vectra c z 2.2se

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra c z 2.2se

  • Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door GSE.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269676
    peter2.2
    Deelnemer

    hallo ik zal me eigen even voorstellen
    ik ben nieuw op dit forum
    ik heb al diverse keren eerder proberen te registreren
    was tot op heden nog niet gelukt maar eidelijk voor elkaar gekregen
    maar in iedergeval ik ben peter en komt uit utrecht en rijdt inmiddels al tien jaar opel vectra
    mijn eerste vectra was en vectra a sedan in cdx uitvoering in de kleur groen metallic
    de tweede was een vectra b2 hatchback onyx uitvoering in de kleur rood mettalic met creme leder
    en de auto dieik nu al een tijdeje rijd is een vectra c1 z2.2se sedan in elegance uitvoering
    ik vindt het een hele mooie auto om te zien ik heb deze auto nu een jaar of drie
    en ik heb meerdere malen problemen met de auto gehad
    als eerste toen ik de auto kocht had ik al begrepen dat er nog al wat problemen met de distributie kettingen waren
    maar sommige toch al vanuit fabriek toch al verbeterd waren
    aan de hand van het kenteken kon de dealer zien dat deze auto toch al verbeterd zou moeten zijn
    na een aantal maanden begon de auto toch een vreemd geluid te geven bij koude start
    vervolgens is er bij de dealer en compleet nieuwe distibutiekettingset en balansasketting set compleet
    met spanners en geleiders en tandwielen vervangen
    en multiriem piepte dus heb ik er een nieuwe riem met spanner erop laten zetten
    dat bleek maar goed te zijn ook want er zat een scheur in de spanner van de multieriem te zitten
    aan de zijde die tegen de motor zit die dus niet met net oog te zien is
    daarna had ik last van een schok van een lichte bij de 90 a 100 km bij overschakelen van de 4e naar de 5e versnelling
    is niet altijd maar heeft er soms last van is nog steeds niet opgelost
    daarna kreeg ik ellende met de voorveer die zomaar spontaan afbrak
    daardoor ook gelijk lekke schokbreker ook gelijk laten vervangen
    daarna kapotte dynamo
    daarna een losse schoten in de uitlaat en lichte lekkage bij flexibele stuk
    en slechte achterdemper gewoon de complete uitlaat van voor tot achter compleet nieuw eronder
    kapotte stabalisator stang ook allebei vervangen
    en de accu
    en piepende kachelmotor
    en ruitenwisser mechanisme die kapot ging
    en de egr is afgedopt met een blinde plaat met een egr cheater
    dit is gebeurd omdat het vermoeden bestond dat de veroorzaker was van de lichte schok bij overschakelen
    inmiddels is alles vervangen aan deze auto
    nu heb ik het volgende probleen
    ik heb februari 2014 de cim module laten vervangen bij de opel dealer
    de auto van ons had altijd een goede koude start en reed gewoon perfect bij koud weer
    nu kreeg ik mijn auto terug van de dealer en moest ik savond weg en het was toen die avond koud
    vervolgens stapte ik in de auto starte de auto starte gewoon normaal maar toen ik gas gaf om weg te rijden sloeg de auto ineens af vervolgens opnieuw gestart en wegereden en bij koude start weer het probleem
    als de auto eenmaal gereden heeft of het is warmer weer heb ik dit probleem
    niet het is puur bij koud vochtig weer
    ik heb dit toen gelijk bij de dealer gemeld en die zij kijk het even aan
    maar toen werd het weer warmer en toen hadden we geen geen last tot nu toe
    nu begint het weer bij het koude weer slecht reageren op gas bij koude motor en schokkerig rijden bij koude motor
    als de auto eenmaal een stuk gereden heeft is het schokken weg
    ik ben verleden week bij de dealer terug geweest en die zegt
    kom je er nu pas mee terug
    volgens dealer kan het niet aan de nieuwe cim module liggen
    maar ik vind het toch vreemd dat als ik voor het vervangen van de cim geen last heeft
    en na het vervangen van de cim wel last heeft
    zou iemand weten waar dit aan kan liggen
    ik heb me twijfels erover
    zou het ook met de gaspendaal positie sensor kunnen liggen
    waardoor hij slecht reageert op het gaspendaal
    en misschien dat daardoor ook de schok bij het overschakelen
    te verklaren is
    wie weet raad iemand enig idee

    verder valt mij het hoge olieverbruik op ik heb het bijgehouden
    dat is ongeveer 1 liter op 2000 km
    dat valt me heel erg tegen ik heb bij de andere twee vectra s
    nog nooit hoeven bijvullen dat waren allebij 1.8 motoren
    deze auto heeft mij de afgelopen drie jaar zoveel gekost
    ik heb er achteraf spijt van dat ik de b2 heb wegedaan
    had ik nooit problemen mee

    wie weet raad

    groet peter

    #18265947
    Wess1988
    Deelnemer

    Welkom, heel verhaal zonder leestekens, knap :p

    #18265948
    midnight black
    Deelnemer

    Welkom. Misschien een idee om een keer een andere garage naar je auto te laten kijken.

    #18265949
    GSE
    Deelnemer

    Jow geweldig hoe je dat verhaal geschreven hebt..Echt petje af.

    Ik heb:
    A nooit een vectra a of b of c gehad
    B ken de hele vectra C niet kwa techniek
    C als je kijkt naar vandaag gepost hiero zie je 1 ding dagelijks terug komen Z22SE dat ding komt overal met kop en schouders bovenuit met andere woorden weg die vectra en koopt iets met een motor met een betere reputatie.(okay weer 100 man die zeggen prima motor bla bla…….kijk dagelijks onder vandaag gepost en we praten over een week of 2 wel bij)

    Ik heb die motor eens bekeken via youtube onderhouds gids en bah wat is dat een akelige motor:
    2 kettingen met een grote die om limburg passen kwa omtrek
    1 balanse as voor een 4 cil
    zeer zwak ontwerp,met veel geleiders en een enkele ketting..

    Handjes vanaf blijven of portomonee in de buurt houden,als ik dat wonder van techniek vergelijk met de prehistorische techniek genaamd CIH wat ik dagelijks aanzwengel dan geloof me dat ik ik blij met met die oude build to last motor vs dat zwak waardeloos motortje…Ik heb nog nooit iets geweldigs gelezen over over de z22se enkel ellende.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.