Secondaire lucht pomp

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Secondaire lucht pomp

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269944

    Hallo Allen,

    Ik rijd nu in een Vectra B1 GT 2.0 uit ’97.
    Ik heb mijn garage man gevraagd, de secondaire luchtpomp los te halen, omdat het anders lijkt alsof hij opstijgt bij het starten.
    Schijnt ook niet belangrijk te zijn voor de werking van de auto/motor, zoals jullie allemaal ongetwijfeld weten.
    Mijn garage man heeft daarvoor de stekker van die pomp losgehaald.
    Is dat voldoende, of moet er nog wat gebeuren en wat zijn de eventuele problemen of gevolgen die kunnen ontstaan, als je alleen maar de stekker los haalt en verder niets.

    Groet,
    Stefan

    #18268197

    Klopt ding heb je niet nodig.
    Je moet ook het vacuüm van de regelklep afkoppelen en afdichten.

    #18268198

    En hoe doe je dat?
    Wat zijn de eventuele gevolgen, als je dat niet doet?

    Stefan

    #18268199

    Kan iemand mij dat alsjeblieft uitleggen, zodat ik doe wat ik moet doen ?

    Stefan

    #18268200

    Hallo…Iemand ????

    Stefan

    #18268201

    Beste Stefan

    Ik zou je graag antwoord geven hierop,maar ik heb helaas geen ervaring ermee met de vectra b.

    Even geduld zal wel helpen niet iedereen kijkt elke dag, op het forum
    en niet iedereen die leest weet gelijk het antwoord,
    daar ben ik er 1 van

    grts van Corsaliefhebber

    #18268202

    Stekker er af is wel voldoende. Je kan alles er af halen maar dan moet je wel een vacuum leiding afdoppen en op je uitlaat spruitstuk ook iets verzinnen dat de uitlaatgassen vrij komen.

    Persoonlijk zou ik het laten zitten.

    #18268203

    Vacuumslang van het potje bij naast de EGR los nemen an afdoppen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18268204

    Dus het slangetje toch even afsluiten, met een prop papier of een kurk of zo ?
    Wat zijn de gevolgen, als je dat niet doet, want dat is wel interessant om te weten

    Alvast bedankt,
    Stefan

    #18268205

    Wat zijn de gevolgen, als je dat niet doet, want dat is wel interessant om te weten.

    Stefan

    #18268206

    Boutje erin

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18268207

    Hallo Wim-v6

    Zal er een boutje in draaien, maar wat zijn nou de gevolgen als je dat niet doet.
    Gaat de motor dan slechter draaien, of hoger brandstof verbruik of vallen dan de wielen onder de auto vandaan ?
    Gewoon uit interesse.

    Stefan

    #18268208

    Motor pakt dan valse lucht.

    En als je hetpotje aangesloten laat komen de hete uitlaatgassen door het potje naar de secundaire luchtpomp

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18268209

    Valse lucht begrijp ik, dus afdoppen die handel (boutje erin).
    Wat is het gevaar, als er hete lucht in de secundaire luchtpomp komt.
    Pomp staat uit…stekker is los….
    Gaat dan die secundaire luchtpomp kapot, en dat willen we gewoon niet, of klapt dan de boel uit elkaar..

    Stefan

    #18268210

    Zou kapot kunnen gaan.
    Normaal staat er druk op richting uitlaat, als de pomp uitstaat zou de druk vanuit het uitlaatsysteem de andere kant op kunnen gaan als de klep open gaat.

    #18268211

    Jup dan gaan het uitlaatgassen naar de secundaire luchtponp in plaats van koude lucht de uitlaat in.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.