HELP!! Astra 1.9CDTI 120pk wil niet meer…. NIEMAND?????

Forumindex Forums Modellen Astra HELP!! Astra 1.9CDTI 120pk wil niet meer…. NIEMAND?????

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269615

    Goedemiddag Allemaal,

    Ik zal zo even een berichtje maken en me eigen even voorstellen :oops:
    Ik heb het volgende probleem:

    Ik stapte net in me auto, hij starte probleemloos en reed de straat uit, na 300 meter wilde hij niet meer soepel rijden.
    De auto in de 1ste versnellling gezet en met koppeling in gas gegeven, wat schets mijn verbazing hij komt moeilijk op toeren….
    Al schokkend en stotend terug gereden naar huis en de auto weer geparkeerd.

    Het vreemde is, de auto loopt stationair prima maar zodra ik gas ga geven begint ie te sputteren en komt ie heel moeilijk in de toeren. Net of stikt de auto erin, en uit de uitlaat komt alleen condens”rook”

    Wat kan dit zijn?? Zit te denken aan Marters, mede omdat er bovenop me accuhoes droog zaagsel ligt…. Maar aan de andere kant dan moet ie stationair ook onregelmatig lopen.

    Vorige week plofte ( hij bleef ploffen, zolang de motor liep) hij een keertje uit de uitlaat nadat we een uur hadden gereden, nadat ik hem had afgezet en weer gestart naar 1,5 uur is het niet meer terug gekomen. Kan dit er ook mee te maken hebben?

    Heb ook iets gelezen over de EGR dichtgeroet of de pijp voor de roetfilter?

    Het is een Astra station 1.9 CDTI 120pk uit 2006.

    Iemand hier ervaring mee??

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Gr. Douwe

    #18265233

    Gisteren de auto laten uitlezen.

    0 Storingen gevonden.
    Kan het de gaspedaalsensor zijn?

    Niemand een idee?

    #18265234

    Gaspedaal kan worden uitgelezen , in de zin van ; trap jij hem half in dan moet die 50% aangeven.

    Maar als ik je verhaal zo hoor vind ik het vreemd dat die helemaal geen foutcodes heeft

    #18265235

    Niemand?????
    Had het gisteren weer.

    Koude motor, rijdt 3 km en parkeer hem, na 2 uur en dus wederom koude motor start ik hem en rijd weg. Geen vermogen, hij schokt en komt niet in de toeren zelfs niet in de vrij…
    Motor uitgeschakeld, gewacht en weer gestart, wederom geen vermogen en de toerenteller komt moeizaam omhoog. Nadat ik 2 minuten stationair heb gedraaid, gaf ik gas en hij deed het weer als vanouds??
    Vervolgens een stuk gereden, 30 minuten gewinkeld, gestart en probleemloos naar huis gereden.

    Niemand die hier ervaring mee heeft??

    #18265236

    Verstopt roetfilter of kat misschien ? (gooi het maar effe in de groep :) )
    Dan kan hij namelijk stationair z’n uitlaat wel kwijt maar als je gas geeft niet meer.
    Kan ook misschien een EGR probleem zijn

    #18265237

    Blijf ik vreemd vinden dat je met uitlezen niks vindt. Motormanagementlamp brandt ook niet?

    Heb je onder de motorkap gekeken of er miss. een slangetje losgeschoten is or whatever? En hoe is die uitgelezen? Met opcom?

    #18265238

    Heb hem bij een Boschcarservice garage in Deventer laten uitlezen, geen idee met welk welk programma die is uitgelezen..

    Ze zeggen daar dat als je hem uitgeschakeld en weer start dat dan de foutcode gereset is. Er brand geen storingslampje, hij schokt en kruipt heel langzaam in de toeren…

    Heb onlangs ook nog gehad dat ik wegreed en hij niet echt vooruit wilde. Net of reed ie in de noodloop, en ik moest doorrijden omdat ik nergens veilig kon stoppen. Toen ik in de 3e reed, en rond de 55/60 km per uur kwam, toen uit het niets pakte hij weer op en ben ik probleemloos naar huis gereden ( 60 km). Diverse rotondes en stoplichten gehad, en hier deed ie niet vreemd.

