Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Secondaire lucht pomp
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2015 om 23:59 #17269944
Hallo Allen,
Ik rijd nu in een Vectra B1 GT 2.0 uit ’97.
Ik heb mijn garage man gevraagd, de secondaire luchtpomp los te halen, omdat het anders lijkt alsof hij opstijgt bij het starten.
Schijnt ook niet belangrijk te zijn voor de werking van de auto/motor, zoals jullie allemaal ongetwijfeld weten.
Mijn garage man heeft daarvoor de stekker van die pomp losgehaald.
Is dat voldoende, of moet er nog wat gebeuren en wat zijn de eventuele problemen of gevolgen die kunnen ontstaan, als je alleen maar de stekker los haalt en verder niets.Groet,
Stefan9 januari 2015 om 11:03 #18268197Klopt ding heb je niet nodig.
Je moet ook het vacuüm van de regelklep afkoppelen en afdichten.9 januari 2015 om 14:56 #18268198En hoe doe je dat?
Wat zijn de eventuele gevolgen, als je dat niet doet?Stefan
9 januari 2015 om 23:16 #18268199Kan iemand mij dat alsjeblieft uitleggen, zodat ik doe wat ik moet doen ?
Stefan
11 januari 2015 om 23:29 #18268200Hallo…Iemand ????
Stefan
12 januari 2015 om 00:01 #18268201Beste Stefan
Ik zou je graag antwoord geven hierop,maar ik heb helaas geen ervaring ermee met de vectra b.
Even geduld zal wel helpen niet iedereen kijkt elke dag, op het forum
en niet iedereen die leest weet gelijk het antwoord,
daar ben ik er 1 vangrts van Corsaliefhebber
12 januari 2015 om 11:55 #18268202Stekker er af is wel voldoende. Je kan alles er af halen maar dan moet je wel een vacuum leiding afdoppen en op je uitlaat spruitstuk ook iets verzinnen dat de uitlaatgassen vrij komen.
Persoonlijk zou ik het laten zitten.
12 januari 2015 om 17:32 #18268203Vacuumslang van het potje bij naast de EGR los nemen an afdoppen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
12 januari 2015 om 22:15 #18268204Dus het slangetje toch even afsluiten, met een prop papier of een kurk of zo ?
Wat zijn de gevolgen, als je dat niet doet, want dat is wel interessant om te wetenAlvast bedankt,
Stefan15 januari 2015 om 23:47 #18268205Wat zijn de gevolgen, als je dat niet doet, want dat is wel interessant om te weten.
Stefan
17 januari 2015 om 22:51 #18268206Boutje erin
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 januari 2015 om 00:28 #18268207Hallo Wim-v6
Zal er een boutje in draaien, maar wat zijn nou de gevolgen als je dat niet doet.
Gaat de motor dan slechter draaien, of hoger brandstof verbruik of vallen dan de wielen onder de auto vandaan ?
Gewoon uit interesse.Stefan
18 januari 2015 om 00:32 #18268208Motor pakt dan valse lucht.
En als je hetpotje aangesloten laat komen de hete uitlaatgassen door het potje naar de secundaire luchtpomp
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 januari 2015 om 00:45 #18268209Valse lucht begrijp ik, dus afdoppen die handel (boutje erin).
Wat is het gevaar, als er hete lucht in de secundaire luchtpomp komt.
Pomp staat uit…stekker is los….
Gaat dan die secundaire luchtpomp kapot, en dat willen we gewoon niet, of klapt dan de boel uit elkaar..Stefan
27 januari 2015 om 10:40 #18268210Zou kapot kunnen gaan.
Normaal staat er druk op richting uitlaat, als de pomp uitstaat zou de druk vanuit het uitlaatsysteem de andere kant op kunnen gaan als de klep open gaat.27 januari 2015 om 16:58 #18268211Jup dan gaan het uitlaatgassen naar de secundaire luchtponp in plaats van koude lucht de uitlaat in.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.