekening houdend met het feit dat de autoconstructeurs,ook ervan uitgaan dat een turbo ook niet langer mee gaat dan 150 a,200duizend kilometer meegaat.dan is dat toch netjes.en die levensduur verwachting geldt voor zowel benzine als Dieselturbo,s.. :D

    #18268408

    Levensduurverwachting van een Z20LET turbo is geen 200000 hoor :jerry

    #18268409

    Ik heb heb de 2 ton gehaald! Met originele turbo z20let.
    En toen was hij nog niet eens echt kapot.

    #18268410

    Mijne deed 171000 is vrij fors voor een let turbo

    #18268411

    @Mark16v wrote:

    Levensduurverwachting van een Z20LET turbo is geen 200000 hoor :jerry

    zoals ik al zei…TUSSEN de 150 en 200duizend km mag je redelijkerwijs echt wel verwachten.zeker bij normaal gebuik.dus de standen die Vannos en Perror gereden hebben is binnen de verwachting. netjes heren! :wors

    #18268412

    Normale z20let turbo’s zijn bij 120k al aardig kaas normaal gezien.

    #18268413

    De vraag gaat echter over een A14NEL

    Toch bedankt voor de reacties

    #18268414

    Er staat toch echt in de topic titel algemene turbo vraag.

    #18268415

    @perror wrote:

    Er staat toch echt in de topic titel algemene turbo vraag.

    klopt bijna… tikfout in de titel.
    Maar buitendat, het gaat nu over de Z20LET.

    Maar dat geeft verder ook niet.
    Bedankt voor de reacties :thumbup

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.