    Heb onlangs rond de 140/150km per uur gereden, 45 minuten lang en toen ik op de plaats van bestemming kwam toen “stonk” ie wat… En hij plofte onregelmatig uit de uitlaat. Maar toen ik hem uitdeed ( kwam er een pluim uit de uitlaat) en weer starte was het ploffen uit de uitlaat weg.
    Tevens tikt de uitlaat halverwege de auto ook ergens als ik langere tijd heb gereden en de motor heb uitgeschakeld, en soms ook bij kortere stukjes.

    Verder neemt ie geen olie, rookt niet, geen bijzondere dingen zeg maar.

    :shock: schiet mij maar lek……

    #18265239

    hoi,

    wat is je kilometerstand ongeveer?
    je hebt het niet elke keer dat je met je wagen rijd? Bv 1 dag wel dan 14 dagen niet, dan terug 1 dag last van?

    Kan idd zijn dat je roetfilter het aan het begeven is.
    Als je EGR klep defect/vervuild is en niet goed meer sluit kan je ook problemen hebben dat je geen vermogen hebt of minder vermogen.

    Heb je al eens je oliepeil gecontroleerd? geen verhoging of verlaging van hoeveelheid.
    Koelvloeistofpeil gecontroleerd?
    Anders abnormale geluiden als hij stationair draait? Of als hij normaal rijd?

    Je gaspedaalsensor nja denk als die hapert dat hij gewoon niet wil optrekken, en dat je dan geen poffen in je uitlaat zal hebben.

    #18265240

    De km-stand is 196.000

    Heb er soms dagen geen last van, en dan plots doet ie het en dan kan het dagen goed zijn en soms ook bijv 2 dagen achterelkaar

    Koelvloeistof: is normaal
    Olie : is normaal
    Geluiden : Geen abnormale geluiden.

    Gaspedaalsensor werkt 100%, die hebben ze gemeten op de computer.

    Is dit iets om te proberen???

    Diesel Particulate Filter Cleaner
    Wynn’s Diesel Particulate Filter Cleaner, voor consumenten gebruik, is een chemische behandeling voor dieselmotoren die roetuitstoot vermindert en de roetfilter reinigt en regenereert.
    Ref. Nr. 28272: 12×325 ml
    Eigenschappen
    Vermindert de roetvorming gedurende de verbrandingscyclus van de brandstof.
    Ontstopt en regenereert verstopte roetfilters zonder demontage.
    Volledige verbranding van de roetdeeltjes gedurende het rijden.
    Verhindert frequente onderhoudskosten voor het manuele regenereren van de verstopte roetfilter.
    Optimaliseert de verbranding en vermindert het brandstofverbruik.
    Bijzonder geschikt voor rijcyclussen in de stad.
    Kan gebruikt worden in combinatie met ingebouwde regeneratiesystemen.
    Geeft een razendsnel resultaat!
    Toepassingen
    Voor dieselmotoren met alle types roetfilters.
    Voor diesel en biodiesel tot B30.
    Simpelweg in de brandstoftank gieten!
    Gebruiksaanwijzing
    Een fles van 325 ml aan minimum 40 liter dieselbrandstof toevoegen. Alle 3 tankvullingen of 3000 km toevoegen.
    Talen op de verpakking
    Engels, Frans, Duits, Nederlands

    #18265241

    Ik denk dat dit product eerder preventief bedoeld is, niet als je al problemen hebt… maar dat is wat ik ervan denk :p.
    Misschien heb je wel resultaat, maar tijdje later sta je wss weer aan de kant.

    Zoals reeds aangegeven door andere mensen hier zou ik ook aan de roetfilter denken.

    #18265242

    Ik denk ook dat de egr zwaar vervuild is.
    Maar helaas wil dat nog een best klusje zijn. Je zult schrikken hoe dicht geslipt het allemaal is.

    #18265243

    turbo slang mischien los ook 1 keer gehad

    #18265244

    Alleen als de motor koud is??
    Misschien iers met gloeiers??

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18265245

    ja, als het enkel bij een echte koude motor is en in het koude weer kan het ook een vervuiling zijn van de inspuiting/injectienaalden,
    kan dikwijls wat water in de dieselfilter zitten.

    je kan idd eens proberen met een additief toe te voegen aan je tank, iets die alles reinigt.
    ik kan u dit aanraden : http://www.wynns.be/Product.aspx?p=12292&g=GRP_PRO_DIESEL” onclick=”window.open(this.href);return false;

    ik heb dit in allebei mijn auto’s gedaan en ben er zeer tevreden van!

    #18265246

    Je kan beter in je tank pissen dan Wynn’s erin.

    Beter spul is Tunap en Forté ;)

    #18265247

    Hallo allemaal,

    Was even een tijdje off-line door drukte :( …..

    Heb zeker van bovenstaande tips gebruik gemaakt, heb een toevoeging in me tank gehad, zelf alles gecontroleerd… maar helaas niets, en kreeg maar geen storingslampje…

    Maar me auto staat nu bij de garage.
    Heb eindelijk een storingslampje op me dashboard en de volgende storing kwam eruit.

    P2279 was de foutmelding.
    Ze gaan morgen de EGR testen, naar alle waarschijnlijkheid ligt hier de fout.
    Hoop dat dit het is, dan kan er een nieuwe op en ben ik van deze ellende af hoop ik.

    Houdt jullie op de hoogte

    #18265248

    Effe gekeken wat die code is :
    P2279 = Intake Air System Leak Detected
    The control unit recognises a mechanical malfunction of the following component via an internal evaluation logic:
    Intake system

    Zou dus ook valse lucht kunnen zijn.

    #18265249

    EGR en Luchtmassameter geven nog wel eens flinke problemen en zeer rare storingen zoals hierboven beschreven

    #18265250

    Met P2279 heb ik de Astra H van ons weggedaan ;)
    Je blijft zoeken. Hopelijk kun jij het wel vinden. Check EGR,
    LMM, turbodruksensor, turbo-onderdrukventiel, alle slangen rondom de turbo etc. etc. etc.

    Succes!

    #18265251

    Het euvel is opgelost.

    Het was de EGR, zowel de ingaande als uitgaande kleppen waren kapot. Nieuwe erop en klaar was kees.

    Alleen nu waarschijnlijk me 2e massavliegwiel defect….. Om te :cry :wtf

    Is het ene klaar, komt het volgende gelijk en nog een duur geintje ook….. Hoop dat me beun hieraan iets kan doen…

    Gelijk maar nieuwe koppelingset erin, de boel is er binnenkort toch af..

    #18265252

    Je had mischien beter de egr kunnen afdoppen en deze uit de software kunnen laten schrijven voor 50.- dan was je voorgoed van dat ellendige ding afgeweest.

    #18265253

    Vliegwiel geintje heb ik ook gehad afgelopen jaar.. daarbij ook gelijk druklager, drukgroep en koppeling vervangen.. Mail even met FSRS-opelwebshop, die kunnen je voor goede prijzen een mooie complete set leveren inclusief de benodigde bouten e.d.

    Een voordeel, daarna rijdt de auto wel super lekker met zo’n nieuw vliegwiel, wat een verschil!

    #18265254

    @pixels66 wrote:

    Vliegwiel geintje heb ik ook gehad afgelopen jaar.. daarbij ook gelijk druklager, drukgroep en koppeling vervangen.. Mail even met FSRS-opelwebshop, die kunnen je voor goede prijzen een mooie complete set leveren inclusief de benodigde bouten e.d.

    Een voordeel, daarna rijdt de auto wel super lekker met zo’n nieuw vliegwiel, wat een verschil!

    Top! :thumb ga gelijk even op de website kijken.

    Kun je makkelijk erbij komen, of moet je enorm veel loshalen? Begrijp dat het geen klusje van een uurtje is, maar kun je de bak ertussenuit schuiven.

    Is er ook een handigheidje voor? Tips zijn altijd welkom

    #18265255

    Voor de 1.9 weet ik het niet zeker, maar zal ongeveer het zelfde zijn als voor de 1.7 en daar wordt je niet vrolijk van.. Complete subframe er onderuit, dan de bak helemaal los.. Carloastra doet het in ongeveer 5 a 6 uurtjes…

    #18265256

    Je kan ook is op ebay kijken als je uitzoekt wat je precies nodig hebt kun je hier ook zeer voordelig shoppen,
    Ik ben destijds ook nog in onderhandeling geweest met FRSR prima winkel overigens maar konden het mij natuurlijk lang en na niet aanbieden voor de ook wel heel erg scherpe ebay prijs, ik heb in december 519,00 euro betaald inclusief verzending voor een Luk Set (met bouten en toebehoren) en Sachs dubbel massa vliegwiel wel voor een z19dth motor was totaal voor 825 euro klaar met verse bakolie & inbouw succes :thumb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.